Zdecydowaną większość produktów zamawiasz obecnie przez Internet? Podobnie jak ja i mnóstwo innych osób zasilasz portfel właściciela sklepu internetowego. Teraz i Ty możesz zacząć sprzedawać i to w kilka dni. Niemożliwe? Wręcz przeciwnie! Z pomocą przychodzi kompleksowy system e-commerce, który umożliwia szybkie i sprawne wdrożenie pomysłu na e-biznes w życie. Sprawdź, jak i dlaczego warto to zrobić!
Kto i dlaczego decyduje się na własny sklep internetowy?
Aktualna wartość branży e-commerce wynosi około 50 miliardów złotych i wszystko wskazuje na to, że niebawem będzie to jeszcze więcej. Sprzedaż internetowa z roku na rok rośnie. Co ciekawe, jako jeden z nielicznych segmentów, notuje istotne wzrosty nawet podczas pandemii koronawirusa.
Obecną sytuację na rynku e-commerce możemy porównać do wysokiego sezonu sprzedażowego. Liczba zamówień, a przede wszystkim ich wartość, w wielu sklepach internetowych przewyższa wyniki osiągane w grudniu, o czym świadczą dane gromadzone przez Sky-Shop.pl. – mówi Maciej Cebertowicz, manager ds. sprzedaży i rozwoju produktu w platformie sklepów internetowych Sky-Shop.pl
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wśród osób decydujących się na otworzenie własnego sklepu internetowego możemy wyróżnić przynajmniej dwie grupy:
- przedsiębiorców, którzy przenoszą biznes stacjonarny do sieci lub poszerzają kanały sprzedaży o handel internetowy;
- osoby, które swoją realizują swój pomysł na sklep internetowy właśnie teraz.
Obydwie grupy wykorzystują ogromny popyt, jaki pojawił się na rynku wraz z ograniczeniem sprzedaży w tradycyjnych sklepach. Wzrost zainteresowania, szczególnie zauważalny w sektorze spożywczym i medycznym, zaowocował wydłużeniem czasu realizacji zamówień – w niektórych przypadkach nawet do 30 dni! To z kolei dało szerokie pole do dynamicznego rozwoju nowych sklepów, które są w stanie zapewnić szybką i sprawną obsługę, toteż klienci chętnie korzystają z ich oferty.
Potwierdzeniem bardzo dużego popytu na zakupy przez Internet jest fakt, że sprzedają nie tylko sklepy prowadzone w sieci od lat, ale nawet te, które powstały kilka dni wcześniej! Pierwsze zamówienia u naszych klientów pojawiają się nawet po kilku godzinach od pełnej konfiguracji sklepu, czyli udostępnienia możliwości zakupu. – mówi Maciej Cebertowicz.
Obecne zainteresowanie zakupami w sklepach internetowych cieszy, ale jeszcze większe zadowolenie wywołuje zmiana nawyków zakupowych, którą prawdopodobnie zaobserwujemy. Osoby dotychczas stroniące od kupowania niektórych (a może nawet wszystkich) artykułów w sieci, miały wystarczająco dużo okazji, by przekonać się, że jest to nie tylko wygodne, ale i bezpieczne rozwiązanie. Nabyte przez kilka tygodni nawyki oraz nowo poznani dostawcy zostaną z nami na dłużej.
Jak założyć sklep internetowy w kilka dni?
Twoim celem jest osiągnięcie pierwszej sprzedaży w kilka/kilkanaście dni od rozpoczęcia prac nad sklepem internetowym? To znak, że swoją energię i czas powinieneś skoncentrować na marketingu i dopracowaniu oferty sprzedażowej.
Wykorzystując gotowe, sprawdzone rozwiązania dostarczane przez Sky-Shop.pl masz pewność, że skupiasz się na tym, co pchnie Twój biznes naprzód. Podczas gdy Ty sprzedajesz, dostawca oprogramowania czuwa nad wszystkimi aspektami technicznymi działania e-sklepu.
