Publikacja objęła ponad 7 tysięcy najpopularniejszych stron www w Polsce w podziale na kategorie: eCommerce, fintech, systemy rezerwacyjne oraz firmy kurierskie. To od nich przeciętny Kowalski otrzymuje najwięcej e-maili - czy to transakcyjnych, jak potwierdzenia zamówień, czy marketingowych, jak wszelkiego rodzaju promocje i newslettery.
![](https://ewp.pl/wp-content/uploads/2021/05/grafika_ewp-1380x450.png)
Z unikalnego opracowania dowiesz się czy sklepy internetowe chronią swoje wiadomości oraz odbiorców przed próbami wyłudzania ważnych danych osobowych i na ile skutecznie to robią. Dzięki raportowi poznasz wskazówki, dzięki którym sprawdzisz, czy Twoja domena jest bezpieczna i co możesz zrobić sam, aby e-maile wysyłane z Twojego systemu spełniały najważniejsze zasady.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Houston, mamy problem
Cyber-zagrożenia są zjawiskiem powszechnym – tylko w ubiegłym roku aż 76% firm przyznało, że padło ofiarą ataku phishingowego (badanie Proofpoint, globalnej firmy zajmującej się cyberbezpieczeństwem). Phishing, czyli metoda oszustwa, w której przestępca podszywa się pod firmę w celu wyłudzenia poufnych informacji (np. danych logowania, danych karty kredytowej), zainfekowania komputera szkodliwym oprogramowaniem czy też nakłonienia ofiary do określonych działań, najczęściej jest dokonywany za pośrednictwem kanału e-mailowego.
Dlaczego udaje się przechwycić wrażliwe dane? Winy powinniśmy doszukiwać się w słabym zabezpieczeniu poczty elektronicznej. Nie każdy wie, że może samodzielnie ustawić odpowiednie zabezpieczenia i zminimalizować szanse na feralny atak.
A konsekwencje tego procederu są bardzo bolesne – poza czarnym PR-em (media chętnie poinformują o wpadce firmy) – należą do nich utrata reputacji i zaufania klientów, a w konsekwencji… spadek przychodów, co potwierdzają same ofiary.
Kilka danych na temat sklepów online
Zespół EmailLabs sprawdził czy i jakie zabezpieczenia stosują najpopularniejsze sklepy eCommerce. Niemal 70 proc. domen należących do najbardziej popularnych w Polsce sklepów internetowych naraża konsumentów na ryzyko kradzieży danych za pomocą phishingu. Większość z nich korzysta z minimalnego uwierzytelniania poczty elektronicznej.
“Wyniki badania są zaskakujące – sklepy internetowe nie chronią swoich klientów w należyty sposób. Mało kto jest świadomy istnienia relatywnie prostych zabezpieczeń, jakie można zastosować chociażby konfigurując domenę – mówi Katarzyna Garbaciak, Dyrektor Zarządzająca w EmailLabs. Raport jest nie tylko audytem, ale i zawiera garść praktycznych wskazówek, jak można sprawdzić ustawione uwierzytelnienia i poprawić poziom zabezpieczeń – dodaje.