Social media to część ekosystemu wspierającego wzrost sprzedaży w e-commerce. Sprawdź, jaką w tym procesie rolę odgrywają Data Driven oraz zaawansowane narzędzia analityczne, takie jak Supermetrics, Google Analytics, NapoleonCat, Socialinsider.
Z tego artykułu dowiesz się:
- czym jest #DataDriven, którym kierujemy się w PromoTraffic,
- jak model #DataDriven w social mediach oraz nowoczesne narzędzia analityczne pomagają nam rozwinąć sklepy internetowe.
- jak wykorzystujemy zaawansowane narzędzia: Supermetrics, Google Analytics, NapoleonCat, Socialinsider, by napędzać social media dla e-commerce.
Czym jest #DataDriven, którym kierujemy się w PromoTraffic?
#DataDriven to tylko dwa słowa, ale mają dla nas ogromne znaczenie. Dlaczego? Już wyjaśniam. Nie działamy na oślep, nie wróżymy z fusów. Strategie tworzone dla naszych klientów, którzy chcą rozwijać swoje sklepy internetowe poprzez social media, zawsze opieramy na liczbach i zawsze nastawieni jesteśmy na osiągnięcie ustalonego z klientem celu.
Każde rekomendowane przez nas rozwiązanie ma podłoże liczbowe – pomagają nam w tym zaawansowane narzędzia analityczne. Dzięki przemyślanej komunikacji, która opiera się na zaawansowanej analityce wspieranej przez skuteczne reklamy, biznes naszych klientów rośnie. Model Data Driven realizowaliśmy tworząc strategie m.in. dla sklepów internetowych z odzieżą, artykułami dla zwierząt, akcesoriami sportowymi i materiałami budowlanymi.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jak model #DataDriven w social mediach oraz nowoczesne narzędzia analityczne pomagają rozwinąć sklepy internetowe?
W PromoTraffic używamy najlepszych narzędzi, które wykorzystują machine learning oraz AI. Dzięki temu działamy lepiej, szybciej i skuteczniej. Z najwyższą precyzją dobieramy rozwiązania potrzebne do tego, by osiągnąć zamierzony efekt, czyli zwiększać sprzedaż. Jak to robimy?
Po pierwsze, ściśle współpracujemy z naszym działem PPC, ponieważ komunikację w mediach społecznościowych – jeżeli chcemy osiągnąć mierzalne cele – warto wesprzeć działaniami płatnymi.
Po drugie, wykorzystujemy zaawansowane narzędzia analityczne, takie jak Supermetrics, Google Analytics, NapoleonCat, Socialinsider. W czym nam pomagają? Zapraszam do dalszej części artykułu.
Jak wykorzystujemy Supermetrics, Google Analytics, NapoleonCat, Socialinsider, by napędzać social media dla e-commerce?
Supermetrics
Za pomocą tego narzędzia do jednej tabeli zbieramy dane kluczowe potrzebne do monitorowania rozwoju profili SM. Narzędzie to – w przypadku dużej ilości danych – sprawdza się doskonale. Supermetrics umożliwia podpięcie takich kanałów SM jak Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Twitter i Tik Tok Ads.
W przypadku Facebooka będą to dane z Facebook Insight. Codziennie monitorujemy zasięgi: total, płatne, organiczne, viralowe, poziom zaangażowania użytkowników, ilość wygenerowanych komentarzy, udostępnień, lajków. Sprawdzamy także, czy wdrożona strategia i komunikacja zachęca nowych odbiorców do polubienia profilu i czy liczba fanów – a co za tym idzie, nowych potencjalnych klientów – rośnie czy też może maleje. Wykorzystujemy możliwości ustawiania filtrów, jakie daje Supermetrics. W opcjach zaznaczamy kolorami wzrosty i spadki. Nic nam nie umknie.
Za pośrednictwem tego narzędzia analitycznego wyciągamy także dane o top publikacjach – najlepszych w danym dniu, tygodniu, miesiącu pod kątem zasięgu, zaangażowania czy kliknięć, by jak najlepiej zoptymalizować harmonogram komunikacji. Pozyskujemy nie tylko informacje o zasięgach, zaangażowaniu i liczbie kliknięć, ale otrzymujemy link do top posta.
Przykładowe mierzone KPI Facebook
Na co dzień ściśle współpracujemy z naszym działem PPC, by w połączeniu z działaniami płatnymi skalować wyniki i skutecznie rozwijać e-commerce naszych klientów.
Za pomocą Supermetricsa wyciągamy przydatne dane do monitorowania działań sprzedażowych z Facebook Ads, takie jak wysokość wydanego budżetu, wartość konwersji, koszt konwersji, ROAS. Celem jest zwiększanie wartości konwersji, obniżanie kosztu konwersji i osiąganie tendencji wzrostowej ROAS. Jak to wygląda technicznie? Ustawiamy nazwę użytkownika, konto, metryki, zakres dat i gotowe.
