Poszukiwania najlepszych ludzi z branży e-commerce zakończyły się sukcesem – poznaliśmy wspaniałą finałową trzynastkę w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2024. Izba Gospodarki Elektronicznej już po raz piąty zaprosiła do udziału w tym konkursie liderów e-commerce i ich zespoły. W tegorocznej edycji wpłynęło ponad 100 zgłoszeń. Sprawdź listę laureatów.
Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku promuje nieszablonowe myślenie liderek i liderów, ich efektywność oraz osobowość. Po nominacjach łatwo też wskazać wschodzące gwiazdy biznesu e-commerce, których potencjał i rosnące możliwości ukształtują branżę handlu elektronicznego w najbliższych latach.
Kto zdobył Grand Prix 2024
Triumfatorem konkursu i zdobywcą statuetki Grand Prix 2024 oraz nagrody w kategorii „Sport/hobby/turystyka” został Michał Jaworski, zarządzający e-commerce, marketingiem i omnichannelem w Rainbow Tours, jednym z najprężniej działających biur podróży w Polsce.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Michał Jaworski ma 18-letnie doświadczenie w e-commerce, z czego 14 lat rozwijał cyfryzację w jednej firmie. W konkurencyjnej branży jest nastawiony na efektywność i skuteczne realizowanie strategii cyfrowej.
To jednak nie wszystko, co wnosi do pracy zespołu. Jako dyrektor uważa, że nakazy zabijają kreatywność. Ufa swojemu zespołowi, bo sam wybrał najlepszych. Dostarcza dane, dzieli się wiedzą i jest integralną częścią zespołu. Taki sposób zarządzania przynosi świetne efekty, co pokazują nie tylko wyniki finansowe, lecz także atmosfera w pracy, w zaangażowanie w rozwój Rainbow Tours.
Kto najskuteczniej rozwija e-biznes
Rosnące ambicje globalnego rozwoju polskich przedsiębiorców e-commerce miały przełożenie na liczbę zgłoszeń w kategorii „Cross-border”. Jury stanęło tu przed wyjątkowo trudnym wyborem, a wyrównaną walkę o przesądzające głosy wygrała Dagmara Ollesz-Miącz, dyrektor e-commerce TATUUM.
Innowacje i fashion mogą iść w parze. Udowadnia to zwycięzca dwóch kategorii konkursowych – Mariusz Serafin, dyrektor marketingu i e-commerce G8 S.A. (Lancerto i Próchnik).
Niekwestionowaną liderką w kategorii będącej nowością edycji, „Family e-Commerce Business” została znana branży Dorota Bachman, współzałożycielka TuZwierzaki.pl.
E-Commerce B2B rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Dowodem na to jest zapewne ogromna konkurencja właśnie w tej kategorii konkursu. Za sukcesem Allegro Business w tym obszarze stoi laureat w kategorii „B2B”. To Piotr Truszkowski, dyrektor z ponad 19-letnim doświadczeniem w biznesie. W Allegro od 2020 r. rozwija marketplace i e-commerce B2B. To zwolennik dobrej organizacji i stawiania sobie wysokich wymagań przy jednoczesnym szacunku do innych współpracowników. Uważa, że lepiej inspirować, niż nakazywać.
Jak być efektywnym, gdy ma się do dyspozycji proporcjonalnie mniejszy budżet od największych gigantów e-commerce, pokazał w tym roku Mateusz Haber, CMO & co-owner Surf Inc. – laureat kategorii „Wysoka efektywność przy niskim budżecie” oraz uczestnik konkursu mianowany odkryciem roku. Pokazuje, że nie trzeba należeć do największych podmiotów branży, aby osiągać spektakularne efekty.
Kto najlepiej dba o relacje
Tegoroczna edycja konkursu pokazała też, że w e-commerce silne relacje stanowią o sukcesie na rynku i są cechą charakterystyczną tej branży handlu. Najlepszych dowodów na to można było poszukać w jednej z najpopularniejszych kategorii konkursu – „Long Term Cooperation”. Liderem tego obszaru okazał się Tomasz Szagdaj, dyrektor e-commerce w Nowa Itaka, który od 15 lat związany jest z tą firmą i wprowadza innowacje cyfrowe.
Zdaniem kapituły konkursu – której skład podajemy poniżej – bezapelacyjnym liderem w obszarze szeroko pojętego sustainability e-commerce jest obecnie Maciej Bojczewski, CEO i founder Klubu Zabawkowego. Jego innowacyjny model rozwoju spotkał się z uznaniem Kapituły i chęcią jego obserwacji w kolejnych latach.
Które zespoły zgarnęły nagrody
– Należy też pamiętać, że każdy lider jest częścią zespołu, którym kieruje. Dlatego w konkursie Dyrektor E-commerce Roku e-Izby ważne miejsce zajmują kategorie zespołowe – wyjaśnia Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby.
Najlepszym zespołem e-commerce B2C w obszarze marketingu wśród dużych firm uznano pracowników Przelewów24, a nagroda dla najlepszego zespołu marketingu w obszarze e-commerce B2C wśród firm średnich powedrowała do Kuboty.
