Rozwijasz e-commerce, wydajesz coraz więcej na reklamę, a zyski nie są tak wysokie, jak oczekiwałeś? Tylko dobra analiza danych pozwoli Ci określić, które z podejmowanych inicjatyw są słuszne, a które należy szybko zmienić, co realnie przełoży się na Twoje przychody. Serię praktycznych poradników znajdziesz w „E-commerce w Praktyce” 15, którego temat przewodni to właśnie analityka.
Ostatni kwartał to najgorętszy okres roku dla większości przedsiębiorców, zwłaszcza z branży handlowej. Jeśli chcesz jeszcze zwiększyć współczynnik konwersji w swoim e-sklepie, to ostatni dzwonek na wprowadzenie poprawek.
Zamów „EwP” 15 o analityce w e-commerce
O czym przeczytasz w „EwP” 15?
- Z artykułu Piotra Pliszki dowiesz się, na jakie dane, miary i raporty zwracać uwagę, aby maksymalizować zyski, oraz których narzędzi używać do sprawdzania, jakie trudności napotykają Twoi klienci (s. 18).
- Dzięki lekturze poradnika Anny Moczulskiej przekonasz się, jak szybko przeprowadzić audyt e-biznesu, znaleźć słabe punkty sklepu internetowego i je wyeliminować (s. 22).
- Katarzyna Majchrzak pokazuje najczęstsze błędy w konfiguracji Google Analytics, które psują dane (s. 28) i radzi, jak wyeliminować czynniki zniekształcające dane w GA i m.in. pozbyć się rozbieżności między danymi z Analytics i CRM sklepu,
- Marek Dorsz podpowiada, jak właściwie wyznaczać KPI oraz przekładać je na cele biznesowe i działania (s. 36).
- Prowadzisz duży e-commerce, Twój budżet reklamowy zbliża się do miliona złotych, a Ty się głowisz, jak dalej skalować biznes? Lepiej zrozumieć ścieżki zakupowe klientów pomogą Ci wskaźniki PACoS, AcoS i TACoS, które przedstawia Krystian Kucharski (s. 42).
- Czy jest coś, co umyka analityce? Z przewodnika Ewy Dudek o psychologii e-biznesu dowiesz się, dlaczego dane pochodzące ze śledzenia zachowań użytkowników (behawioralne) i te z badań ankietowych (deklaratywne) nie dają Ci pełnego obrazu klientów. Poznasz sposoby na to, jak się dowiedzieć, czego naprawdę potrzebują Twoi odbiorcy (s. 68).
„EwP” 15 to prawie 100 stron praktycznych wskazówek i inspiracji, dzięki którym usprawnisz swój sklep internetowy lub e-biznes.
Swoją wiedzą podzielili się: Katarzyna Bronowska, Marek Dorsz, Ewa Dudek, Łukasz Dwulit, Łukasz Gaj, Karolina Kawulka, Urszula Kliber-Zych, Kamila Kotowska, Klaudia Kranc, Magdalena Krasoń-Wałęsiak, Krystian Kucharski, Daniel Filipek, Paweł Fornalski, Katarzyna Majchrzak, Dawid Marut, Anna Moczulska, Karolina Obszyńska, Piotr Pliszka, Andrzej Szylar, Katarzyna Świgost, Paulina Walkowiak, Izabela Wisłocka, Michał Wojciechowski, Konrad Zach.
Zapraszamy do lektury. Analizuj, mierz i usprawniaj. Niech współczynnik konwersji w Twoim e-commerce tylko rośnie!
Zamów „EwP” 15 o analityce w e-commerce
Chcesz „oswoić” Google Analytics, Excela i Arkusze Google? Sprawdź nasze praktyczne kursy online. Dzięki znajomości tych narzędzi szybko obliczysz wielkość obrotu i kosztów oraz przeanalizujesz rentowność ze względu na źródła ruchu lub kanały sprzedaży. Zrozumiesz statystyki. Zaczniesz na bieżąco wyciągać wnioski z działań prowadzonych samemu i przez firmy zewnętrzne. Lepiej zainwestujesz w reklamę, zwiększysz obroty i osiągniesz wyższe zyski.