Partner serwisu:

Szkolenie online: Planowanie marketingowe w B2B w praktyce. Od OKR do GPS – jak skutecznie zintegrować działania marketingowo-sprzedażowe

Chcesz mądrze poukładać i zintegrować działania marketingu i sprzedaży w swojej firmie? Weź udział w szkoleniu online „Planowanie marketingowe w B2B w praktyce”, które poprowadzi Łukasz Kosuniak – wieloletni menedżer marketingu B2B, autor książek „Abc marketingu B2B” i „To jest social selling” – i dowiedz się, jak dzięki metodzie GPS dobrze zaplanować działania i przygotować się na 2023 rok.

Strategia marketingowa jest jak mapa – wskazuje cel, do którego dążysz. Potrzebujesz jeszcze planu marketingowego, który określa, w jaki sposób chcesz tam dotrzeć.

Jeżeli podróżujesz w grupie, możesz podzielić się zadaniami z innymi na podstawie umiejętności uczestników wyprawy. W ten sposób nie tylko dojście do celu będzie satysfakcjonujące, lecz także sama droga okaże się o wiele ciekawsza. Dlatego podział na akcje marketingowe i sprzedażowe w B2B jest sztuczny i po prostu nieprawdziwy.

18 października Łukasz Kosuniak przedstawi swoją autorską metodę GPS – goals, processes, skills (cele, procesy, kompetencje), dzięki której dowiesz się, jak skutecznie zintegrować działania marketingowo-sprzedażowe. GPS nie ogranicza się tylko do planowania, ale daje konkretne narzędzie do osiągania celów, realizacji procesów i projektów.

Podczas szkolenia na przykładzie zobaczysz, jak mogą wyglądać cele, kluczowe rezultaty oraz taktyczne, zintegrowane cele marketingu i sprzedaży.

Długość szkolenia: 120 minut + 30-minutowa sesja pytań i odpowiedzi

Termin: 18 października 2022 r., godzina 10:00-12:30

Forma szkolenia: online „na żywo” Jeśli nie pasuje Ci termin, wybierz wariant z dostępem do nagrania.

Podczas szkolenia dowiesz się m.in.:

  • na czym polega metoda GPS i jak zgodnie z nią planować zintegrowane działania marketingowo-sprzedażowe w firmach B2B,
  • jak opracować wspólne, marketingowo-sprzedażowe cele i metody pomiaru ich realizacji,
  • jak projektować procesy tak, aby prowadziły przez całą ścieżkę decyzyjną i były ciągle „gotowe do przyjęcia” potencjalnego klienta,
  • jak zaprojektować procesy dopasowane do taktycznych celów marketingowych (na przykładzie wygenerowania 300 kwalifikowanych leadów marketingowych o wartości 30 mln zł),
  • co zrobić, żeby ograniczyć „gadżeciarstwo” marketerów, które polega na tym, że najpierw kupuje się „fajną” aplikację (np. marketing automation), a potem zastanawia, co można z nią zrobić,
  • jak na bazie celów stworzyć skalowalne procesy i projekty marketingowo-sprzedażowe,
  • dlaczego w plany marketingowo-sprzedażowe należy wpisać kompetencje potrzebne do realizacji założonych zadań i celów,
  • jak analizować skuteczność prowadzonych działań i skalować efektywne procesy, żeby zmniejszyć obciążenie czasowe marketerów i handlowców, a dodatkowo maksymalnie wykorzystać ich umiejętności.

Zalety stosowania GPS (autorskiej metody Łukasza Kosuniaka) w planowaniu działań marketingowo-sprzedażowych:

  • Pozycjonujesz marketing jako strategiczny zespół, który jest w stanie realnie wpływać na sprzedaż.
  • Podejście do planowania pod kątem wspólnych celów marketingu i sprzedaży sprawia, że obie strony są naturalnie zmotywowane do solidarnego działania i muszą ustalić reguły współpracy, np. definicje leadów. Ponieważ te reguły będą potem wykorzystywane i oceniane, zespoły szybko wychwycą w nich wszelkie niedoskonałości i wprowadzą poprawki.
  • Możliwość szybkiej oceny i skalowania da Ci niezwykle cenną wiedzę o skuteczności poszczególnych metod marketingowych i sprzedażowych. Dzięki temu będziesz w stanie tworzyć rekomendacje działań na podstawie danych, a nie przypuszczeń i „mądrych” artykułów.
  • Zestawienie w jednym miejscu procesów, zadań, zasobów i umiejętności pozwoli Ci tworzyć plany rozwojowe i rekrutacyjne oparte na realnych potrzebach, wynikających właśnie bezpośrednio z procesów i zadań.

Kto skorzysta z udziału w szkoleniu?

Właściciele firm, menedżerowie marketingu i sprzedaży w firmach B2B, którzy chcą mądrze poukładać oraz zintegrować działania marketingowe i sprzedażowe w swoich organizacjach.
Prowadzący

Łukasz Kosuniak

Konsultant, praktyk i wieloletni menedżer marketingu B2B (Samsung i Microsoft). Obecnie wspiera firmy w opracowaniu i realizacji skutecznej strategii marketingowej z wykorzystaniem narzędzi digital marketingu (takich jak marketing automation, social selling, sales enablement). Autor książek „Abc marketingu B2B” i „To jest social selling” oraz kilkudziesięciu publikacji branżowych.

Więcej informacji znajdziesz na stronie szkolenia.