Poszukiwania najlepszych ludzi z rynku e-commerce zakończyły się sukcesem – wyłoniono finałową dwunastkę w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2023. W tegorocznej edycji wzięło udział 48. nominowanych w 12. kategoriach indywidualnych oraz 3. zespołowych. Grand Prix otrzymał Łukasz Piech z LANTRE za szeroką świadomość e-commerce, wysoką efektywność i otwartość w bardzo konkurencyjnej branży.
Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku promuje nieszablonowe myślenie liderek i liderów, ich efektywność oraz osobowości. Obserwując tegoroczne nominacje w konkursie łatwo też wskazać wschodzące gwiazdy e-commerce, których potencjał i rosnące możliwości ukształtują rynek handlu elektronicznego w najbliższych latach.
Lider blisko ludzi
Triumfatorem konkursu i zdobywcą statuetki Grand Prix 2023 oraz nagrody w kategorii TECH/RTV/AGD został Łukasz Piech, zarządzający e-commerce w LANTRE, jednym z wiodących, autoryzowanych sprzedawców Apple w Polsce.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
13-letnie doświadczenie w e-commerce to nie wszystko, co wnosi do pracy zespołu. To dyrektor, który podchodzi do ludzi ze zrozumieniem ich ambicji i potrzeb, lider z ludzką twarzą. W działaniach daje wiele swobody i wykazuje się zaufaniem. Taki sposób zarządzania przynosi świetne efekty, co pokazują wyniki finansowe i co przejawia się w atmosferze pracy oraz zaangażowaniu w LANTRE.
Rozwijając e-biznes
Rosnące ambicje globalnego rozwoju polskich przedsiębiorców e-commerce miały przełożenie na liczbę zgłoszeń w kategorii cross-border. Jury stanęło tu przed wyjątkowo trudnym wyborem, a wyrównaną walkę o przesądzające głosy wygrał Arkadiusz Gawrylk – dyrektor Biura Sprzedaży Internetowej, Dystrybucji i Programów Lojalnościowych PLL LOT. Jego ponowny wybór po roku jako zwycięzcy w tej kategorii podkreśla skuteczność liderską, za czym stoi 20-letnie doświadczenie na rynku i 10-letnie na jednym stanowisku.
E-Commerce B2B rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Za sukcesem MODIVO S.A. w tym obszarze stoi laureatka w kategorii B2B konkursu. To Agnieszka Kozłowska – dyrektorka, która stworzyła od podstaw, a obecnie rozwija kluczowy dla firmy marketplace MODIVO, skierowany do biznesu. Bogate doświadczenie zawodowe pozwoliło jej stworzyć projekt o międzynarodowym potencjale, co doceniło konkursowe jury.
Jak być efektywnym, dysponując proporcjonalnie mniejszym budżetem od największych gigantów e-commerce, pokazał w tym roku Piotr Szałaśny, kierownik e-commerce Martes Sport – laureat kategorii „Wysoka efektywność przy niskim budżecie”. Piotr został także wyróżniony przez kapitułę konkursu specjalną nagrodą za transformację cyfrową.
Sukces to relacje
Tegoroczna edycja konkursu pokazała też, że w e-commerce silne relacje stanowią o sukcesie na rynku i są cechą charakterystyczną tej dziedziny handlu. Najlepszych dowodów na to można było poszukać w jednej z najpopularniejszych kategorii konkursu – „Long Term Cooperation”. Liderem tego obszaru okazał się Marcin Łachajczyk, managing director CENEO, który zaczynał swoją przygodę z tą firmą jako analityk rynku. 10 lat temu przejął stery zarządzania i doprowadził do tego, że obecnie zarządza największą porównywarką cen w Europie.
Laureatka w kategorii „omnichannel”, Aleksandra Tomalska, to dyrektorka ds. retail w MODIVO. Skutecznie zarządza międzynarodowym zespołem, liczącym ponad 750 osób. Konsekwentnie realizuje omnichannelową strategię całej grupy kapitałowej, do której należy wymieniony projekt, dbając o pozytywne doświadczenia klientów w każdym z kanałów sprzedaży.
Zdaniem kapituły konkursu – której skład znajduje isę poniżej – bezapelacyjnym liderem w obszarze szeroko pojętego sustainability e-commerce jest obecnie Karol Ignatowicz, chief e-commerce, customer & supply chain operations officer w Empiku.
Potęga zespołu
Należy też pamiętać, że każdy lider jest częścią zespołu, którym kieruje. Dlatego w konkursie Dyrektor E-commerce Roku e-Izby ważne miejsce zajmują kategorie zespołowe – wyjaśnia Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby.
Najlepszym zespołem e-commerce B2C w obszarze marketingu wśród dużych firm zostali uznani pracownicy LANTRE, pod kierownictwem Łukasza Piecha, laureata Grand Prix. Z kolei najlepszym zespołem e-commerce B2C logistyki został zespół sklepu ANSWEAR. Obszar e-commerce B2B i marketingu w tym zakresie najlepiej w ostatnich miesiącach rozwijał zespół EMPIK.
