W ostatnich latach obserwujemy dynamiczny rozwój rynku handlu elektronicznego. Zakupy internetowe stały się szybkie, proste i co najważniejsze – bezpieczne. Według raportu Gemiusa ponad 77% internautów deklaruje kupowanie online. Głównymi czynnikami zachęcającymi do zakupów w sieci są całodobowy dostęp, brak konieczności wizyty w sklepie stacjonarnym oraz atrakcyjność cen.
W parze z dynamicznym rozwojem rynku e-commerce rozkwita rynek płatności bezgotówkowych, które są ważne w budowaniu przewagi konkurencyjnej w sprzedaży internetowej. Aby sprostać oczekiwaniom rynkowym, obszar ten w najbliższych latach z pewnością nadal będzie się rozwijał. Istnieje jednak wiele sprawdzonych metod, które możesz zaoferować już dziś.
Jakie płatności warto więc wdrożyć w sklepie internetowym, aby ułatwić zakupy klientom, poprawić konwersję i zwiększyć wartość koszyków zakupowych?
Słuchaj „Marketer+” Podcast
1. Kup teraz, zapłać później
Płatności odroczone zyskują coraz więcej zwolenników i kształtują nawyki zakupowe konsumentów. Należą do nich elastyczne metody płatności, wśród których coraz większą popularnością i rosnącym zaufaniem cieszą się rozwiązania BNPL. Dla przedsiębiorców stają się one narzędziem, które można wykorzystywać w działalności na co dzień. Kupującym pomagają w utrzymaniu płynności finansowej i uzyskaniu wyższej marży (dzięki np. możliwości nabycia towaru w większej ilości, w promocyjnej cenie).
imoje płacę później to płatności odroczone, które łączą korzyści dla kupującego i sprzedającego. Klienci indywidualni mają do wyboru płatności PayPo lub Twisto, za których pomocą mogą dokonać zapłaty za towar lub usługę w terminie do 30 dni, a właściciel sklepu od razu otrzymuje całkowitą kwotę.
Z kolei klienci biznesowi mogą skorzystać z Pay Now Buy Later od PragmaGO. To forma, która pozwala na dokonanie płatności za zakupy po 60 dniach. Finansowanie pokrywa wartość zakupów firmowych nawet do 100 tys. zł. Po pierwszym skorzystaniu z usługi klient biznesowy otrzymuje od PragmaGO odnawialny limit, który może wykorzystać na kolejne zakupy.
2. Portfele elektroniczne
Wygodne płatności mobilne to składowa szybkich i bezproblemowych zakupów. Apple Pay i Google Pay zapewniają łatwe płacenie za pomocą urządzeń mobilnych.
Portfele elektroniczne używają zaszyfrowanych danych karty zamiast jej faktycznego numeru, więc dane Twoich klientów są zawsze w 100% bezpieczne. Wszystkie transakcje możliwe są do sprawdzenia na urządzeniu klienta, bez konieczności logowania się na konto w banku.
3. Błyskawiczne płatności BLIK
Polscy konsumenci pokochali rodzimego BLIKA za funkcjonalność. Oprócz klasycznych płatności BLIK w imoje posiadamy także rozwiązanie Blik One Click, które pozwala na maksymalne skrócenie czasu dokonywania płatności. Dzięki temu klienci powracający do Twojego sklepu będą mogli sfinalizować transakcję tylko jednym kliknięciem, bez konieczności podawania kodu BLIK.
4. Płatności kartami płatniczymi
Jedną z najpopularniejszych, a zarazem oczywistych metod wykorzystywanych w segmencie biznesowym jest płatność kartą. Większość sklepów oraz specjalnych paneli obsługujących zakupy B2B udostępnia właśnie ten sposób. Wystarczy, że jesteś posiadaczem karty wystawionej do firmowego rachunku, i możesz szybko opłacać zamówienia. Płatność kartą to wygodne rozwiązanie, które pozwala zarówno właścicielowi, jak i pracownikowi odpowiedzialnemu w firmie za ten obszar robić firmowe zakupy w internecie. W imoje udostępniamy płatności kartami Visa oraz Mastercard.
5. Płatności w widżetach
imoje wraz z QuitSnap wprowadziło rozwiązanie łączące płatności z funkcją rekomendacji sprzedaży, prowadzące w rezultacie do zwiększenia konwersji.
