Finlandia jako kraj o unikalnej geograficznej i demograficznej charakterystyce staje się obiecującym kierunkiem dla ekspansji polskiego e-commerce. Tamtejszy rynek oferuje wiele możliwości dla zorganizowanych i dobrze zaplanowanych działań cross-border. Sprawdź ofertę logistyczną dla rodzimych e-sklepów od Packety, która idealnie wpisuje się w potrzeby szybkiej i efektywnej dystrybucji przesyłek do Finlandii.
Zrozumienie specyfiki lokalnych konsumentów oraz dostosowanie do nich oferty logistycznej stanowi klucz do sukcesu na fińskim rynku. Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom zarówno sprzedawców, jak i konsumentów, Packeta wprowadziła promocyjne ceny dla nowych klientów – obniżone o 20% w stosunku do standardowych stawek. Dzięki temu przed rodzimymi sklepami internetowymi otworzyły się drzwi do efektywnego i konkurencyjnego działania w Finlandii.
– Dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce w Finlandii w połączeniu z ofertą Packety skierowaną do nowych klientów stanowi idealną okazję dla polskich e-sklepów do rozwoju na tamtejszym rynku. Packeta gwarantuje nie tylko efektywność logistyczną, lecz także dostosowanie do wymogów zrównoważonego rozwoju, co jest coraz bardziej cenione zarówno przez samych fińskich konsumentów, jak i partnerów biznesowych – powiedziała Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jaką specyfikę ma fiński e-commerce
Finlandia jest jednym z najmniej zaludnionych krajów w Europie, ze stosunkowo niewielką populacją wynoszącą około 5,5 mln osób. Jest też bardzo nierównomiernie rozłożona geograficznie – większość ludności mieszka wzdłuż wybrzeża, na południu i południowym zachodzie kraju, a ponad milion osób żyje w samej stolicy.
Mimo to Finlandia ma jedną z najbardziej rozwiniętych infrastruktur cyfrowych w Europie. Przez ostatnie lata kraj ten notuje stabilny wzrost wartości rynku e-commerce, który jest napędzany przez skłonność Finów do dokonywania zakupów online w lokalnych i międzynarodowych sklepach.
Z punktu widzenia logistyki kraj ten stanowi wyzwanie ze względu na swój rozległy i często trudno dostępny teren, zwłaszcza w północnych regionach. Jednak m.in. dzięki dobrze rozwiniętej sieci drogowej dostarczanie towarów nawet w najbardziej odległe miejsca jest wykonalne i efektywne.
Popularność punktów odbioru paczek (PUDO) oraz automatów paczkowych świadczy też o wysokiej organizacji i dostosowaniu usług do potrzeb konsumentów, którzy cenią sobie przede wszystkim wygodę i szybkość dostaw.
Jaka jest oferta Packety w Finlandii
Packeta oferuje w Finlandii kompleksowe usługi dostawcze odpowiadające na potrzeby zarówno konsumentów, jak i biznesu. Dzięki nowemu, lokalnemu partnerowi dysponuje rozbudowaną siecią terminali w 5 największych miastach (Helsinki, Turku, Tampere, Vantaa i Jyväskylä), co umożliwia szybką i skuteczną dystrybucję na terenie całego kraju.
Świadczone przez Packetę usługi obejmują najczęściej wybierane przez Finów metody dostarczania zamówień: punkty odbioru, automaty paczkowe i dostawa do domu.
Oferowane są także wieczorne dostawy w największych miastach. Z kolei czas transportu z Polski do Finlandii wynosi teraz średnio tylko 3–4 dni robocze (plus dzień nadania).
Dostawa do punktu odbioru (PUDO) lub automatu paczkowego jest dostępna już w kwocie od 41,60 zł, a do domu (Home Delivery) – od 68,80 zł. Promocyjne ceny obowiązują na wszystkie umowy podpisane od 13 maja br. do końca 2024 r.
Dzięki współpracy z nowym partnerem oraz zoptymalizowanym procesom logistycznym w hubie przeładunkowym w Estonii Packeta ma dostęp do sieci 1500 punktów odbioru oraz do niemal 1300 automatów paczkowych na terenie Finlandii i może dostarczać paczki o wadze nawet 30 kg.
Wysyłaj z Packetą
Packeta jest obecna w Europie, USA oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, ale specjalizuje się w dostarczaniu przesyłek na terenie Europy Środkowej. W ubiegłym roku Packeta Group obsłużyła na całym świecie w sumie 106 milionów przesyłek i osiągnęła tym samym rekordowe obroty na poziomie 294 mln EUR. Polska spółka – Packeta Poland – dostarczyła w tym okresie ponad 9,2 mln paczek (z Polski i do Polski) – o 123% więcej niż w roku 2022 (wówczas 4,1 mln).
Spółka ponadto dąży do rozpowszechnienia cross-borderu w e-commerce, dlatego chętnie doradza e-sklepom, jak rozpocząć działalność za granicą. Oprócz dostarczania paczek klientom końcowym może zaoferować pomoc w nawiązywaniu relacji z partnerami biznesowymi i w organizowaniu kampanii marketingowych. Zapewnia też informacje na temat rynków.
Materiał partnera