

Promocje sprzedaży to szeroko rozumiane mechanizmy i techniki mające w swoim zamierzeniu zwiększyć sprzedaż produktów bądź usług. Narzędzia promocji sprzedaży są chętnie stosowane przez marketerów i działy handlowe w kanałach tradycyjnych i nowoczesnych.
Kampanie promocyjne, tak jak każde działanie w marketingu i sprzedaży, powinny być starannie zaplanowane, przemyślane i przeprowadzone. Nasze szkolenie z technik promocji sprzedaży przygotuje Cię do profesjonalnego planowania i realizowania działań promocyjnych w kanałach tradycyjnych i nowoczesnych oraz e-commerce.
Podczas szkolenia szczególną uwagę zwrócimy na powiązania promocji sprzedaży z polityką cenową (pricingiem). Kolejnym ważnym elementem szkolenia będą techniki promocji sprzedaży, które pozwalają zwiększyć sprzedaż bez konieczności obniżania cen produktów i uzyskiwanej na nich marży.
Grupa docelowa szkolenia „Promocja sprzedaży…”:
Szkolenie „Promocja Sprzedaży” skierowane jest do managerów i specjalistów działów marketingu i sprzedaży, które są odpowiedzialne w firmach za kreowanie promocji, wspieranie sprzedaży i za politykę cenową.
Cele szkolenia
Podczas szkolenia z narzędzi promocji sprzedaży w kanale tradycyjnym i e-commerce:
- Uporządkujesz swoją wiedzę o miejscu działań promocyjnych w strategii marketingowej i handlowej firmy.
- Dowiesz się kiedy i jak należy stosować „strategię niskich cen” aby była ona skuteczna i zgodna z polityką marketingową firmy.
- Poznasz sprawdzone w praktyce mechanizmy promocji sprzedaży i nauczysz się stosować „mix mechanizmów promocyjnych”.
- Poznasz i nauczysz się dobierać odpowiednie techniki promocyjne do realizacji celów promocyjnych i sprzedażowych, które chcesz osiągnąć.
- Dowiesz się jak mierzyć efektywność promocji sprzedaży.
Program szkolenia
1. POJĘCIE „PROMOCJA SPRZEDAŻY” – CO OZNACZA I JAKI MA WPŁYW NA BIZNES
- Promocja jako element marketingu mix
- Kto promuje sprzedaż – marketing czy sprzedaż
- Jaka jest różnica pomiędzy promocją a reklamą
2. DODATKOWE RABATY = OBNIŻANIE CENY
- Efekty obniżania ceny
- Kiedy strategia niskich cen ma sens?
- Działania towarzyszące obniżaniu ceny, – czyli jak zwiększyć skuteczność akcji i zaangażowanie klientów, aby obniżka cen była skuteczna
3. DIAGNOZUJEMY RZECZYWISTOŚĆ, – CZYLI JAK SIĘ PRZYGOTOWAĆ DO MYŚLENIA O PROMOCJI SPRZEDAŻY
- Czynniki, które wpłyną na projektowanie promocji sprzedaży – za jakie sznurki powinna pociągnąć organizacja
4. MECHANIZMY PROMOCJI SPRZEDAŻY
- Praktyczne przykłady potwierdzające każdy mechanizm
- Zastosowanie mechanizmów w sprzedaży tradycyjnej i internetowej (e-commerce)
- Praktyczne wykorzystanie mixu mechanizmów
5. TECHNIKI PROMOCJI SPRZEDAŻY
- Techniki poparte przykładami z rynku
- Zastosowanie poszczególnych technik w korelacji z celami i różnymi zmiennymi
6. ZŁOTE ZASADY POWODZENIA PROMOCJI SPRZEDAŻY ORAZ SPOSOBY MIERZENIA EFEKTYWNOŚCI DZIAŁAŃ
Cena: od 550 zł netto.
Trener
Izabela Bohdan – Talmont
Trener – Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu.
Karierę zawodową rozpoczynała w Kamis – Przyprawy S.A. początkowo jako analityk sprzedaży, aby w 2003 roku objąć stanowisko Koordynatora Marketingu na Rynkach Zagranicznych. Odpowiadała m.in. za: wprowadzanie nowych produktów na rynki Europy Wschodniej i rynek amerykański, przygotowanie wsparcia marketingowego dla partnerów zagranicznych, analizę działań konkurencji oraz współpracę z zagranicznymi agencjami reklamowymi, ocenę akcji promocyjnych.
Od 2005 roku była odpowiedzialna za marki własne (private labels) w Kamis – Przyprawy S.A. współuczestniczyła w tworzeniu i wdrażaniu strategii rozwoju działu odpowiedzialnego za marki własne i eksport.
Wynikiem tych prac było wprowadzenie przypraw i musztard pod marką własną do sieci: Jeronimo Martins (Biedronka), Carrefour, Plus Discount, Tesco, Kaufland, Lidl na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych (m.in. Węgry, Czechy, Słowacja) dla takich klientów jak Tesco, Lidl, Kaufland. Ściśle współpracowała z poszczególnymi działami firmy na każdym etapie przygotowania produktu pod markę własną (jakość, produkcja, B&R, zakupy, logistyka).
Od połowy 2006 roku związana z Eveline Cosmetics gdzie odpowiadała za opracowanie i wdrażanie kampanii promujących markę na rynkach eksportowych oraz współpracę z mediami zagranicznymi w zakresie reklam i PR, kontrolę budżetów marketingowych i promocyjnych.
W latach 2007 – 2008 w 3M Poland odpowiadała za zarządzanie markami Consumer Health Care (marki Viscoplast, Nexcare, Kinder Test) w kanale tradycyjnym, nowoczesnym i farmaceutycznym. Była odpowiedzialna za wprowadzanie nowych produktów, współpracę ze strukturami międzynarodowymi w ramach korporacji, koordynację działań PR dla marek, działania trade marketingowe, opracowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych, zarządzanie marżą na produktach, zarządzanie kanałami dystrybucji, współpracę z agencjami badającymi rynek (AC Nielsen), reklamowymi i domami mediowymi. Zrealizowała również projekt marki własnej dla sieci Biedronka.
Od 2009 roku Brand Manager marki Canpol babies w Canpol Communication. Zarządza marką Canpol babies we wszystkich kanałach dystrybucji, przygotowuje analizy strategiczne i wytycza kierunki rozwoju dla marki, projektuje oraz prowadzi akcje promocyjne skierowane do konsumentów i środowiska medycznego. Współpracuje z agencjami badawczymi w zakresie badań jakościowych i ilościowych w ramach projektu repozycjonowania marki.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego.
Główne kompetencje trenerskie:
– branding (zarządzanie marką, marki własne, rebranding, repozycjonowanie); – pricing (marketing ceny, polityka cenowa, polityka rabatowa, wojny cenowe); – benchmarking; – badania (ilościowe, jakościowe); – trade marketing; – strategie marketingowe.