Partner serwisu:

Magazyn

Numer 4(7) październik-grudzień 2019

Temat numeru: M-commerce

Liczba stron: 104

Z bieżącego numeru dowiesz się m.in.:
  • jakie przyjazne dla użytkowników mobilnych rozwiązania stosują liderzy e-commerce,
  • jak usprawnić proces wyboru sposobu płatności w czasie zakupów mobilnych, żeby ograniczyć liczbę porzuceń koszyków,
  • jak poprawić mobilne doświadczenia klientów swojego e-sklepu,
  • jakie błędy na stronie mobilnej powinieneś wyeliminować, żeby zwiększyć sprzedaż,
  • jakie formaty reklamowe i kanały są najskuteczniejsze w docieraniu do osób korzystających z urządzeń mobilnych,
  • jakim wskaźnikom się przyglądać, żeby zwiększać sprzedaż w kanale mobilnym,
  • jak optymalizować kampanie e-mail-marketingowe pod urządzenia mobilne,
  • jakie są największe wyzwania, z jakimi wiąże się sprzedaż online w modelu subskrypcyjnym,
  • jak zaprojektować użyteczny serwis e-commerce w modelu subskrypcyjnym,
  • jakie rozwiązanie płatnicze wybrać w zależności od modelu sprzedaży i od czego zacząć pracę nad wdrożeniem płatności cyklicznych w e-commerce,
  • czy regulamin dotyczący sprzedaży w modelu abonamentowym powinien się różnić od regulaminu tradycyjnego sklepu internetowego,
  • w jaki sposób zgodnie z prawem zmieniać ceny w modelu subskrypcyjnym,
  • jak rozliczać sprzedaż internetową w modelu subskrypcyjnym,
  • w jaki sposób wiedza z zakresu neuronauki pomoże Ci zrozumieć kręte ścieżki konsumentów świata e-commerce,
  • jak przygotować „Lajwy wyprzedażowe” – na przykładzie Bdsklep.pl (e-commerce od kulis)
  • kiedy warto zatrudnić product managera w firmie e-commerce,
  • czego o sprzedaży online możesz się nauczyć od chińskiego e-commerce,
  • czy dystrybucję w e-commerce czeka rewolucja na miarę Ubera, Airbnb czy BlaBlaCara i jakie są korzyści magazynowania on-demand z punktu widzenia sklepów internetowych i operatorów powierzchni magazynowych,
  • wiele wiele więcej.

Numer 3(6) lipiec-wrzesień 2019

Temat numeru: E-commerce B2B

Liczba stron: 114

Z tematu najnowszego numeru dowiesz się:
  • jak rozwiązania e-commerce B2B ułatwiają automatyzację procesów biznesowych,
  • jakie problemy możesz napotkać przy próbie zdobycia klientów B2B z zagranicy oraz jak je rozwiązać,
  • na jakie czynniki zwrócić uwagę w wyborze platformy e-commerce B2B,
  • jakie funkcje dopasowane do zamówień hurtowych powinna mieć każda platforma e-commerce B2B,
  • sztuczna inteligencja, głosowa obsługa zamówień i czatboty –
  • w jakim kierunku platformy B2B będą się rozwijać w przyszłości,
  • kiedy zamiast platformy B2B warto wdrożyć system intra-B2B i w jaki sposób mogą go wykorzystać firmy z różnych branż,
  • jak przygotować treści i opisy produktów na platformie sprzedażowej dla klientów biznesowych,
  • jak podnieść wartość koszyka w B2B,
  • jakie mechanizmy pozwolą Ci się zabezpieczyć przed sprzedażą poniżej progu opłacalności,
  • jak nawiązywać, budować i podtrzymywać relacje z klientami B2B.
  W numerze znajdziesz także obszerny i praktyczny dodatek „Polityka zwrotów i reklamacji w e-sklepie”, a w nim:
  • jak obsługiwać reklamacje, żeby zwiększać liczbę zadowolonych klientów,
  • jaką lekcję o przyjmowaniu reklamacji i zwrotów możesz otrzymać od hydraulika,
  • jakie są korzyści z wydłużenia okresu, w którym klienci mają prawo zwrócić towar,
  • jak przekonać klienta, by zamiast dokonać zwrotu zamówienia wymienił towar na inny,
  • w jaki sposób uprościć i przyśpieszyć obsługę zwrotów w sklepie internetowym,
  • jak ułatwić klientom pakowanie i nadawanie zwrotów,
  • jakie narzędzia pomagają zautomatyzować i usprawnić proces obsługi zwrotów w e-sklepach, a także zoptymalizować ich koszty,
  • jakie informacje warto zamieścić w sklepie internetowym na karcie produktu, aby ograniczyć liczbę zwrotów,
  • jak poradzić sobie ze zjawiskiem wardrobingu, czyli nieuczciwymi działaniami klientów, którzy składają zamówienia ze świadomością, że zwrócą towar po jednorazowym użyciu,
  • jakie błędy najczęściej popełniają e-sklepy w obsłudze zwrotów, reklamacji i wymian,
  • jak rozliczać reklamacje i zwroty – o czym powinien pamiętać właściciel sklepu internetowego.

