Ufasz „najlepszym praktykom” innych e-sklepów i starasz się wdrożyć podobne rozwiązania u siebie (nie wiedząc, że to może być zła droga)? Korzystasz z wiedzy o umyśle, żeby zwiększać przewagę w e-commerce? Kojarzysz, czym są walenie, zające i papugi w komunikacji językowej? Chcesz się upewnić, że udało Ci się uniknąć najczęstszych błędów przy konfiguracji Google Analytics 4? O tym wszystkim przeczytasz w najnowszym wydaniu „E-commerce w Praktyce”.
Tematem przewodnim nowego numeru „EwP” są UX i psychologia klienta. Nasi eksperci – specjaliści od handlu elektronicznego, copywritingu, projektowania interfejsów czy zachowań konsumenckich – dzielą się wskazówkami, jak badać i poprawiać doświadczenia użytkowników e-sklepu.
Z lektury numeru dowiesz się też m.in.: jak samodzielnie przeprowadzić audyt UX, znaleźć słabe punkty e-sklepu i je usprawnić, jak poprawić dostępność cyfrową e-commerce, jak mądrze zaplanować drzewko kategorii oraz jak z głową podejść do optymalizacji i testów A/B. Poznasz tajniki zarządzania cenami oraz neurocopywritingu. Na przykładach zobaczysz, jak dzięki wdrożeniu zasad prostego języka sprawić, że treści w e-sklepie staną się bardziej ludzkie i zrozumiałe, co pozwoli Ci znacznie poprawić komunikację.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Zamów „EwP” 22 o UX i psychologii klienta
W numerze znajdziesz również dwa wywiady. O tworzeniu hipnotyzujących treści i zwiększaniu skuteczności działań marketingowych bez ponoszenia dodatkowych kosztów opowiada Artur Pajkert, CMO i członek zarządu spółki cyber_Folks. Kulisy swojej kariery w e-handlu odsłania natomiast Mikołaj Wezdecki. Dyrektor ds. digitalizacji LPP dzieli się też cennymi wskazówkami dla ikomersiaków i mówi o przyszłości fashion techu.
Swoimi doświadczeniami dzielą się również przedstawiciele sklepów internetowych. Rafał Jackiewicz i Monika Kalicka z TaniaKsiazka.pl pokazują, jak wykorzystać dane i emocje do budowania lojalności klientów. Anna Martenka i Agnieszka Lendzion z Displate pokazują, że „product page to nowy home page” – przedstawiają wnioski z prac nad nową wersją strony produktowej, która nie tylko dostarcza informacje o sprzedawanym towarze, lecz także pokazuje jego unikatowe wartości i wprowadza w świat marki.
Zachęcamy również do zapoznania się z artykułami poza tematem numeru. Przeczytasz, jak pozyskać darmowy i wartościowy content od swoich klientów. Poznasz też najczęstsze błędy konfiguracji Google Analytics (który od lipca działa już tylko w wersji GA4) i będziesz mieć pewność, że dane są prawidłowo zbierane.
Zamów „EwP” 22 o UX i psychologii klienta
Z „EwP” 22 dowiesz się m.in.:
- jak samodzielnie przeprowadzić audyt UX krok po kroku, znaleźć słabe punkty e-commerce i je usprawnić,
- które techniki łączyć, żeby osiągnąć jak najbardziej kompleksową ocenę użyteczności sklepu,
- dlaczego „najlepsze praktyki” w e-commerce nie zawsze są najlepsze i jak z głową podejść do optymalizacji i testów A/B,
- jak krok po kroku logicznie zbudować́ drzewko kategorii,
- jak poprawić dostępność cyfrową sklepu internetowego,
- jak strategicznie podejść do pricingu w e-handlu,
- jak podnosić ceny, aby nie stracić klientów,
- jakie elementy mają kluczowy wpływ na konwersję płatności w e-commerce,
- jak zwiększyć sprzedaż dzięki funkcjom platformy e-commerce, które są oparte na psychologii konsumenckiej,
- jak za pomocą neurocopywritingu wykorzystać bugi w mózgu,
- jak zidentyfikować i zwalczyć treści niskiej jakości w sklepie internetowym,
- jakie zasady prostego języka poprawią komunikację Twojego e-sklepu,
- jak pozyskiwać i wykorzystywać user-generated content od swoich klientów,
- jakie są najczęstsze błędy konfiguracji Google Analytics 4 pod kątem e-commerce,
- jak wykorzystać dane i emocje do budowania lojalności klientów.
„EwP” 22 to 108 stron inspirującej lektury i wiele wskazówek, które pomogą Ci poprawić doświadczenie zakupowe Twoich klientów i zwiększyć sprzedaż.
W nowym numerze „EwP” swoją wiedzą podzielili się:
Łukasz Białonoga, Jarosław Burdek, Joanna Burdek, Agata Chmielewska, Paulina Czokajło, Angelika Dąbek, Joanna Derosa, Jakub Dzikowski, Magdalena Fedorczuk, Paweł Fornalski, Aleksandra Görlich, Katarzyna Grabowska, Rafał Jackiewicz, Adrian Jaskulski, Monika Kalicka, Jakub Krzywolak, Agnieszka Lendzion, Anna Łach, Tomasz Łysoń, Anna Martenka, Artur Pajkert, Paweł Paszkowski, Anna Szydłowska, Mikołaj Wezdecki.
Zamów „EwP” 22 o UX i psychologii klienta
Życzymy owocnej lektury. Jesteśmy przekonani, że wdrożenie choćby części proponowanych rozwiązań i wskazówek pozwoli usprawnić Twój e-commerce, a co za tym idzie – zwiększyć konwersję i osiągać biznesowe sukcesy.