Sklep jest gotowy do rozpoczęcia sprzedaży natychmiast po jego założeniu! Wystarczy, że skonfigurujesz go zgodnie ze swoimi potrzebami!
Czym musisz się zająć przed uruchomieniem sklepu internetowego?
Rozpoczęcie sprzedaży w Internecie w kilka dni wymaga nie tylko sprawdzonych rozwiązań technologicznych, ale i dobrego planu działania. Właśnie dlatego w jednym miejscu zebrane zostały działania, jakie musisz podjąć samodzielnie, by skonfigurowany przez Ciebie sklep był gotowy na przyjęcie pierwszego klienta.
1. Założenie firmy lub dodanie numeru PKD | Działalność pozwoli Ci korzystać z usług hurtowni, bramek płatniczych i kurierów. Firma i posiadany wraz z nią NIP to kluczowe elementy współpracy B2B. Pamiętaj, że większość sklepów internetowych jest zwolniona z obowiązku fiskalizacji sprzedaży oraz odprowadzania podatku VAT. Istnieją jednak branże, w których jest to konieczne – sprawdź, czy możesz skorzystać ze wspomnianych udogodnień. |
2. Kupno domeny (bez hostingu) |
Domena to inaczej adres sklepu internetowego. W Sky-Shop otrzymasz domenę techniczną (z końcówką .mysky-shop.pl), która umożliwia prowadzenie sprzedaży. Ze względu na budowanie zaufania i rozpoznawalności, rekomendujemy podpięcie własnej domeny (z końcówką .pl, .com lub inną). Hosting (miejsce na serwerze) zapewnia dostawca oprogramowania, toteż nie ma potrzeby ponoszenia dodatkowych kosztów. |
3. Znalezienie dostawcy lub sprzedaż własnych wyrobów. | Sprzedaż własnych wyrobów będzie wiązała się z ręcznym wprowadzeniem unikalnych danych produktów do sklepu. W przypadku asortymentu z hurtowni, zrobisz to automatycznie – wystarczy, że podejmiesz współpracę z wybranym dostawcą. |
4. Uruchomienie bramki płatniczej | Przed włączeniem płatności w Twoim sklepie, konieczne jest podpisanie umowy z firmą dostarczającą bramkę płatniczą np. PayU. Możesz ograniczyć formalności i skrócić czas oczekiwania korzystając z bramki Sky-Pay, gdzie na klientów Sky-Shop.pl czekają preferencyjne warunki współpracy. |
5. Współpraca z firmą kurierską | Wybierz firmę, która dostarczy paczki Twoim klientom i podpisz z nią umowę. Dobrą alternatywą (zwłaszcza na początku działalności) jest skorzystanie z brokera kurierskiego, który udostępnia oferty wielu firm w jednym miejscu. |
6. Regulamin i polityka prywatności | Każdy sklep internetowy musi posiadać regulamin usług, który akceptowany jest podczas finalizacji transakcji. Napiszesz go samodzielnie lub zlecisz firmie specjalizującej się w prawie e-commerce. |
Jak widzisz, Twoje obowiązki skupiają się na przygotowaniu aspektów prawnych oraz podjęciu współpracy z firmami zewnętrznymi. W rzeczywistości, wszystkie z wymienionych czynności nie powinny zająć Ci dłużej niż 1-2 dni.
Co da Ci oprogramowanie dopasowane do potrzeb?
Sklepy internetowe różnią się aktualnymi potrzebami związanymi ze stopniem rozwoju oraz oferowanym asortymentem. Celem oprogramowania Sky-Shop.pl jest idealne dopasowanie rozwiązań do potrzeb, tak by krok po kroku podążać za rozwojem sklepu. Wygodne pakiety abonamentowe pozwolą wybrać najkorzystniejszą dla Ciebie opcję.
