Nie zawsze wymagany jest sklep internetowy, aby przenieść sprzedaż do internetu. Nie potrzebujesz nawet strony internetowej, aby sprzedawać zdalnie. Możesz za to skorzystać z rozwiązania, które oryginalnie zostało zaprojektowane dla e-sklepów, ale sprawdzi się również jako uniwersalne narzędzie do zdalnego rozliczania się z klientami.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jaką metodę płatności wybrać, gdy chcesz sprzedawać online bez zakładania e-sklepu,
- czym są linki do płatności i jak je wykorzystać w praktyce,
- na jakie kryteria zwrócić uwagę przy wyborze operatora płatności online.
Generator płatności online –dla jakich firm?
Istnieje wiele branż i biznesów, które mogą skorzystać na oferowaniu swoich usług i produktów w internecie, ale charakter lub skala ich działalności sprawiają, że uruchomienie sklepu internetowego byłoby dla nich zbyt dużym przedsięwzięciem. Oczywiście założenie e-sklepu niesie za sobą wiele dodatkowych korzyści, związanych choćby z budowaniem bazy klientów, możliwością kierowania do nich ofert czy wprowadzeniem automatyzacji. Można jednak zacząć szybciej i prościej, przy niewielkich zmianach w swoim biznesie.
Z generatora płatności online mogą przede wszystkim skorzystać firmy, które:
- oferują usługę zdalnie, np. w formie teleporady, spotkania wideo lub innego świadczenia online (medycyna, szkolenia, zajęcia taneczne, fitness, usługi IT),
- przyjmują zamówienia telefonicznie i dostarczają towar do domu klienta (gastronomia, lokalne sklepy stacjonarne),
- chcą się rozliczać w formie przedpłaty, zaliczki lub przyjmować płatność z góry, aby zniwelować ryzyko związane z niestawianiem się klientów w umówionym terminie (salony fryzjerskie, salony piękności, medycyna).
Przykłady firm, które już skorzystały z tej metody płatności i dzięki temu podczas pandemii utrzymały lub zwiększyły sprzedaż, znajdziesz poniżej.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jeśli działasz stacjonarnie, wprowadzenie usług i płatności online może być sposobem na zwiększenie sprzedaży i dotarcie do nowych klientów, którzy wcześniej by do Ciebie nie przyszli, bo np. mieszkają za daleko. A stali klienci mogą zyskać dodatkową szansę skorzystania z Twojej oferty przez internet. W niepewnym czasie pandemii nie tylko odgórne decyzje administracyjne, lecz także osobiste preferencje mogą skłonić ich do wybierania opcji online.
Proste rozwiązanie i dla sprzedającego, i dla klienta
Linki płatnicze to metoda doskonale znana kupującym w internecie. Twój klient po kliknięciu w otrzymany od Ciebie unikatowy link trafia na stronę płatności, na której wybiera sposób zapłaty – BLIK, przelew natychmiastowy, kartę, a w przypadku bramki imoje także opcję „Kup teraz, zapłać później z Twisto”. Nie musi wpisywać żadnych informacji o zamówieniu ani własnych danych – płatność zostanie bezpośrednio powiązana ze złożonym przez niego zamówieniem.
Po stronie sprzedającego obsługa jest również prosta. Dostęp do panelu, w którym generowane są linki, możesz dać dowolnym osobom w firmie, przyjmującym zamówienia, umawiającym terminy wizyt i pobierającym płatności – pracownikom recepcji, contact centre, handlowcom itd.
Wskazówka
Jak można udostępnić klientowi link do płatności:
- SMS-em,
- e-mailem,
- przez komunikator typu Messenger czy Whats-App.
Wszystkie procesy potwierdzane są za pośrednictwem e-maili transakcyjnych – jak podczas typowych zakupów internetowych. Kupujący dostaje do skrzynki dowód transakcji, a sprzedający widzi informację o płatności dokonanej przez klienta w tym samym panelu administracyjnym, z którego pobrał link do płatności.