Pewny partner biznesowy to inwestycja w rozwój, niezależnie od czasów i branży. Jednak pewny partner e-commerce w niepewnych czasach to szczególnie dobrze ulokowane pieniądze i inwestycja w bezpieczeństwo oraz stabilny rozwój bez przykrych niespodzianek. Jak platforma e-commerce może minimalizować negatywne skutki zmienności rynkowej i dawać przewagę?
Kiedy w 2020 r. wybuchła pandemia, wieloma firmami wstrząsnęły poważne problemy – lockdown, brak możliwości sprzedaży produktów w punktach stacjonarnych, praca zdalna, a w konsekwencji kłopoty z płynnością dostaw, urwane łańcuchy sprzedaży, braki półproduktów, wzrost cen. To prosty przepis na problemy finansowe przedsiębiorstw. Aby jakoś ratować sytuację, wiele z nich decydowało się na szybkie wdrożenia systemów e-commerce, mając nadzieję, że pozwoli to przetrwać i rozwinąć biznes w nowym kanale sprzedaży.
Jak mądrze wdrożyć platformę e-commerce?
Nasza filozofia działania jest jasna: dostarczamy rozwiązanie, które przez lata, również w fazach kryzysów, stabilnie buduje sprzedaż internetową przedsiębiorstw, jest produktem o długim cyklu życia i rozwija się równolegle z naszymi klientami. To szczególnie cenne w sektorze B2B, w którym procesy są bardzo złożone. Wdrażając platformę, stajemy się partnerem i wsparciem firmy na lata.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jak zmniejszyć skutki niepewności i zmienności na rynku?
Kluczem jest real-time e-commerce, czyli podejście i narzędzia, które pozwalają aktualizować oferty w czasie rzeczywistym. Nasza platforma zapewnia biznesom B2B wiele korzyści, które odczuwają zarówno sama firma, jak i jej klienci.
Wybrane korzyści dla sprzedającego
1. Szybka aktualizacja cen:
- Proces zmian cenników przed wprowadzeniem systemu e-commerce w dużych firmach produkcyjnych może zabierać kilku osobom nawet około miesiąca, a po wdrożeniu e-commerce trwa jedną noc.
- Ceny przeliczane per klient. System podnosi cenę bazową, a ceny pochodne (B2B, B2C, dla grup klienckich) przeliczają się i zmieniają automatycznie.
- Automatyczne generowanie cenników.
- Kalkulowanie cen produktów konfigurowalnych, np. na podstawie powierzchni, długości.
2. Precyzyjna gospodarka magazynowa, dzięki której możliwe jest sprzedawanie produktów do ostatniej sztuki i bieżące informowanie klientów o dostępności (istotne szczególnie teraz, gdy rynki światowe zmagają się z ogromnymi deficytami towarów).
3. Synchronizacja magazynów zewnętrznych, np. dostawców lub oddziałów.
4. Oszczędność czasu handlowców dzięki automatyzacji działań. np. przez systemową zmianę cen, moduł generowania ofert, synchronizacje z systemami ERP oraz konfiguratory produktów.
Korzyści dla kupującego
- Dostęp do aktualnych cen.
- Dostęp do aktualnych stanów magazynowych i pewność dostępności do ostatniej sztuki.
- Precyzyjny dobór sposobu, terminu i kosztu dostawy:
- Prezentacja aktualnej oferty produktowej wraz z możliwością precyzyjnego filtrowania, wyszukiwania, a także konfiguracji produktów.
- Automatyczne opracowywanie ofert dla klientów końcowych na podstawie aktualnych cen zakupu.
- Sprawna komunikacja podczas wyceniania i realizacji zamówienia.
- Automatyzacja komunikacji z własnymi systemami IT.
Chcesz poznać więcej możliwości i gotowych modułów, które rozwiną Twój biznes i zwiększą sprzedaż? Sprawdź doświadczonego partnera e-commerce, z którym możesz stabilnie i przez lata rozwijać swój biznes online B2B.
Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce. Jak dotrzymać tempa klientom i skutecznie sprzedawać w 2022 roku”.