Marketing internetowy przestał być już kwestią mody. Jest koniecznością. Zarówno konsumenci jak i marki są obecne w sieci. Każdego roku zwiększa się również wartość przychodów ze sprzedaży internetowej. Prowadzenie profesjonalnego marketingu internetowego jest koniecznością dla wszystkich managerów i specjalistów, którzy odpowiadają za wizerunek, komunikację marketingową i sprzedaż marek i produktów w kanale online.
W firmach funkcjonują różne modele związane z obecnością marki / produktu w internecie. Wiele marek korzysta z pomocy agencji, które nie zawsze mają wiedzę o grupie docelowej czy portfolio. Są też marki, które próbują zająć się tematem we własnym zakresie. A trzecia grupa to marki, które w obawie przed nieznanym rezygnują z rozwoju kanału, przed którym nie ma ucieczki.
Niezależnie, do której grupy się zaliczasz, warto opanować umiejętności związane z profesjonalnym marketingiem internetowym. Pomogą one w poprawie efektywności własnych działań lub usprawnią zarządzanie współpracą z agencją interaktywną i weryfikację jej prac.
Cele szkolenia
Podczas szkolenia z marketingu internetowego:
- Dowiesz się jak rozpoznać potrzeby swojej grupy docelowej (konsumentów) funkcjonujących w internecie.
- Nauczysz się tworzyć komunikaty marketingowe, które będą atrakcyjne dla Twojego odbiorcy internetowego.
- Poznasz ścieżkę zakupową panującą w sieci i nauczysz się dobierać odpowiednie narzędzia marketingowe na różnych etapach tej ścieżki.
- Zdobędziesz umiejętność pisania artykułów i tworzenia filmów, które przyciągną Twojego odbiorcę.
- Poznasz działania i efekty marek, które skutecznie zaangażowały internautów.
- Zaprojektujesz własną strategię działania i skonstruujesz ofertę, która zacznie się sprzedawać.
GRUPA DOCELOWA SZKOLENIA “PROFESJONALNY MARKETING INTERNETOWY. Konsument i marka w internecie. Sprzedaż internetowa”
Od 2010 roku wpieramy managerów i specjalistów marketingu w podnoszeniu i rozwoju kompetencji związanych z profesjonalnym marketingiem i internetowym.
Rekomendujemy szkolenie “Profesjonalny marketing internetowy. Konsument i marka w internecie. Sprzedaż internetowa.”:
- Managerom marketingu odpowiedzialnym za strategię obecności marek / produktów w internecie.
- Specjalistom ds. marketingu realizującym operacyjnie aktywności marketingowe sprzedażowe i w kanałach online.
- Brand Managerom, którzy są odpowiedzialni za obecność i komunikacją marki (brandu) w internecie.
- Product managerom, dla którym kanał online jest ważnym elementem w zarządzaniu produktem.
1. INTERNET – NAJMŁODSZY KANAŁ DYSTRYBUCJI – WPROWADZENIE
Internet – miejsce sprzedaży i komunikacji marek
Internet z perspektywy właściciela marki, konsumenta i sklepu i ich cele biznesowe
2. FORMY ZAISTNIENIA W SIECI
Narzędzia marketingowe
Sklepy on-line
3. GRUPA DOCELOWA – CO TRZEBA O NIEJ WIEDZIEĆ, ABY EFEKTYWNIE KOMUNIKOWAĆ SIĘ W SIECI
Insighty konsumenckie
Dlaczego nie przekładamy wiedzy o grupie docelowej na skuteczne działania
4. CONTENT MARKETING
Czym jest content marketing i co sprawia, ze jest lepszy od tradycyjnych form reklamy
Przykłady content marketingu
Lejek sprzedażowy w internecie – jak dobrać treści do celów
5. TWORZENIE TREŚCI W SIECI – JAK PISAĆ ŻEBY SPRZEDAWAĆ
Zasady przygotowania materiałów informacyjnych do sieci
Jak tworzyć przyciągające tytuły
Komunikacja poprzez artykuły, influencer-ów, media społecznościowe
6. EFEKTYWNOŚĆ DZIAŁAŃ W SIECI I ICH WPŁYW NA TRADYCYJNE MIEJSCA SPRZEDAŻY
Na działania podejmowane w internecie można spojrzeć w 3 wymiarach: szybkich akcji marketingowych, długofalowych działań content marketingowych i współpracy ze sklepami on-line. Każdy z tych wymiarów jest istotny i rządzi się swoimi prawami. Podczas tego szkolenia omówimy wszystkie te obszary, natomiast skoncentrujemy się na content marketingu, który wymaga szczególnego podejścia, aby był skuteczny.