Korzystając z gotowego systemu zyskujesz:
1. Budowę sklepu z gotowych modułów | W Sky-Shop.pl korzystasz z gotowych modułów w kilku wersjach. Sklep budujesz poprzez przeciąganie elementów na wybrane miejsca i… gotowe! |
2. Sklep internetowy na telefon, czyli RWD | Dzisiejsi konsumenci kupują coraz więcej przez telefon. Dzięki technologii RWD, Twój sklep automatycznie dostosuje się do rozmiaru urządzenia, z którego korzysta klient. |
3. Gotowe integracje z hurtowniami | Integracja z hurtownią to mechanizm, który automatycznie pobiera i aktualizuje dane o sprzedawanych przez Ciebie produktach. Oszczędza Twój czas i usprawnia pracę. Oprogramowanie Sky-Shop.pl posiada gotowe integracje z przeszło 300 hurtowniami, w tym z hurtowniami dropshipping. |
4. Gotowe integracje z kurierami, bramkami płatniczymi i innymi narzędziami | Połączenia z firmami kurierskimi, bramkami płatniczymi oraz innymi narzędziami, które są przydatne sprzedawcom czekają na uruchomienie! Wystarczy, że rozpoczniesz współpracę z daną firmą i w kilka minut uruchomisz integrację w swoim sklepie. |
5. Sprzedaż wielokanałową, czyli Allegro, Facebook, eBay i inne | Pamiętaj, że Sky-Shop.pl to nie tylko sklep internetowy. Oprogramowanie wspiera sprzedaż wielokanałową w tym: na Allegro, na Facebooku, eBay’u. Dostęp do portali sprzedażowych pozwoli Ci wkroczyć do e-commerce szybko i sprawnie. |
6. Wygodny panel administracyjny sklepu | To Twoje centrum dowodzenia. Panel administracyjny sklepu pozwala zarządzać wszystkimi procesami i gromadzi zamówienia ze wszystkich kanałów sprzedaży w jednym miejscu – bez konieczności logowania się w każdym z nich. |
7. Aplikację mobilną do zarządzania sklepem | Chcesz mieć swój biznes pod kontrolą wszędzie, gdzie jesteś? Z aplikacją mobilną Sky-Shop to możliwe! |
Wszystkie funkcje niezbędne do prowadzenia sprzedaży online zostały zebrane w jednym miejscu. To dzięki nim szybko i sprawnie wprowadzasz zmiany w sklepie, rozwijasz swoją działalność i nie martwisz się o dodatkowe koszty bądź oczekiwanie związane z modyfikacjami – wszystko dzieje się natychmiast po tym, jak włączysz ustawienie! Co jeszcze da Ci abonament?
- Bezpłatną pomoc techniczną
Doradcy są do Twojej dyspozycji zarówno mailowo, jak i telefonicznie. W konfiguracji oprogramowania pomagają poradniki video, opisy funkcji zawarte bezpośrednio w panelu sklepu oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. - Zapłacisz tylko za to, z czego korzystasz
Elastyczne pakiety abonamentowe sprawiają, że płacisz tylko za to, z czego aktualnie korzystasz. A gdy zajdzie potrzeba – zwiększysz zakres wykorzystywanych usług w dowolnym momencie. - Nieustanny rozwój i aktualizacja oprogramowania
Rynek e-commerce dynamicznie się zmienia, a Ty nie musisz martwić się modyfikacjami, jakie zaszły w zewnętrznych systemach, których używasz w codziennej pracy. Oprogramowanie jest codziennie aktualizowane i wzbogacane o nowe funkcje wspierające sprzedaż. - Zapomnij o kwestiach technicznych i skup się na sprzedaży
Twoim zadaniem jest sprzedaż! Nie trać czasu na technikalia i powierz je zespołowi specjalistów!
Nie zwlekaj i testuj Sky-Shop bezpłatnie przez 14 dni! Poznaj oprogramowanie i skorzystaj z bezpłatnych e-booków o rozpoczęciu sprzedaży, jakie dla Ciebie przygotowaliśmy!
Artykuł promocyjny