![](https://ewp.pl/wp-content/uploads/2022/02/pocztex-logo-002.jpg)
![](https://ewp.pl/wp-content/uploads/2022/02/pocztex-logo-002.jpg)
Opis narzędzia
Pocztex to usługa kurierska Poczty Polskiej – jednego z krajowych liderów usług komunikacyjnych, paczkowo – kurierskich i logistycznych oraz narodowego operatora pocztowego, który średnio obsługuje 5 mln przesyłek każdego dnia i ponad 90% Polaków.
Pocztex 2.0. i multikanałowość dostaw
Nowa oferta Pocztex to dostawa przesyłek kurierskich doręczanych następnego dnia po nadaniu (D+1) a w wybranych miastach nawet tego samego dnia (D+0). To również multikanałowość dostaw – wybór najdogodniejszej dla Twojego Klienta formy odbioru przesyłki z trzech możliwych wariantów:
- Pocztex KURIER – doręczenia przesyłek przez kuriera pod wskazany adres,
- Pocztex PUNKT – dostawy przesyłek do największej sieci punktów odbioru, która obejmuje już ponad 17 000 lokalizacji w całej Polsce i stale rośnie,
- Pocztex AUTOMAT– dostawy przesyłek do automatów paczkowych,
Dysponujemy największą w kraju siecią click&collect, która obecnie liczy ponad 17 000 punktów odbioru przesyłek, zarówno w dużych miastach jak i w małych miejscowościach oraz na obszarach wiejskich. Poczta Polska dba o równomierne rozmieszczenie sieci punktów odbioru zapewniając Klientom maksymalną wygodę i elastyczność przy wybieraniu miejsca odbioru zakupionych towarów online. Obecnie 35% całej sieci punktów odbioru Pocztex PUNKT zlokalizowanych jest w małych miastach o liczebności poniżej 20 tys. mieszkańców (ok. 17%) oraz na obszarach wiejskich (ok. 18%), z czego najwięcej obejmuje placówki pocztowe i sklepy grupy Eurocash (ABC, Lewiatan i Delikatesy Centrum).
Największą w kraju sieć punktów odbioru Poczty Polskiej tworzą: placówki pocztowe, sklepy: Żabka, Biedronka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, kioski i saloniki prasowe RUCH oraz stacje paliw ORLEN. Lista punktów odbioru dostępna jest na stronie https://odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl/
Sieć punktów odbioru Poczty Polskiej jest stale rozbudowywana i do końca 2022r. wzrośnie do 20 tys. lokalizacji w całym kraju.
Dodatkowo do końca 2022 roku Poczta Polska udostępni także kolejne 2000 zewnętrznych automatów paczkowych, uzupełniających szeroką sieć punktów odbioru przesyłek.
Oferujemy wygodny system zarządzania wysyłką z opcją elektronicznego nadania i bramką płatności. Równolegle z uruchomieniem zewnętrznych automatów paczkowych udostępniona zostanie aplikacja mobilna zapewniająca m.in. funkcjonalności nadawania przesyłek Pocztex, ich śledzenia oraz odbioru z automatów paczkowych.
Korzyści
- Różnorodność dostępnych form doręczenia: KURIER, PUNKT, AUTOMAT zwiększa atrakcyjność sklepu, Twoi Klienci mają możliwość wyboru wielu różnych punktów odbioru w jednym miejscu, blisko swojego miejsca zamieszkania lub pracy;
- Największa sieć punktów odbioru w całej Polsce – obecnie ponad 17 000 lokalizacji: placówki pocztowe, sklepy: Żabka, Biedronka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, stacje ORLEN, kioski RUCH.
Docieramy do każdego miejsca w kraju!
- Twój Klient decyduje, gdzie odbierze przesyłkę: blisko, szybko i wygodnie przy załatwianiu codziennych spraw, w domu lub w pracy albo w automacie. Bez pośpiechu, przesyłki czekają na odbiór 7 dni w punktach odbioru, 3 dni w automatach;
- Pocztex zawsze na czas! – Wysoka skuteczność doręczeń, przesyłkę można śledzić online, a gdy jest gotowa do odbioru, Klient otrzymuje powiadomienie sms lub email;
- Nowoczesna i przyjazna aplikacja do nadawania przesyłek online – wszystkie etykiety można wygenerować w aplikacji Elektroniczny Nadawca.
- Łatwa integracja z popularnymi systemami sprzedażowymi;
- Sprzedaż towarów z dostawą na terenie Polski i za granicą poprzez korzystanie rozwiązań dedykowanych dla przesyłek krajowych i międzynarodowych;
- Atrakcyjne warunki współpracy, w tym m.in. możliwość odbioru przesyłek z siedziby firmy lub nadania w wybranych placówkach;
- Możliwość skorzystania z szerokiego asortymentu artykułów do pakowania dostępny w eSklepie, również opakowania przyjazne środowisku.