Sklepy on-line zajmujące się handlem elektronicznym wyrastają jak grzyby po deszczu. Dla wielu kategorii / marek to duża szansa na rozwój poprzez sprzedaż internetową w zewnętrznym kanale e-commerce. Marki często podchodzą do sklepów i klientów on-line z dużą ostrożnością i niepewnością, często wręcz uciekają od kontaktu z klientem, bo mają świadomość, że sprzedaż w internecie niszczy rynek, zaniża ceny i uniemożliwia współpracę z dotychczasowymi kanałami sprzedaży.
Warto pochylić się nad zagrożeniami, ale też wypracować rozwiązania, które pozwolą zaprzyjaźnić się ze sklepem on-line, bo od technologii i wygody nie uciekniemy. Świat zmierza w kierunku digitalizacji i jest to nie moda a trend i przy okazji świetny sposób na zwiększenie sprzedaży.
Cele szkolenia
Podczas proponowanego szkolenia “Sprzedaż internetowa (handel elektroniczny). Jak współpracować ze sklepami on-line?”:
- Spojrzysz na kanał on-line i sprzedaż internetową z różnych perspektyw.
- Zidentyfikujesz szanse i zagrożenia i dowiesz się jak uniknąć zagrożeń podejmując współpracę ze sklepem internetowym.
- Dowiesz się jak zaprzyjaźnić się z klientem internetowym.
- Nauczysz się jak prowadzić rozmowy z zewnętrznym sklepem on-line.
- Dobierzesz strategie postępowania do rodzaju sklepu internetowego.
- Poznasz narzędzia marketingowe wspierające sprzedaż internetową w kanale on-line i skuteczność tych narzędzi.
- Na podstawie business case’ów z polskiego rynku poznasz różnorodne strategie sklepów on-line i ocenisz jak Twój biznes odnalazłby się w takiej strategii.
GRUPA DOCELOWA SZKOLENIA “Sprzedaż internetowa (handel elektroniczny). Jak współpracować ze sklepami on-line?”:
Szkolenie “Sprzedaż internetowa (handel elektroniczny). Jak współpracować ze sklepami on-line?” jest przeznaczone dla:
- Managerów sprzedaży oraz przedstawicieli handlowych, którzy współpracują lub zamierzają bliżej współpracować ze sklepami internetowymi.
Ponieważ sprzedaż nie istnieje bez marketingu i na odwrót, na szkolenie zapraszamy również przedstawicieli działów marketingu, którzy chcą lepiej poznać kanał sprzedaży on-line i chcą się dowiedzieć jakimi narzędziami wspomóc sprzedaż internetową.
Program szkolenia
- ON-LINE – JAKIE PEŁNI FUNKCJE I JAKIE MOŻE MIEĆ ZNACZENIE DLA ORGANIZACJI
- Funkcja komunikacyjna i sprzedażowa
- On-Line w oczach Konsumenta, Klienta I Dostawcy
2. JAK ZWERYFIKOWAĆ SKLEP INTERNETOWY PRZED SPOTKANIEM HANDLOWYM – CO MOŻE ZOBACZYĆ DOSTAWCA
- Analiza półki on-line
- Analiza poprzez wyszukiwarkę i dostępne narzędzia on-line
3. ROZMOWA HANDLOWA Z KLIENTEM ON-LINE – NA KOGO WARTO POSTAWIĆ
- Jakie zadać pytania, aby ocenić potencjał klienta
- Jakie zadać pytania, aby dobrze dobrać asortyment do klienta
- Jakie zadać pytania, aby upewnić się, czy inwestycja w klienta jest opłacalna
- Co zrobić, aby stać się partnerem do rozmowy
- Jakich argumentów użyć, aby przekonać klienta do współpracy
4. RODZAJE KLIENTÓW INTERNETOWYCH I SPRZEDAŻY INTERNETOWEJ – STRATEGIE POSTĘPOWANIA
- Prywatny sklep on-line
- Sklep korporacja
- Klient na platformie allegro
5. STRATEGIE SKLEPÓW INTERNETOWYCH
- Jak wykorzystać strategie do rozwoju własnego biznesu
- Jak rozpoznać strategie sklepów
- Jak nie wpaść w pułapkę strategii klienta
- Strategie sklepów, w tym aspekt cenowy i jaka marża zadawala klienta on-line
6. NARZĘDZIA WSPIERAJĄCE SPRZEDAŻ W KANALE ON-LINE I HANDEL ELEKTRONICZNY
- Narzędzia do wykorzystania w sklepie internetowym
- Co może zrobić Twój marketing, aby pomóc Ci w sprzedaży on-line
7. ZASADY, KTÓRYCH WARTO SIĘ TRZYMAĆ WSPÓŁPRACUJĄC ZE SKLEPEM INTERNETOWYM
Cena: od 550 zł netto
Trener
Izabela Bohdan – Talmont
Trener – Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu.
