Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce, reklamy Google Ads (dawniej AdWords) czy też content marketing – to jedne z najskuteczniejszych metod pozyskiwania ruchu do sklepu internetowego. Każde z tych działań jest poprzedzane badaniami rynku i konkurencji. Do elementów takiej analizy należą poszukiwanie i wybór słów kluczowych. Ich research w dobie wzmożonej walki o klienta powinien bazować na wykorzystaniu różnych metod jednocześnie. Zwłaszcza że słowa kluczowe odgrywają zasadniczą rolę na ścieżce konwersji i odzwierciedlają potrzeby użytkownika.
Z tego artykułu dowiesz się:
- dlaczego warto segregować frazy kluczowe za pomocą lejka sprzedażowego,
- jak wykorzystywać Google’a do wyszukiwania fraz,
- jakie narzędzia pozwalają znaleźć frazy z długiego ogona (long tail),
- jak podejść do szukania fraz kreatywnie i wykorzystać do tego serwisy, takie jak Quora, Allegro czy Wikipedia,
- jak szukać inspiracji do tworzenia przydatnych treści,
- gdzie na stronie umieścić frazy kluczowe.