Już po opłaceniu zakupów klient otrzymuje propozycję dokupienia komplementarnego produktu lub innej oferty w atrakcyjnej, promocyjnej cenie i może to zrealizować bezpośrednio w okienku (widżecie) z ofertą, np. przez wprowadzenie kodu BLIK. Produkt automatycznie dodaje się do złożonego chwilę wcześniej zamówienia.
Dla klienta to okazja, aby w niezwykle prosty sposób dokupić produkt dopasowany do jego zainteresowań i zachowań zakupowych, często w ofercie promocyjnej, i otrzymać go w ramach jednego zamówienia. Dla Twojego biznesu to zwiększenie wartości koszyka. W sklepach, które korzystają już z tego rozwiązania, średnio 15% klientów dokupiło produkty wyświetlone na widżetach.
6. Płatności w obcych walutach
Wiele sklepów udostępnia możliwość płacenia w różnych walutach. W tym kontekście warto zadbać, aby język ekranu płatności dostosowywał się do języka przeglądarki użytkownika. Płacenie wymaga uwagi, dlatego należy zapewnić klientowi jak najlepsze doświadczenie, aby spokojnie dokończył zakupy. W płatnościach imoje znajdziesz najpopularniejsze języki europejskie.
Wspieramy również komunikację e-mailową po przeprowadzonej transakcji w różnych językach, co umożliwia e-sklepom lepszy kontakt z klientami z całego świata.
W imoje znajdziesz wszystkie najpopularniejsze metody płatności.
Metody płatności dostępne w imoje
Źródło: materiały własne autorek
7. Zdalny leasing z Lease Now
Lease Now to możliwość zapłaty online za zamówienie realizowane w formie leasingu. Z jednej strony – dzięki możliwości prezentowania tej opcji na karcie produktu lub na paywallu imoje – Lease Now może pełnić funkcję kolejnej metody płatności online. Z drugiej – ta usługa, stworzona specjalnie dla sprzedawców, dystrybutorów, producentów maszyn i urządzeń, może być wykorzystywana jako narzędzie do generowania ofert bez konieczności przeprowadzania integracji w sklepie internetowym.
8. Automatyczne przelewy tradycyjne
Dzięki imoje przelewy tradycyjne są wygodniejsze dla sprzedającego – może on automatycznie powiązać transakcję z płatnością. Gdy klient sklepu korzystającego z bramki imoje składa zamówienie i wybiera przelew tradycyjny, powstaje transakcja, do której imoje przypisuje wirtualny numer konta. Na to konto kontrahent przelewa pieniądze. System imoje w krótkich interwałach sprawdza saldo na rachunku sprzedawcy. Po wykryciu poprawnego księgowania zmienia się w panelu imoje status transakcji na „zrealizowana”, a sklep otrzymuje standardowe powiadomienie o zmianie statusu. Dzięki temu, mimo rozliczenia tradycyjnym przelewem, płatność zostaje automatycznie i jednoznacznie zidentyfikowana.
9. Generator linków
W panelu imoje istnieje możliwość przygotowywania linków do płatności za konkretne zamówienie. Dostęp do takiego panelu można przyznać dowolnym osobom w firmie, które przyjmują zamówienia, umawiają terminy wizyt oraz pobierają płatności – np. pracownikom recepcji, contact centre, handlowcom.
Klient po kliknięciu w otrzymany unikatowy link trafia na stronę płatności, na której wybiera sposób zapłaty: BLIK, przelew natychmiastowy, kartę, a w przypadku bramki imoje – także opcję imoje płacę później. Płatność jest bezpośrednio powiązana z zamówieniem „zaszytym” w linku – nie trzeba wpisywać żadnych dodatkowych danych.
10. Aplikacje i strony mobilne
W imoje przygotowaliśmy wygodne rozwiązanie dla aplikacji i stron mobilnych. Możliwość integracji z imoje przez API lub za pośrednictwem WebView istnieje od samego początku funkcjonowania naszego systemu. Aby ułatwić implementację płatności imoje w aplikacjach mobilnych, udostępniamy klientom również biblioteki mobilne SDK, które znajdują zastosowanie w różnych modelach biznesowych.
Za pomocą tego rozwiązania można oferować wszystkie metody płatności dostępne w imoje, czyli BLIK, przelewy online, płatności kartą oraz odroczone, co pozwala klientowi na wybór najwygodniejszej czy ulubionej.
Nasze biblioteki w połączeniu z API dają w zasadzie nieograniczoną elastyczność w implementacji. Oprócz standardowych, nieskomplikowanych integracji chętnie tworzymy nowe rozwiązania w bliskiej współpracy z klientami.
Materiał partnera