Numer 2(5) kwiecień-czerwiec 2019

Temat numeru: Strategia omnichannelowa

Liczba stron: 112

  • jakiego doświadczenia z zakupów oczekują od marek kluczowe obecnie grupy zakupowe,
  • jak zapewnić spójność wartości i komunikacji,
  • kiedy mówi się do zupełnie różnych ludzi,
  • za pomocą jakich narzędzi usuwać bariery zakupowe w handlu internetowym i nakłaniać klienta do zakupu,
  • jakie kroki podjąć, żeby wdrożyć strategię omnichannelową,
  • jakie kompetencje musi mieć Twój zespół, żeby wdrożenie omnichannelu się powiodło,
  • jak sprawdzić, czy wdrożenie wszechkanałowości idzie w dobrym kierunku,
  • czym jest wysiłek w kontekście sklepu internetowego,
  • jakie jest antidotum na kryzys lojalności w e-commerce,
  • jak rozwiązania omnichannelowe minimalizują wysiłek klienta,
  • jak zbudować spójny i kompletny profil klienta, dzięki któremu wypracujesz zysk.
Ponadto numer zawiera dodatek specjalny „Jak usprawnić proces zakupowy w e-sklepie”, z którego dowiesz się m.in.:
  • jak prowadzić analitykę na potrzeby optymalizacji konwersji,
  • co zrobić, żeby klienci nie rezygnowali z zakupów w e-sklepie,
  • jakich błędów unikniesz dzięki wprowadzeniu szybkich płatności w koszyku,
  • jak usprawnić zakupy mobilne w 26 krokach,
  • jakie narzędzia warto wykorzystać do badania zachowań konsumentów w sklepie internetowym i do optymalizacji ścieżki zakupowej,
  • jak przekuć zaufanie klienta na zaangażowanie.

Numer 1(4) styczeń-marzec 2019

Temat numeru: Sprzedaż transgraniczna online

Liczba stron: 90

  • jakie są obecnie największe przeszkody w sprzedaży cross-border,
  • od czego zacząć przygodę z e-handlem transgranicznym,
  • jak zaplanować i prowadzić sprzedaż międzynarodową online,
  • jakie są najważniejsze kwestie, o których należy pamiętać podczas planowania ekspansji zagranicznej,
  • jakie są najpopularniejsze kierunki sprzedaży transgranicznej,
  • jak ocenić atrakcyjność potencjalnych rynków zagranicznych dla e-sklepu,
  • czy sprzedając poza Polską warto udawać biznes lokalny,
  • jakiego języka używać w sklepie i na jakim poziomie ustalić ceny,
  • jakie formy płatności i opcje dostawy zaoferować klientom,
  • jak radzić sobie z zagranicznym prawem i zagranicznymi podatkami,
  • jakie narzędzia marketingowe warto wykorzystać, planując ekspansję na zagraniczne rynki,
  • jak pokonać barierę językową i zyskać klientów za granicą,
  • jak wybrać firmę spedycyjną, która dostarczy produkty z Twojego e-sklepu za granicę,
  • co należy uwzględnić w kalkulacji kosztów wysyłki zagranicznej,
  • na jakie kierunki warto uważać podczas planowania wysyłek zagranicznych i dlaczego,
  • jakie korzyści wynikają z obrania kierunku wschodniego w ekspansji zagranicznej,
  • jak zacząć sprzedaż na eBayu, Amazonie, AliExpress, Alibabie, Zalando czy Allegro,
  • jak jednocześnie prowadzić e-sklep w Polsce i konkurować ofertą na Amazonie,
  • co zrobić, żeby obniżyć ryzyko związane z ekspansją e-sklepu na nowe rynki,
  • jakich błędów się wystrzegać sprzedając poza Polską,
  • jakie rozwiązania się sprawdzają w sprzedaży cross-border.

