Dyrektor e-Commerce Roku to konkurs Izby Gospodarki Elektronicznej. W edycji 2023 bierze udział rekordowa liczba menadżerów i zespołów firm z rynku e-handlu. Kapituła konkursu wskazała 48 nominacji – wyjątkowych osobowości i zespołów. Zwycięzców plebiscytu poznamy podczas gali w hotelu Santa Natura Resort & Spa koło Warszawy, która odbędzie się 20 czerwca. W ten sposób letnie przesilenie stanie się też świętem całego krajowego e-commerce.

Jest to najliczniejsza i najpełniejsza obsada konkursu, który od czterech lat wyróżnia liderów e-commerce za ich strategiczny wkład w rozwój firm i rynku. Ich praca i zaangażowanie przekładają się również na kreowanie i promowanie standardów jakości zarządzania w e-biznesie. W 12. kategoriach indywidualnych i 3. zespołowych konkursu przejawia się też złożoność i odpowiedzialność ich pracy.
Tam, gdzie rośnie e-commerce
Po raz pierwszy w rywalizacji o statuetki i nagrody znalazła się bardzo silna reprezentacja średnich firm e-commerce z całej Polski, a nie tylko z największych miast. Z tego powodu w konkursie znalazło się wiele nowych twarzy – to prawie 20. uczestników, którzy po raz pierwszy postanowili zaprezentować szerokiemu rynkowi swoje dokonania i zespołów, jakimi kierują.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Nowe nazwiska w konkursie, które stoją za sukcesami kolejnych marek oznaczają, że rynek rozwija się w sposób dynamiczny. Świeże siły i pomysły jakie reprezentują te osoby pozwalają przypuszczać, że kolejna generacja menadżerów e-commerce dochodzi do głosu. To ważny sygnał dla przyszłości e-commerce w kraju – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby.
Godny zauważenia jest też gwałtowny wzrost popularności kategorii „Cross-border e-commerce” oraz „Dom i ogród” w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2023. Wskazuje to na rynkowe trendy i umacnia pozycję całego rynku w strukturze krajowego handlu. Co ciekawe, większość dyrektorów e-commerce jest stała w uczuciach. Świadczy o tym wielka konkurencja w kategorii konkursowej „Long term cooperation” – dla osób pracujących w firmie na stanowisku dyrektorskim ponad 5 lat.
Oscar goes to…
Jurorzy konkursu to eksperci i ekspertki z rynku e-handlu: prezesi i członkowie zarządów, którzy od lat rozwijają biznesy e-commerce. W dwuetapowym, tajnym głosowaniu (online i stacjonarne – wybór laureata Grand Prix) oceniali nie tylko efektywność biznesową, ale też osobowość lidera. Ścieżka kariery nastawiona na rozwój i postępy własne na równi z osiągami zespołu były równie istotne w ocenie, która pozostaje niejawna do 20 czerwca, także dla samej kapituły konkursu. Wtedy e-Izba poda do wiadomości publicznej wyczekiwane wyniki.
Zaplanowaliśmy to jako wyjątkowy wieczór, aby podkreślić znaczenie wysiłku tych ludzi dla całej branży. Na uroczystą galę zarezerwowaliśmy hotel Santa Natura Resort&Spa blisko Warszawy. To miejsce, które nada blasku temu wydarzeniu i umożliwi połączenie prestiżu nagród, szlifowania kompetencji miękkich oraz relaksu i wyjścia z „bańki” e-commerce choć na kilka chwil – mówi Paulina Wojczyńska, dyrektor projektów e-Izby.
Podczas finału konkursu zostaną statuetki dla najlepszych liderów i zespołów, a wszyscy nominowani otrzymają dyplomy.
Na scenie i poza nią
Organizatorzy łączą prestiż nagród z biznesowym networkingiem i relaksem odrywającym na kilka chwil od zawodowych obowiązków. Na nominowanych w konkursie czeka warsztat „Lider w płynnych czasach” prowadzony przez Łukasza Szymulę – menadżera, trenera biznesu, country managera Tradedoubler (największej firmy performance marketingu w CEE) oraz zdobywcy nagrody Champion e-Commerce 2023.
Liderzy e-commerce będą mieli także możliwość wypowiedzi w II części raportu „Dyrektor e-Commerce Roku 2023”. Samo wręczenie nagród zostało pomyślane jako gala i letnia szkoła biznesu. Wtedy na miejscu od rana nominowani będą mogli wysłuchać wystąpienia inspiracyjnego Łukasza Szymuli, wziąć udział w brunchu w kameralnym gronie uczestników konkursu, członków kapituły i partnerów. Następnie znajdą czas na skorzystanie z relaksu, hotelowego spa, basenu i kontaktu z naturą, aby wieczorem pojawić się na gali.