Z kolei najlepszym zespołem e-commerce B2C logistyki został zespół sklepu Empik. Obszar e-commerce B2B i marketingu w tym zakresie najlepiej w ostatnich miesiącach rozwijał zespół Allegro Business.
Kto jest najefektywniejszy w obszarze sprzedaży e-commmerce B2C w podmiotach dużych? W 2024 r. to zespół Polskich Linii Lotniczych LOT.
Niewątpliwie dzięki konkursowi Dyrektor e-Commerce Roku można poznać nowe nazwiska i osobowości, wprowadzające krajowy e-commerce na kolejne etapy rozwoju. I tak tegorocznymi odkryciami menedżerskimi są: Małgorzata Kaszowska z GT Group Tomaszek, Mariusz Nowak z Black Red White czy Oskar Lipiński z Daag.
– Ta edycja konkursu pokazała, jak ważną rolę odgrywa osobowość w dążeniu do sukcesu i inspirowania zespołu. Dlatego kapituła nagradzała też osobisty wkład w sukcesy marek e-commerce liderów, w tym umiejętności miękkie – podkreśla koordynator konkursu, Paulina Wojczyńska z e-Izby.
Poznaj listę lauretatów V edycji konkursu Dyrektor e-Commerce Roku
Laureatów tegorocznej edycji konkursu Dyrektor e-Commerce Roku poznaliśmy 6 czerwca podczas koktajlowej gali w podwarszawskim hotelu. Stworzyło to warunki do kameralnego networkingu oraz relaksu po konkursowych emocjach.
Lista laureatów konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2024
KATEGORIE INDYWIDUALNE
E-COMMERCE B2B
- Piotr Truszkowski, Allegro Business
BEAUTY/KOSMETYKI
- Bartosz Zaborowski, Ziaja
FAMILY E-COMMERCE BUSINESS
- Dorota Bachman, TuZwierzaki.pl
PRODUCER
- Oskar Lipiński, Daag
ODPOWIEDZIALNY LIDER
- Maciej Bojczewski, Klub Zabawkowy
SPORT/HOBBY/TURYSTYKA
- Michał Jaworski, Rainbow Tours
LONG TERM COOPERATION
- Tomasz Szagdaj, Nowa Itaka
OMNICHANNEL
- Mariusz Nowak, Black Red White
WYSOKA EFEKTYWNOŚĆ PRZY NISKIM BUDŻECIE
- Mateusz Haber, Surf Inc.
INNOVATIVE ECOMMERCE LEADER
- Mariusz Serafin, Lancerto
FASHION
- Mariusz Serafin, Lancerto
DOM I OGRÓD
- Małgorzata Kaszowska, Max Kuchnie
CROSS-BORDER E-COMMERCE B2C
- Dagmara Ollesz-Miącz, Tatuum
KATEGORIE ZESPOŁOWE
ZESPÓŁ E-COMMERCE MARKETING B2B
- Allegro Susiness
ZESPÓŁ E-COMMERCE MARKETING B2C – PODMIOTY ŚREDNIE
- Kubota
ZESPÓŁ E-COMMERCE MARKETING B2C – PODMIOTY DUŻE
- Przelewy24
ZESPÓŁ E-COMMERCE SRZEDAŻY B2C – PODMIOTY DUŻE
- Polskie Linie Lotnicze LOT
ZESPÓŁ E-COMMERCE LOGISTYKA B2C – PODMIOTY DUŻE
- Empik
WYRÓŻNIENIA
- Mateusz Haber z firmy Surf Inc. jako Odkrycie Roku 2024
- Małgorzata Szady z firmy Kronospan Mielec za efektywną transformację cyfrową
- Magdalena Nowacka z firmy Bolf za efektywną strategię cross-border e-commerce w rodzinnej firmie
Sprawdź skład kapituły
Uczestników konkursu oceniała kapituła złożona ze znanych i cenionych ekspertów branży na stanowiskach prezesów lub członków zarządu dużych organizacji:
- Daniel Rogiński, General Manager CEE, Zalando;
- Daniel Zalewski, CEO Visciola Fashion;
- Dmytro Dybash, digital & logistics director, Auchan;
- Grzegorz Bosowski, CEO Fly.pl;
- Jacek Kinecki, CEO Przelewy24;
- Jakub Jasiński, prezes zarządu eBilet.pl;
- Joanna Kwiatkowska, vice CEO Kubota;
- Michał Sacha, Chief marketing / omni-commerce leader, executive committee member, Leroy Merlin;
- Mikolaj Wezdecki, wiceprezes zarządu, LPP;
- Robert Olędzki, digital business director, PAYBACK;
- Szymon Bujalski, board member, MODIVO;
- Tomasz Osman, CEO SAVICKI.
Audyt nad przebiegiem konkursu sprawowała kancelaria CK Legal Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy.
Listę laureatów znajdziesz również tutaj.
Więcej informacji o konkursie znajdziesz na stronie organizatora.
Partnerem medialnym wydarzenia jest „E-commerce w Praktyce”.