Pozyskiwanie klienta w e-commerce to bardzo często złożony proces. O jego elementach decydują wielkość budżetu, faza rozwoju sklepu internetowego czy profil działalności. Jak zatem mądrze budować zasięg i czerpać ruch w zależności od tego, czy rozwijasz mały sklep online, reprezentujesz producenta, czy pracujesz dla dużego resellera?
W jakie kanały i w jakich proporcjach warto zainwestować, aby dotrzeć do swojej grupy potencjalnych klientów w zależności od typu e-commerce i wielkości budżetu? Jak optymalizować koszty pozyskania ruchu w różnych kanałach? Co robić, żeby nie wpaść w pułapki, które mogą dużo kosztować? Wskazówkami 31 maja podzieli się podczas szkolenia „Skąd i jak mądrze pozyskiwać ruch w e-commerce” Paweł Paszkowski, ekspert e-commerce, związany z branżą od ponad 12 lat (doświadczenie zdobywał podczas współpracy m.in. z Frisco, Allegro, Rowerzysta.pl, SklepBiegacza.pl, Desportivo.pl).
Długość szkolenia: 120 minut + 30-minutowa sesja pytań i odpowiedzi
Termin: 20 września 2022 r., godzina 10:00-12:30
Forma szkolenia: online „na żywo” Jeśli nie pasuje Ci termin, wybierz wariant z dostępem do nagrania.
W programie m.in.:
- w jakie kanały i w jakich proporcjach warto zainwestować, aby dotrzeć do swojej grupy potencjalnych klientów w zależności od typu e-commerce i wielkości budżetu (przykład działań przy budżetach 5, 20 i 100 tys. mc),
- jak sprawdzać, na jakim etapie lejka zakupowego jest klient i jakie działania podjąć, żeby przyciągnąć go do sklepu,
- jak badać i porównywać efektywność poszczególnych źródeł ruchu w sklepie internetowym (przykłady obliczania rentowności różnych kanałów ruchu),
- jak podejmować decyzje o podziale budżetu na podstawie danych z Google Analytics,
- jak optymalizować koszty pozyskania ruchu w różnych kanałach (social media, Google Ads, programy afiliacyjne, e-mail marketing itd.).
Podczas szkolenia dowiesz się m.in.:
- jak dobrać odpowiednie kanały komunikacji do rozmiaru biznesu i budżetu,
- jak mądrze budować zasięg i czerpać ruch w zależności od tego, czy rozwijasz mały sklep online, średni sklep producenta, czy pracujesz dla dużego resellera,
- jak radzić sobie z rosnącymi kosztami reklamy – gdzie szukać niestandardowych źródeł pozyskiwania klientów, także offline,
- co robić, żeby nie wpaść w pułapki, które mogą dużo kosztować,
- jakie czynności podjąć w momencie, kiedy sprzedaż przestaje dynamicznie rosnąć,
- co można zrobić, jeżeli nie ma budżetu na media wysokozasięgowe, takie jak telewizja.
Prowadzący
Paweł Paszkowski
Ekspert e-commerce, związany z branżą od ponad 12 lat. CEO i konsultant w agencji doradczej Strigoo. Odpowiedzialny za tworzenie strategii dla sklepów internetowych, doradca zarządów wielu ekomersów. Doświadczenie zdobywał podczas współpracy m.in. z Frisco, Allegro, Rowerzysta.pl, SklepBiegacza.pl, Desportivo.pl. Wykłada na studiach podyplomowych Menadżer E-commerce (które współtworzył) oraz Marketing Internetowy na Politechnice Białostockiej.
Więcej informacji znajdziesz na stronie szkolenia.