Numer 3(3) październik-grudzień 2018

Temat numeru: Jak sprzedawać więcej, lepiej i częściej w 2019 roku

Liczba stron: 126

Z bieżącego wydania dowiesz się m.in.:
  • jak analizować i wykorzystywać dane, które klienci pozostawiają w e-sklepie,
  • jak prowadzić komunikację z klientami, by wywoływać u nich oczekiwane reakcje,
  • jakie są rozwiązania alternatywne dla rabatów i promocji w e-commerce,
  • jakie techniki sprzedaży stosują marki, które w strategii cenowej nie uwzględniają promocji,
  • jak oferować produkty podobne do produktów konkurencji i sprzedawać więcej,
  • czy kupujący woli dostać coś ekstra i kupić produkt w regularnej cenie, czy kupić produkt przeceniony, ale bez gratisu,
  • jakie korzyści daje model subskrypcyjny i jakie serwisy osiągają największe sukcesy w modelu abonamentowym,
  • jakie rodzaje treści występują w sklepie internetowym i jakie treści są wartościowe,
  • jakie są skuteczne metody zwiększania średniej wartości transakcji (upsellingu),
  • jak tworzyć zestawy promocyjne w e-commerce,
  • jakie e-maile warto wysłać jako odpowiedź na porzucony koszyk,
  • jak stworzyć skuteczną kampanię dynamiczną na Facebooku dla sklepu internetowego,
  • jak zweryfikować efektywność poszczególnych źródeł ruchu w sklepie internetowym i co optymalizować w pierwszej kolejności – współczynnik konwersji czy koszt pozyskania ruchu,
  • jak optymalizować koszt kampanii Google Ads dla e-sklepu,
  • jakie taktyki growth marketingu warto wypróbować w e-commerce,
  • jak testować i eksperymentować, by zhakować sprzedaż.
Ponadto:
  • jakie kanały dotarcia do klienta warto wykorzystać przed świętami,
  • które elementy działania sklepu należy analizować cały rok, by w święta sprzedawać więcej,
  • jak nie stracić klienta po świętach i jakie kroki podjąć, by utrzymać jego lojalność w 2019 r.,
  • kiedy zacząć przygotowania do sezonu świątecznego w SEO i Google Ads, co jeszcze można zrobić i jak się lepiej przygotować za rok,
  • w jakie pułapki można wpaść podczas przygotowywania kampanii w wyszukiwarce przed świętami,
  • kiedy i jakie działania warto podjąć, aby przygotować firmę do sprzedaży na Amazonie w okresie świąt,
  • jakie problemy mogą się pojawić w trakcie sprzedaży świątecznej na Amazonie i jak sobie z nimi poradzić.

Numer 2(2) lipiec-wrzesień 2018

Temat numeru: Automatyzacja procesów w e-commerce

Liczba stron: 108

Z bieżącego wydania dowiesz się m.in.:
  • jak przygotować się na kryzys w e-commerce i przetrwać pęknięcie cyfrowej bańki,
  • co zyskasz, automatyzując procesy w e-commerce,
  • jak przygotować się do automatyzacji,
  • jakie narzędzia pomogą w automatyzacji procesów w e-sklepie,
  • jakie procesy logistyczne możesz zautomatyzować oraz dlaczego warto to zrobić,
  • jak automatyzować obsługę zamówień i reklamacji w e-commerce,
  • jak w zautomatyzowany sposób zarządzać informacją o produkcie,
  • jakie procesy sprzedażowe możesz zautomatyzować z wykorzystaniem czatbotów,
  • jakie zadania warto powierzyć systemowi marketing automation,
  • jak automatyzować kampanie Google AdWords w e-commerce, jakie zadania na portalach typu marketplace (eBay, Amazon, Allegro) możesz powierzyć automatom,
  • jaka platforma e-commerce pomoże wypozycjonować Twój sklep,
  • jak stworzyć skuteczną strategię cenową,
  • jak policzyć, które kanały pozyskania klienta są najbardziej opłacalne,
  • czy RODO rzeczywiście nakłada na Ciebie nowe obowiązki.

Numer 1(1) kwiecień-czerwiec 2018

Temat numeru: Jak skutecznie sprzedawać w internecie? Audyt w e-commerce

Liczba stron: 122

Z numeru dowiesz się m.in.:
  • w jaki sposób obliczyć rentowność e-sklepu,
  • jak zoptymalizować logistykę w e-commerce tak, żeby pomagała sprzedawać,
  • jak przeprowadzić audyt obsługi klienta,
  • jak zarządzać i usprawniać proces zwrotów w e-commerce,
  • jakie narzędzia i metody badawcze pomagają poznać realne zachowania i potrzeby klientów,
  • jak przeprowadzić audyt SEO Twojego sklepu internetowego według listy kontrolnej,
  • jak krok po kroku przeprowadzić audyt procesu zakupowego,
  • jak sprzedawać skutecznie na Allegro, Amazonie czy eBayu, jak wybrać marketplace do ekspansji na nowe rynki,
  • co analizować, gdy prowadzi się sprzedaż na rynkach zagranicznych,
  • jakie są główne elementy audytu podatkowego w e-commerce,
  • co w Twoim e-sklepie zmieni RODO,
  • jak klienci wybierają e-sklep,
  • jak zaprojektować platformę e-commerce B2B i co wpływa na jej skuteczność,
  • jakimi zasadami kierować się w ustalaniu cen produktów w e-sklepie,
  • jak przeprowadzić segmentację klientów w małym sklepie internetowym,
  • jak wykorzystać wiadomość SMS na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego,
  • jak dzięki retargetingowi rozwiać wątpliwości użytkownika przed dokonaniem zakupu,
  • jak wykorzystać narzędzia marketing automation do zwiększenia sprzedaży w e-commerce,
  • czy musisz mieć regulamin na stronie swojego sklepu internetowego.