Rozwiązania płatnicze w e-commerce nie ograniczają się już do tradycyjnych sklepów internetowych. EasySell to narzędzie, które umożliwia szybkie przyjmowanie płatności w różnych kanałach – od linków w mediach społecznościowych, przez kody QR, aż po jednorazowe lub cykliczne płatności. Dowiedz się, jak to rozwiązanie może wspierać działalność usługową, edukacyjną czy eventową.

Z tego artykułu dowiesz się:
- czym jest EasySell i jak działa poza klasycznym e-commerce,
- jak przyjmować płatności przez link, kod QR i social media,
- w jaki sposób EasySell wspiera szkoły, eventy i firmy usługowe,
- jakie korzyści daje personalizacja paywalla i kody rabatowe,
- jak łączyć sprzedaż online i offline dzięki kodom QR.
E-commerce to więcej niż sklep internetowy
W każdym przedsięwzięciu biznesowym nadchodzi moment, w którym kontrahent dokonuje płatności. W klasycznym rozumieniu e-commerce jest to ostatni krok zakupu – wybór metody płatności w bramce sklepu internetowego. Jednak zanim do tego dojdzie, trzeba przyciągnąć klienta na stronę, zadbać o odpowiedni marketing, wygląd e-sklepu oraz sprawne działanie mechanizmów zakupowych. Dopiero wtedy bramka płatnicza może wieńczyć cały proces – kosztowny i wymagający. W imoje doskonale rozumiemy, jak kluczowy jest ten moment, dlatego staramy się go maksymalnie wspierać.
Przy rozwijaniu naszych rozwiązań w ramach ING Banku Śląskiego zauważyliśmy jednak, że e-commerce to nie tylko klasyczne sklepy internetowe. Coraz częściej pojawia się potrzeba prostego narzędzia do przyjmowania płatności za różnorodne towary i usługi – bez konieczności posiadania sklepu online. Płatność w takim przypadku może być inicjowana z poziomu posta w mediach społecznościowych, przez link czy kod QR.
Oczywiście na rynku takie zapotrzebowanie było od dawna, a w mniemaniu dostawców bramki płatniczej odpowiedzią na nie stał się generator linków płatniczych. Pytanie tylko, na ile świadomie był prezentowany jako narzędzie do przyjmowania płatności w szerzej rozumianym e-commerce. EasySell według nas to zupełnie nowe rozwiązanie.
Słuchaj podcastu „E-commerce bez tajemnic”
Uproszczony proces płatności na przykładzie szkoły językowej
Wyobraź sobie, że prowadzisz szkołę języków obcych i chcesz zoptymalizować proces płatności. Na pierwszy rzut oka bramka płatnicza ma ograniczone możliwości wsparcia takich transakcji, ale EasySell w tym przypadku sprawdza się na kilka sposobów.
Przykład
- Jeśli w szkole językowej prowadzisz lekcje indywidualne i znasz dane płatnika, to możesz wykorzystać spotykane na rynku linki płatnicze, dzięki czemu usprawnisz przebieg płatności. Gdy masz informację o tym, że uczeń wcześniej zapłacił za lekcję, eliminujesz sytuację, w której ktoś się zapisuje, ale nie przychodzi i nie płaci. Ale co w sytuacji, jeśli nie znasz danych uczestnika kursu, a chcesz, aby osoby z zewnątrz miały możliwość zapisania się na indywidualne zajęcia? Dzięki EasySell jesteś w stanie przygotować płatność, w której dane płatnika (takie jak imię, nazwisko i e-mail) są wpisywane przez niego.
- Dodatkowo masz możliwość wysłania wiadomości do posiadacza EasySell przez pole udostępnione na paywallu imoje, dzięki czemu możesz poprosić potencjalnych zainteresowanych o określenie ich poziomu języka.
- EasySell pozwala też na personalizację już na poziomie pojedynczego linku – dodanie logo czy kolorystyki Twojej szkoły języków obcych.
- Linki jednorazowe doskonale sprawdzą się także jako narzędzie do windykacji – umożliwiają szybkie i wygodne uregulowanie zaległości.
Platforma do sprzedaży produktów
EasySell to jednak nie tylko narzędzie do jednorazowych płatności. Dzięki opcji generowania linków wielorazowych może posłużyć jako platforma do sprzedaży produktów.
Przykład
Załóżmy, że w szkole językowej tworzysz opracowanie dla uczniów klasy maturalnej i zlecasz wydrukowanie 1 tys. egzemplarzy z poziomu podstawowego oraz 500 sztuk z zaawansowanego. Dzięki funkcji zmiany liczby produktów jeden kupujący może wybrać dowolną konfigurację, np. trzy opracowania z poziomu podstawowego i jedno z zaawansowanego. Dodatkowo masz możliwość ustawienia promocji na produkt przez utworzenie w EasySell kodu rabatowego z ograniczoną liczbą użyć.
Organizacja wydarzeń i limitowana sprzedaż
Kolejną istotną funkcją EasySell jest możliwość organizowania wydarzeń z ograniczoną liczbą miejsc. Dzięki generowanym linkom płatniczym jesteś w stanie sprzedawać bilety na warsztaty czy seminaria, a także łatwo zarządzać rejestracją uczestników. Co więcej, mogą oni dokonać płatności w kilka chwil, a organizatorzy mają pełną kontrolę nad liczbą sprzedanych biletów.
Personalizacja paywalla i kody rabatowe
Personalizacja to kolejny atut EasySell. Możliwość dostosowania wyglądu linku płatniczego do identyfikacji wizualnej marki sprawia, że klienci czują się bardziej komfortowo.
Dodatkowo wprowadzenie kodów rabatowych to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży i zachęcenie odbiorców do skorzystania z oferty. Dzięki temu możesz łatwo nagradzać lojalnych kupujących lub promować nowe usługi.
Kod QR – most między światami online i offline
Ważnym elementem EasySell jest możliwość pobrania kodu QR do produktu, który chcesz sprzedać, dzięki czemu możesz wyjść z płatnościami online na rynek offline.
Przykład
W przypadku prowadzenia szkoły językowej możesz wydrukować kod QR, który kieruje do zapłaty za konsultacje indywidualne.
Uniwersalne zastosowanie EasySell
Przykład szkoły językowej to tylko jedna z wielu możliwości. EasySell sprawdzi się również:
- w przychodniach lekarskich,
- w przedszkolach,
- przy zapisach na wydarzenia,
- podczas organizacji zbiórek,
- w szeroko pojętej branży usługowej.
Zapamiętaj
EasySell to wszechstronne narzędzie, które nie tylko upraszcza proces płatności, lecz także otwiera nowe perspektywy w e-commerce. Dzięki elastyczności i prostocie obsługi może wspierać przedsiębiorców w dostosowywaniu sprzedaży do zmieniających się potrzeb klientów i rynku.
Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2025”. Kliknij w baner i pobierz.