Karierę zawodową rozpoczynała w Kamis – Przyprawy S.A. początkowo jako analityk sprzedaży, aby w 2003 roku objąć stanowisko Koordynatora Marketingu na Rynkach Zagranicznych. Odpowiadała m.in. za: wprowadzanie nowych produktów na rynki Europy Wschodniej i rynek amerykański, przygotowanie wsparcia marketingowego dla partnerów zagranicznych, analizę działań konkurencji oraz współpracę z zagranicznymi agencjami reklamowymi, ocenę akcji promocyjnych.
Od 2005 roku była odpowiedzialna za marki własne (private labels) w Kamis – Przyprawy S.A. współuczestniczyła w tworzeniu i wdrażaniu strategii rozwoju działu odpowiedzialnego za marki własne i eksport.
Wynikiem tych prac było wprowadzenie przypraw i musztard pod marką własną do sieci: Jeronimo Martins (Biedronka), Carrefour, Plus Discount, Tesco, Kaufland, Lidl na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych (m.in. Węgry, Czechy, Słowacja) dla takich klientów jak Tesco, Lidl, Kaufland. Ściśle współpracowała z poszczególnymi działami firmy na każdym etapie przygotowania produktu pod markę własną (jakość, produkcja, B&R, zakupy, logistyka).
Od połowy 2006 roku związana z Eveline Cosmetics gdzie odpowiadała za opracowanie i wdrażanie kampanii promujących markę na rynkach eksportowych oraz współpracę z mediami zagranicznymi w zakresie reklam i PR, kontrolę budżetów marketingowych i promocyjnych.
W latach 2007 – 2008 w 3M Poland odpowiadała za zarządzanie markami Consumer Health Care (marki Viscoplast, Nexcare, Kinder Test) w kanale tradycyjnym, nowoczesnym i farmaceutycznym. Była odpowiedzialna za wprowadzanie nowych produktów, współpracę ze strukturami międzynarodowymi w ramach korporacji, koordynację działań PR dla marek, działania trade marketingowe, opracowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych, zarządzanie marżą na produktach, zarządzanie kanałami dystrybucji, współpracę z agencjami badającymi rynek (AC Nielsen), reklamowymi i domami mediowymi. Zrealizowała również projekt marki własnej dla sieci Biedronka.
Od 2009 roku Brand Manager marki Canpol babies w Canpol Communication. Zarządza marką Canpol babies we wszystkich kanałach dystrybucji, przygotowuje analizy strategiczne i wytycza kierunki rozwoju dla marki, projektuje oraz prowadzi akcje promocyjne skierowane do konsumentów i środowiska medycznego. Współpracuje z agencjami badawczymi w zakresie badań jakościowych i ilościowych w ramach projektu repozycjonowania marki.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego.
Główne kompetencje trenerskie:
– branding (zarządzanie marką, marki własne, rebranding, repozycjonowanie); – pricing (marketing ceny, polityka cenowa, polityka rabatowa, wojny cenowe); – benchmarking; – badania (ilościowe, jakościowe); – trade marketing; – strategie marketingowe.