Zapraszam na szkolenie.
TRENER
Izabela Bohdan – Talmont
Trener – Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu.
Karierę zawodową rozpoczynała w Kamis – Przyprawy S.A. początkowo jako analityk sprzedaży, aby w 2003 roku objąć stanowisko Koordynatora Marketingu na Rynkach Zagranicznych. Odpowiadała m.in. za: wprowadzanie nowych produktów na rynki Europy Wschodniej i rynek amerykański, przygotowanie wsparcia marketingowego dla partnerów zagranicznych, analizę działań konkurencji oraz współpracę z zagranicznymi agencjami reklamowymi, ocenę akcji promocyjnych.
Od 2005 roku była odpowiedzialna za marki własne (private labels) w Kamis – Przyprawy S.A. współuczestniczyła w tworzeniu i wdrażaniu strategii rozwoju działu odpowiedzialnego za marki własne i eksport.
Wynikiem tych prac było wprowadzenie przypraw i musztard pod marką własną do sieci: Jeronimo Martins (Biedronka), Carrefour, Plus Discount, Tesco, Kaufland, Lidl na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych (m.in. Węgry, Czechy, Słowacja) dla takich klientów jak Tesco, Lidl, Kaufland. Ściśle współpracowała z poszczególnymi działami firmy na każdym etapie przygotowania produktu pod markę własną (jakość, produkcja, B&R, zakupy, logistyka).
Od połowy 2006 roku związana z Eveline Cosmetics gdzie odpowiadała za opracowanie i wdrażanie kampanii promujących markę na rynkach eksportowych oraz współpracę z mediami zagranicznymi w zakresie reklam i PR, kontrolę budżetów marketingowych i promocyjnych.
W latach 2007 – 2008 w 3M Poland odpowiadała za zarządzanie markami Consumer Health Care (marki Viscoplast, Nexcare, Kinder Test) w kanale tradycyjnym, nowoczesnym i farmaceutycznym. Była odpowiedzialna za wprowadzanie nowych produktów, współpracę ze strukturami międzynarodowymi w ramach korporacji, koordynację działań PR dla marek, działania trade marketingowe, opracowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych, zarządzanie marżą na produktach, zarządzanie kanałami dystrybucji, współpracę z agencjami badającymi rynek (AC Nielsen), reklamowymi i domami mediowymi. Zrealizowała również projekt marki własnej dla sieci Biedronka.
Od 2009 roku Brand Manager marki Canpol babies w Canpol Communication. Zarządza marką Canpol babies we wszystkich kanałach dystrybucji, przygotowuje analizy strategiczne i wytycza kierunki rozwoju dla marki, projektuje oraz prowadzi akcje promocyjne skierowane do konsumentów i środowiska medycznego. Współpracuje z agencjami badawczymi w zakresie badań jakościowych i ilościowych w ramach projektu repozycjonowania marki.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego.
Główne kompetencje trenerskie:
– branding (zarządzanie marką, marki własne, rebranding, repozycjonowanie); – pricing (marketing ceny, polityka cenowa, polityka rabatowa, wojny cenowe); – benchmarking; – badania (ilościowe, jakościowe); – trade marketing; – strategie marketingowe.
Cena: 960 zł netto + 23% VAT. Minus rabaty i promocje.