Każdy wie, że gdy wsiada się do auta, trzeba zapiąć pasy bezpieczeństwa. Ale czy umiesz poprawnie i bezpiecznie założyć konto na Instagramie i Facebooku? Wiesz, jakie hasło powinna mieć Twoja skrzynka pocztowa? Jak zabezpieczyć się przed wyciekiem danych firmowych?
Według badań przeprowadzonych na Clark School Uniwersytetu Maryland do cyberataku dochodzi średnio co 30 sekund, a około 43% z nich jest wycelowanych w małe i średnie przedsiębiorstwa oraz osoby prywatne – w tym marketerów. Tak, niestety średnio co minutę ofiarami ataku zostaje taka osoba jak Ty.
Dla cyberprzestępcy ofiara nie ma znaczenia. Liczy się kradzież danych, konta, poczty, zdjęć – wszystkiego, co masz w cyfrowym świecie. Słyszałeś o wycieku danych z Morele.net czy ALAB-u? Chcesz jako marka uniknąć tego typu sytuacji, a co się z tym wiąże – strat wizerunkowych i pieniężnych?
Weź udział w szkoleniu i naucz się zapinać pasy bezpieczeństwa w internecie. Dowiedz się, jak łatwo można paść ofiarą cyberataku oraz jak się przed tym chronić. Już nigdy więcej nie daj się przechytrzyć cyberoszustom.
Podczas szkolenia Kamil Porembiński – ekspert ds. IT i cyberbezpieczeństwa, konsultant i szkoleniowiec – podpowie, jak się chronić przed cyberatakami i wyciekiem danych. Podzieli się z Tobą praktycznymi wskazówkami i narzędziami, które pozwolą Ci zadbać o bezpieczeństwo cyfrowe marki (i swoje) i uniknąć wysokich kar oraz strat wizerunkowych.
Zapraszamy na 150-minutowe praktyczne szkolenie online z certyfikatem, które odbędzie się 23 kwietnia (wtorek, godz. 10:00).
Wszystko w przystępnej formule.
Szybko. Praktycznie. Konkretnie.
Weź udział w szkoleniu i dowiedz się, jak zabezpieczyć markę i siebie przed atakami hakerskimi i wyciekiem danych.
Co zyskasz dzięki szkoleniu „Cyberbezpieczeństwo w marketingu”
- Wiedzę – dowiesz się, jak zabezpieczyć swoje oraz bliskich dane w sieci.
- Umiejętność rozpoznawania zagrożeń, które pojawiają się w internecie (nie każdy, kto do Ciebie pisze, ma uczciwe zamiary i jest tym, za kogo się podaje).
- Przydatne wskazówki – nauczysz się reagować w przypadku ataku na swoje konto.
- Umiejętność zabezpieczenia swojego biznesu online przed atakami cyberprzestępców.
- Praktyczną checklistę, która pozwoli Ci sprawdzić stopień cyfrowego bezpieczeństwa i poprawić braki w tym zakresie.
Poznasz też „tajne” metody zwiększania swojej prywatności i unikania wycieku danych.
Czas szkolenia: 120 min. + 30 min. sesji pytań i odpowiedzi.
Termin: 23.04.2024 (wtorek), godz. 10:00-12:30.
Forma szkolenia: online „na żywo”.
Czego dowiesz się podczas szkolenia „Cyberbezpieczeństwo w marketingu. Jak chronić się przed atakami i wyciekiem danych”
- jak zadbać o bezpieczeństwo marki (i swoje) w internecie,
- dlaczego cyberprzestępcy chcą się do Ciebie włamać,
- jakie są najpopularniejsze metody ataków hakerskich i jak im zapobiegać,
- jak tworzyć skuteczne hasła do kont,
- jak dobrze i bezpiecznie zarządzać hasłami,
- jakie niebezpieczeństwa czekają na Twoją markę i Ciebie w social mediach,
- jak skutecznie chronić swoją pocztę e-mailową,
- jakie są powody wycieków danych i jak się przed nimi chronić,
- co trzeba wiedzieć o zabezpieczaniu sieci WiFi,
- jakie kary grożą za nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa i wycieki danych.
Co znajduje się w programie szkolenia „Cyberbezpieczeństwo w marketingu”
Wprowadzenie do cyberbezpieczeństwa
- Krótka historia ataków internetowych i pierwsze włamanie do telewizji w Polsce.
- Powody włamań i ataków hakerskich.
Metody włamań internetowych i ataków hakerskich
- Złośliwe kody QR.
