Partner serwisu:

E-commerce – struktura sklepu, główne narzędzia i kanały marketingowe

Szkolenia Wyróżnione
18.04.2024 - 19.04.2024 Organizator: Akademia Marketingu Atrium ONLINE, ONLINE
Zapisz się

✔ SZKOLENIE ONLINE

Prowadzone na platformie ClickMeeting.com
Otwierasz link w przeglądarce na laptopie lub telefonie i dołączasz do szkolenia, nie potrzebna jest żadna konfiguracja. Link prześlemy mailem na 7 dni przed szkoleniem.

✔ KORZYŚCI

  • Nabycie umiejętności efektywnego zarządzania sklepem online
  • Zwiększenie skuteczności działania – uczestnicy będą potrafiłć podejmować bardziej przemyślane decyzje oraz unikać typowych błędów.
  • Dostęp do aktualnej wiedzy i trendów: E-commerce to dynamicznie rozwijający się sektor, w którym pojawiają się nowe technologie, strategie i narzędzia. Szkolenie dostarczy najnowszych informacji branżowych
  • Skuteczniejsze wykorzystywanie narzędzi marketingowych takich, jak SEO, Google Ads, social media, co przyczyni się do zwiększenia widoczności i sprzedaży w sieci.
  • Rozwój umiejętności analizy danych o klientach, ich ścieżce zakupowej i sprzedaży

PROGRAM SZKOLENIA

✔ Moduł 1. E-commerce w Polsce: analiza, trendy i modele biznesowe 2024

E-commerce w Polsce – statystyki, ewolucja, trendy 2024
Typy E-commerce: B2B, B2C, C2C, C2B, B2A, C2A
Jakie są rodzaje modeli biznesowych E-commerce?
Ćwiczenie na podstawie case studies

✔ Moduł 2. Platformy E-commerce

Zestawienie najpopularniejszych platform e-commerce – podobieństwa i różnice
Zalety i wady poszczególnych platform:
Woocommerce (CMS WordPress)
Shopper
Prestashop
Magento
Sky-Sho
Ćwiczenie na podstawie case studies

✔ Moduł 3. Budowa sklepu internetowego

Strona główna. Najważniejsze elementy.
Kategorie i podkategorie.
Karta produktu. Struktura.
Strefa blogowa
Strony informacyjne (regulamin, polityka prywatności)
Ćwiczenie na podstawie case studies

✔ Moduł 4. Marketing efektywnościowy dla e-commerce

Kluczowe wskaźniki dla E-commerce
Rola współczynnika konwersji w sprzedaży internetowej
Rola CPS-a (Cost Per Sale) w rentowności sprzedaży
Badania zachowań użytkowników (UX), ścieżka klienta
Mapy ciepła oraz testy A/B
Ćwiczenie na podstawie case studies

✔ Moduł 5. Kanały marketingowe dla E-commerce

SEO (pozycjonowanie) – optymalizacji treści i struktury witryny, aby poprawić jej widoczność w wynikach wyszukiwania
Google Ads – strategie płatnych reklam w Google
Meta Ads – wykorzystanie reklam w sieci reklamowej Meta (Facebook, Instagram), aby dotrzeć do docelowej grupy odbiorców.
Social Media – strategie promocyjne, które mogą zwiększyć zaangażowanie i sprzedaż
Influencer marketing – jak wykorzystać influencerów / bloggerów do promowania produktów i budowania zaufania wśród potencjalnych klientów.
Afiliacja – modele płatności za efektywność, w którym partnerzy promocyjni otrzymują prowizję za sprowadzenie klientów.
E-mail Marketing: jak kampanie mailowe, mogą zaangażować klientów i prowadzić do zwiększenia sprzedaży.
Ćwiczenie na podstawie case studies: stosujemy zdobytą wiedzę praktyczną, analizując rzeczywiste przypadki biznesowe i projektując strategie marketingowe dla e-commerce.

✔ Moduł 6. Główne narzędzia dla E-commerce

Analiza skuteczności serwisu – Google Analytics
Analiza trendów wyszukiwań fraz – Google Trends
Analiza fraz kluczowych – Senuto / Google Search Console
Kampanie reklamowe Google Ads – PLA
Implementacja feedu produktowego – Google Merchant Center
Kampanie reklamowe Meta Ads – Menedżer reklam
Ćwiczenie na podstawie case studies

✔ Dodatkowe bonusy dla klientów:
Omówienie głównych elementów sprzedażowych dla E-commerce
Wskazówki rekrutacyjne przy aplikowaniu na stanowisko: Specjalista E-commerce