Dzięki konkursowi Dyrektor e-Commerce Roku można poznać nowe nazwiska i osobowości, wprowadzające krajowy e-commerce na kolejne etapy rozwoju. Tegorocznymi odkryciami menadżerskimi są: Piotr Szałaśny z Martes Sport, Marcin Maj z KLIMAS, Bartosz Niemaczek z PKN ORLEN, Michał Jaworski z Rainbow Tours i Arkadiusz Zaremba z Otomoto Pay.
Ta edycja konkursu pokazała, jak ważną rolę w dążeniu do sukcesu i inspirowaniu zespołu odgrywa osobowość. Dlatego kapituła nagradzała też osobisty wkład w sukcesy marek e-commerce liderów, w tym umiejętności miękkie – podkreśla Paulina Wojczyńska z e-Izby, koordynatorka konkursu.
Laureatów tegorocznej edycji konkursu Dyrektor e-Commerce Roku ogłoszono 20 czerwca podczas koktajlowej gali w podwarszawskim hotelu. Stworzyło to warunki do kameralnego networkingu oraz relaksu po konkursowych emocjach.
e-Izba postanowiła tym razem świętować od początku dnia. Nominowani w konkursie, członkowie kapituły oraz partnerzy mogli posłuchać inspiracyjnego wykładu Łukasza Szymuli – trenera biznesu zarządzającego firmą Tradedoubler w Polsce i regionie CEE.
Lista laureatów konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2023
GRAND PRIX – Łukasz Piech, Dyrektor E-commerce, LANTRE
KATEGORIE INDYWIDUALNE:
- E-COMMERCE B2B – Agnieszka Kozłowska, Dyrektorka Marketplace, MODIVO.
- FINANSE – Arkadiusz Zaremba, Dyrektor Zarządzający, Otomoto Pay.
- PRODUCER – Mariusz Serafin, Dyrektor Marketingu i e-Commerce, Lancerto.
- ODPOWIEDZIALNY LIDER – Karol Ignatowicz, Chief E-commerce, Customer & Supply Chain Operations Officer, Empik.
- SPORT/HOBBY/TURYSTYKA – Michał Jaworski, E-commerce, Marketing and Omnichannel Director, RAINBOW TOURS.
- LONG TERM COOPERATION – Marcin Łachajczyk, Managing Director, Ceneo.pl.
- OMNICHANNEL – Aleksandra Tomalska, Dyrektorka ds. Retail MODIVO.
- Wysoka efektywność przy niskim budżecie – Piotr Szałaśny, Kierownik e-Commerce, Martes Sport.
- TECH/RTV/AGD – Łukasz Piech, Dyrektor E-commerce, LANTRE.
- FASHION – Joanna Kwiatkowska, Vice CEO | Sales Director | Co-founder, KUBOTA.
- DOM I OGRÓD – Bartosz Niemaczek, Dyrektor Biura Rozwoju Kanałów Cyfrowych i Relacji z Klientami, PKN ORLEN.
- CROSS-BORDER – Arkadiusz Gawryluk, Dyrektor Biura Sprzedaży Internetowej, Dystrybucji i Programów Lojalnościowych, Polskie Linie Lotnicze LOT.
KATEGORIE ZESPOŁOWE:
- NAJLEPSZY ZESPÓŁ E-COMMERCE MARKETING B2B – EMPIK.
- NAJLEPSZY ZESPÓŁ E-COMMERCE MARKETING B2C PODMIOTY DUŻE – LANTRE.
- ZESPÓŁ E-COMMERCE LOGOSTYKA B2C – PODMIOTY DUŻE – ANSWEAR.COM
WYRÓŻNIENIA:
- Marcin Maj, Digital & e-commerce manager, KLIMAS – skuteczne wdrożenie e-commerce B2B.
- Piotr Szałaśny, Kierownik e-Commerce, Martes Sport – efektywne digital transformation.
Uczestników konkursu oceniała kapituła złożona ze znanych i cenionych ekspertów, zajmujących stanowiska prezesów lub członków zarządu dużych organizacji:
- Anna Konopa, CEO Setup.pl;
- Dominika Żak, CEO DeeZee;
- Grzegorz Basta, CEO i właściciel Sortmund;
- Jacek Kinecki, CEO Przelewy24;
- Jakub Gierszyński, CEO Melissa;
- Łukasz Kierus, CEO Glosel;
- Marcin Półchłopek, Allegro;
- Olgierd Cieślik, Prezes Totalizatora Sportowego;
- Robert Olędzki, PAYBACK;
- Wojciech Tomaszewski, Laureat Grand Prix 2023.
Poznaj nominowanych konkursu.
„E-commerce w Praktyce” jest patronem medialnym konkursu Dyrektor e-Commerce Roku.