Wiele firm nie wyobraża już sobie działalności bez platformy e-commerce. W większości przypadków jest to dla nich istotny sposób wymiany informacji handlowych. W relacjach zarówno B2C, jak i B2B.
W wielu przedsiębiorstwach istniejąca organizacja sprzedaży stawia opór, który powoduje, że wdrożenie e-commerce jest odraczane. Dużo osób myśli, że e-commerce skraca kanał sprzedaży, i tak faktycznie jest. Jednak liczne doświadczenia pokazują, że wdrożona platforma staje się głównym narzędziem pracy przedstawicieli, czy też handlowców. Dzięki niej, zamiast marnować czas na przyjmowanie zamówień, mają oni możliwość dbania o relacje z klientami, doradzania im w zakupach oraz rozszerzania rynku.
Wybór platformy e-commerce – na co zwrócić uwagę?
Rozwiązań e-commerce na rynku jest naprawdę masa. Najtańsze są SaaS, czyli w chmurze. Mają one jednak swój minus – ograniczone możliwości dostosowania do indywidualnych potrzeb. Najdroższe rozwiązania to te dedykowane, czyli tworzone na zamówienie, co wymaga dużych nakładów czasu i kapitału. Optymalnym wyjściem okazuje się rozwiązanie dedykowane, ale oparte na stabilnej, już istniejącej platformie, np. Extreme Commerce. Jeśli się na nie zdecydujesz, będziesz mógł wybrać opcje komercyjne oraz open source.
Wskazówka
Ze względu na bezpieczeństwo i odpowiedzialność firmy oferującej rozwiązanie e-commerce tym, co sprawdzi się najlepiej na wymagającym rynku B2B, wydaje się właśnie ta ostatnia możliwość – czyli rozwiązanie dedykowane, oparte na stabilnej, istniejącej platformie.
Gotowy sklep internetowy – szybkie wdrożenie
Sprawdzonym rozwiązaniem dla firm, które chcą zacząć sprzedawać w internecie, jest np. . Przygotowaliśmy trzy pakiety wdrożeniowe, dzięki którym w bardzo krótkim czasie możesz rozpocząć sprzedaż online. Oferta skierowana jest głównie do firm, którym e-handel może zapewnić większą stabilność w dobie kryzysu spowodowanego koronawirusem.
Standardowo wdrożenie e-sklepu realizowane jest w ciągu kilku miesięcy. Jednak ze względu na wyjątkową sytuację na rynku skracamy ten harmonogram do kilkudziesięciu dni, tak aby można było rozpocząć handel online nawet już po 30 dniach. Dodatkowo, aby zmniejszyć próg wejścia w e-commerce, w pierwszym roku po uruchomieniu sklepu rezygnujemy z opłat licencyjnych.
Powiązanie B2C z B2B
Tym, co warto wdrożyć w wielu organizacjach, jest zastosowanie jednej platformy do obsługi obu kanałów – B2B i B2C. Znaczna część rozwiązań dostępnych na rynku, także tych gotowych, umożliwia wykorzystanie odmiennych polityk i widoków w stosunku do różnych grup klientów. W tym zakresie przyciąga uwagę także inny fakt – oczekiwania klientów B2B dotyczące ergonomii i wygody użytkowania są coraz wyższe, zbliżone do standardów znanych z B2C. Klienci B2B oczekują czegoś więcej niż tylko dostępu do prostej tabeli online zawierającej informacje o produktach.
Artykuł powstał przy współpracy z Best.net