Sprzedaż produktów i usług za pośrednictwem mediów społecznościowych to rosnący trend. Żeby jednak wykorzystać możliwości sprzedażowe social mediów, musisz poradzić sobie z przyjmowaniem płatności online. Jak to zrobić, nawet jeśli nie masz własnego sklepu internetowego?
Jak przyjmować płatności online bez posiadania e-sklepu
Jeśli masz wyłącznie stronę internetową (bez modułu sprzedażowego) i aktywnie prowadzisz social media, możesz przyjmować płatności online. Taką możliwość stwarza imoje – płatności od ING, a konkretniej generator linków do płatności.
1. Pojedynczy link
Po otrzymaniu dostępu do panelu możesz stworzyć link kierujący do zapłaty za konkretne zamówienie. Wystarczy uzupełnić kwotę zamówienia oraz podstawowe dane płatnika.
Tworzenie linku do zapłaty za zamówienie w panelu imoje
Źródło: imoje
Gotowy link możesz przesłać e-mailem lub SMS-em, aby kupujący wybrał spośród dostępnych metod płatności. Sprzedający otrzymuje notyfikację natychmiast… i może realizować zamówienie. Szybko, bez platformy sklepowej i czasochłonnych wdrożeń.
2. Link wielokrotnego użytku
Innym rozwiązaniem jest funkcja udostępniona przez powiadomienia imoje, która pozwala stworzyć link wielokrotnego użytku. Jest on przypisany do danego produktu lub konkretnej usługi, co oznacza, że może zostać użyty przez wielu klientów.
Tworzenie linku wielokrotnego użytku w panelu imoje
Źródło: imoje
Tego rodzaju link znajdzie zastosowanie zarówno u przedsiębiorców sprzedających produkty fizyczne, jak i u usługodawców, influencerów oraz twórców produktów cyfrowych.
Wskazówki
- Funkcja ta ułatwia zbieranie wpłat za stałą usługę lub za ten sam przedmiot i pozwala na umieszczenie linku do płatności np. na stronie internetowej (bez względu na to, na bazie jakich rozwiązań witryna została stworzona).
- Link wielokrotnego użytku może być również dodatkiem do newslettera czy po prostu elementem e-mailingu kierowanego do Twoich odbiorców. Doskonale sprawdzi się też na profilach w social mediach czy wręcz na czatach podczas live’ów sprzedażowych.
Wygoda, szybkość, bezpieczeństwo
Obecnie zarówno sprzedający, jak i kupujący oczekują wygody, maksymalnego skracania procesu zakupowego oraz przywiązują dużą wagę do bezpieczeństwa. O przewadze wymienionych rozwiązań świadczą duża elastyczność oraz brak developmentu, dzięki czemu w szybki sposób możesz zacząć prowadzić sprzedaż.
Materiał partnera