- Złośliwe linki.
- Phishing.
- Typosquatting.
- Ataki socjotechniczne.
Siła hasła internetowego
- Jak poprawnie dbać o hasła internetowe?
- Jakie hasło jest „silne”?
- Jak cyberprzestępca zdobywa Twoje hasło?
- Jak tworzyć hasła oraz czy ma to sens?
- Jaki program do zarządzania hasłami wybrać?
- Czy jest coś lepszego niż hasła, czyli dwuskładnikowe uwierzytelnienie?
Ochrona poczty e-mail
- Ochrona poczty e-mail – co to znaczy?
- Z jakiej poczty najlepiej korzystać i dlaczego?
- Ukrywanie prawdziwego adresu e-mail.
Wycieki danych
- Jak się dowiedzieć, czy nasze dane nie wyciekły?
- Jakie dane przekazują o nas zdjęcia, które robimy?
- Jakie dane udostępniamy o sobie, nie mając świadomości?
- Co robić, gdy już dojdzie do wycieku Twoich danych?
- Zgłaszanie incydentów bezpieczeństwa.
Zabezpieczanie sieci WiFi
- Czy łączenie się z publiczną siecią WiFi jest bezpieczne?
- Jak zlokalizować ludzi przy pomocy sieci bezprzewodowej?
Podłączanie pendrive’a do komputera
- Czy można podpiąć obcy sprzęt?
- Co może Ci grozić i jakie dane można w ten sposób wykraść?
Bezpieczeństwo w social mediach
- Na co zwrócić uwagę?
- Jakie dane udostępniasz i co można z nich odczytać?
Praca zdalna
- Porady dotyczące bezpieczeństwa pracy z domu i nie tylko.
- Praca na prywatnym/służbowym komputerze.
- Na co uważać podczas rozmów wideo?
Płatności internetowe
Kopie bezpieczeństwa, zapasowe
Każdy uczestnik otrzyma:
- prezentację w formie PDF,
- certyfikat w wersji elektronicznej (wystawiany na życzenie),
- checklistę bezpieczeństwa.
Dodatkowo w wersji premium:
- dostęp do nagrania wideo ze szkolenia.
Dla kogo jest szkolenie „Cyberbezpieczeństwo w marketingu. Jak chronić się przed atakami i wyciekiem danych”
- Marketerów – którzy chcą zabezpieczyć swoją działalność w internecie oraz zadbać o bezpieczeństwo cyfrowe swojej marki. Szkolenie pomoże im uniknąć kar pieniężnych i strat wizerunkowych, które mogą wynikać z cyberataków.
- Pracowników i właścicieli agencji reklamowych – którzy codziennie pracują z ogromną ilością danych klientów i kampanii marketingowych. Szkolenie pomoże im lepiej zabezpieczyć te informacje, co jest kluczowe w utrzymaniu zaufania klientów oraz uniknięciu potencjalnych strat finansowych i prawnych wynikających z cyberataków. Ponadto zwiększenie świadomości na temat cyberbezpieczeństwa pozwoli na budowanie bezpieczniejszych strategii marketingowych, które są odporniejsze na różnego rodzaju zagrożenia cyfrowe.
- Właścicieli biznesów online i sklepów internetowych – szkolenie skupia się na umiejętnościach zabezpieczania biznesu internetowego przed atakami cyberprzestępców. Uczestnicy otrzymają narzędzia i wskazówki, jak skutecznie chronić swoją działalność.
- Osób dbających o prywatność i bezpieczeństwo w sieci – uczestnicy nauczą się, jak chronić swoje dane oraz dane bliskich w sieci. Szkolenie dostarcza praktycznej wiedzy na temat rozpoznawania zagrożeń internetowych i reagowania na potencjalne ataki.
Udział w szkoleniu nie wymaga od Ciebie specjalnego przygotowania czy posiadania wiedzy technicznej. Wystarczy chęć zdobycia nowych i bardzo potrzebnych informacji.
Kto prowadzi szkolenie „Cyberbezpieczeństwo w marketingu”
Kamil Porembiński
Tłumaczy IT na prosty i przyjemny język. Od ponad 15 lat pomaga firmom, start-upom oraz freelancerom w informatyzacji, zwiększeniu dostarczalności kampanii e-mailowych, polepszaniu dostępności stron internetowych oraz poprawie ich bezpieczeństwa. Tworzy dedykowane i szyte na miarę rozwiązania chmurowe, które usprawniają i ulepszają produkty i projekty rozwijane przez jego klientów.