Supermetrics pomaga nam także monitorować udział poszczególnych kanałów mediów społecznościowych w całościowym biznesie klienta. Social Media dla e-commerce to część ekosystemu wspierającego wzrost sprzedaży.
Analityczną moc Supermetricsa wykorzystujemy na co dzień także do monitorowania Tik Tok Ads. Sprawdzamy takie KPI jak koszt kliknięcia, wyświetlenia, współczynnik klikalności, wydatki, zasięgi, liczbę konwersji i koszt konwersji.
Przy pomocy tego zaawansowanego narzędzia, obserwujemy także, jak rosną profile naszych klientów na LinkedIn i sprawdzamy, czy prowadzona komunikacja angażuje odbiorców.
Aby realizować cele sprzedażowe naszych e-commercowych klientów, dane z Facebooka, Facebook Ads, Pinteresta, Instagrama, LinkedIn, Tik Tok Ads łączymy z wiedzą na temat użytkowników, którzy odwiedzają sklep internetowy. Pozyskujemy ją z kolejnego narzędzia, które wykorzystujemy na co dzień w naszym modelu Data Driven, czyli Google Analytics.
Google Analytics
Przy tworzeniu skutecznej komunikacji w mediach społecznościowych, opartej o dane z Google Analytics, doskonale sprawdza się też zakładka „skuteczność produktu”. Wiedza o produktach, które generują największą sprzedaż pomaga nam optymalizować działania.
Poprzez GA monitorujemy też ruch na stronie i ilość transakcji z poszczególnych kanałów social media. Weryfikując wyniki w Google Analytics uwzględniamy także konwersje wspomagane, analizując dane na bazie najważniejszych ścieżek konwersji. Innymi słowy, kanały SM wspierają sprzedaż, a ich rolę sprawdzamy poprzez raport konwersji wspomaganych i najważniejszych ścieżek konwersji.
Do śledzenia efektywności działań w poszczególnych kanałach social media przydaje się nam narzędzie Google – Campaing UTM Builder, które ułatwia sprawne tworzenie linków z tagiem śledzącym.
Socialinsider
Socialinsider to główne źródło weryfikacji konkurencji w mediach społecznościowych! To narzędzie, za pomocą którego sprawdzamy, co słychać u konkurencji naszych klientów – ile postów publikują podobne fanpage, czy prowadzona komunikacja angażuje odbiorców i czy za naszymi plecami rośnie profil, którego liczba fanów stale rośnie. Mamy to pod kontrolą.
Poprzez Socialinsider sprawdzamy też najbardziej angażujące posty na profilu konkurencyjnych marek, dzięki czemu możemy zainspirować się dobrymi praktykami. Zestawiamy dwa profile, porównujemy wyniki, wyciągamy wnioski, działamy.
Do Socialinsider można podpiąć Facebooka, Instagrama i Twittera.
Napoleoncat
Napoleoncat to nasze kolejne centrum dowodzenia social mediów dla e-commerce. Na co dzień wykorzystujemy kilka ważnych opcji: automatyzację, czyli planowanie i publikację postów, do których wgląd ma także klient, co mocno usprawnia współpracę oraz analitykę, czyli możliwość tworzenia spersonalizowanych raportów. Śledzimy m.in. zasięgi, zaangażowanie, godziny największej aktywności użytkowników oraz top content.
Za pomocą NapoleonCat sprawdzamy także topowe hashtagi zastosowane na Instagramie.
W przypadku konkursów, przydaje się także opcja wygenerowania listy top 20 najbardziej aktywnych użytkowników. Poprzez narzędzie NapoleonCat zarządzamy profilami Klientów na Facebooku, Instagramie, LinkedIn. Monitorujemy także profile konkurencji.
Podsumowanie
W PromoTraffic codziennie wspieramy naszych klientów w planowaniu i realizacji kampanii w social mediach. Doradzamy rozwiązania, budujemy przewagę i skalujemy wyniki sprzedażowe. Udaje się to dzięki codziennej weryfikacji efektywności prowadzonych działań organicznych oraz wsparciu skutecznymi kampaniami reklamowymi.
Każde działanie, jakie rekomendujemy opieramy na danych. Analiza i interpretacja danych pozwala nadać właściwą wagę komunikacji w mediach społecznościowych i dostosować kierunek ich rozwoju. Dzięki sfokusowaniu na liczby i pracy z zaawansowanymi narzędziami analitycznymi, skutecznie napędzamy biznesy naszych Klientów!