We współczesnej, skomplikowanej rzeczywistości świata BANI czy VUCA, miękkie kompetencje liderów, a w szczególności liderów e-commerce, są absolutnie niezbędne do budowania skutecznych i zaangażowanych zespołów. Empatyczny, autentyczny i rozwijający się lider jest kluczem do współtworzenia bezpiecznego psychologicznie miejsca pracy, a to z kolei wspiera tak istotne obszary w e-commerce jak innowacja, zaangażowanie i poczucie sensu – komentuje ideę warsztatów Łukasz Szymula.
Lista nominowanych w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2023
Kategorie indywidualne:
E-COMMERCE B2B
- Agnieszka Kozłowska, Dyrektorka Marketplace, MODIVO SA
- Marcin Maj, Digital & e-commerce manager, KLIMAS
FINANSE
- Arkadiusz Zaremba, Dyrektor Zarządzający, Otomoto Pay
- Łukasz Wiktor, Dyrektor Departamentu Omnichannel, mBank
PRODUCER
- Mariusz Serafin, Dyrektor e-Commerce i Marketingu, Lancerto
- Oskar Lipiński, Dyrektor e-Commerce, Daag
ODPOWIEDZIALNY LIDER
- Bartosz Pilch, Group Director of Omnichannel, SIG
- Karol Ignatowicz, Chief E-commerce, Customer & Supply Chain Operations Officer, Empik
SPORT/HOBBY/TURYSTYKA
- Arkadiusz Gawryluk, Dyrektor Biura Sprzedaży Internetowej, Dystrybucji i Programów Lojalnościowych, Polskie Linie Lotnicze LOT
- Michał Jaworski, E-commerce, Marketing and Omnichannel Director, RAINBOW TOURS
- Piotr Szałaśny, Kierownik e-Commerce, Martes Sport
LONG TERM COOPERATION
- Arkadiusz Gawryluk, Dyrektor Biura Sprzedaży Internetowej, Dystrybucji i Programów Lojalnościowych, LOT
- Bartosz Pilch, Group Director of Omnichannel, SIG
- Marcin Łachajczyk, Managing Director, Ceneo.pl
- Mariusz Serafin, Dyrektor e-Commerce i Marketingu, Lancerto
- Tomasz Kwiatkowski, Dyrektor e-Commerce, iParts.pl
OMNICHANNEL
- Aleksandra Tomalska, Dyrektorka ds. Retail MODIVO
- Karol Ignatowicz, Chief E-commerce, Customer & Supply Chain Operations Officer, Empik
- Marta Ogórkiewicz, eCommerce Director Poland & Czech Republic, SEPHORA
- Piotr Szałaśny, Kierownik e-Commerce, Martes Sport
WYSOKA EFEKTYWNOŚĆ PRZY NISKIM BUDŻECIE
- Magdalena Nowacka, Dyrektor ds. Marketingu, Bolf/Denley
- Piotr Szałaśny, Kierownik e-Commerce, Martes Sport
TECH/RTV/AGD
- Bartosz Niemaczek, Dyrektor Biura Rozwoju Kanałów Cyfrowych i Relacji z Klientami, PKN ORLEN
- Łukasz Piech, Dyrektor E-commerce, LANTRE
- Paweł Jan Chrzczonowicz, Dyrektor e-Commerce, sferis.pl
FASHION
- Aleksandra Szol, Dyrektor e-Commerce, MODIVO | eobuwie.pl
- Joanna Kwiatkowska, Vice CEO | Sales Director | Co-founder, KUBOTA
- Mariusz Serafin, Dyrektor Marketingu i e-Commerce, Lancerto
- Oskar Lipiński, Dyrektor e-Commerce, Daag
- Piotr Szałaśny, Kierownik e-Commerce, Martes Sport
DOM I OGRÓD
- Bartosz Niemaczek, Dyrektor Biura Rozwoju Kanałów Cyfrowych i Relacji z Klientami, PKN ORLEN
- Emilia Kojło, Właściciel, Smallart.pl
- Paweł Jan Chrzczonowicz, Dyrektor e-Commerce, sferis.pl
CROSS-BORDER
- Aleksandra Szol, Dyrektor e-Commerce, MODIVO | eobuwie.pl
- Arkadiusz Gawryluk, Dyrektor Biura Sprzedaży Internetowej, Dystrybucji i Programów Lojalnościowych, Polskie Linie Lotnicze LOT
- Emil Kotowicz, E-commerce Manager, Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k.
- Magdalena Nowacka, Dyrektor ds. Marketingu, Bolf/Denley
- Piotr Szałaśny, Kierownik e-Commerce, Martes Sport
Kategorie zespołowe:
ZESPÓŁ E-COMMERCE MARKETING B2B
- CENEO
- EMPIK
ZESPÓŁ E-COMMERCE MARKETING B2C PODMIOTY DUŻE
- CENEO
- EMPIK
- LANTRE
- MODIVO
- RAINBOW TOURS
ZESPÓŁ E-COMMERCE LOGOSTYKA B2C – PODMIOTY DUŻE
- ANSWEAR.COM
- EMPIK
- MODIVO
„E-commerce w Praktyce” jest patronem medialnym konkursu Dyrektor e-Commerce Roku.