CartBoss to rozwiązanie służące do odzyskiwania porzuconych koszyków w e-commerce i przesyłania ofert po zakupie za pomocą wiadomości tekstowych. Narzędzie jest proste. Wystarczy, że połączysz swoją witrynę z wtyczką, wprowadzisz kod API… i gotowe!

Posiadanie rozwiązania, które działa „za kulisami” i nie wymaga zastanawiania się oraz wykonywania czasochłonnych działań, jest dużą wartością dla e-sklepu.
Ale dlaczego wiadomości tekstowe? W porównaniu do komunikacji e-mailowej SMS-y zdecydowanie wygrywają – mają współczynnik otwarć wynoszący 99% i współczynnik klikalności do 40%. Tymczasem współczynnik otwarć e-maili wynosi poniżej 20%, a ich CTR poniżej 3%.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jak odzyskać porzucone koszyki
Porzucone koszyki to jedno z największych wyzwań w e-commerce. Około 80% kupujących online nie kończy zakupów i opuszcza witrynę.
Porównując różne urządzenia – ze wszystkich osób, które robią zakupy na telefonie, 81% porzuca koszyk, około 77% użytkowników tabletów nie kończy zakupów, a wśród osób, które robią zakupy za pomocą komputera, 74% porzuca proces zakupowy.
Rozwiązanie tego problemu jest proste – zamiast wysyłać e-mail do klienta, wyślij mu SMS-a.
Wiadomości tekstowe to najlepszy sposób na odzyskanie porzuconych koszyków. Kontaktujesz się bezpośrednio z klientem niemal dokładnie w tym samym czasie, gdy porzuca koszyk. W ciągu kilku minut od opuszczenia Twojej witryny możesz mu przypomnieć, aby dokończył zamówienie, a nawet zaoferować dodatkową zniżkę. A jeśli wyślesz więcej niż jedną wiadomość, zwiększasz swoje szanse na odzyskanie koszyka.
Studium przypadku marki odzieżowej
SWY to wysokiej klasy marka odzieży sportowej, ciesząca się dużą popularnością. Dostarczanie wysokiej jakości produktów, satysfakcja klienta i indywidualne podejście wyróżniają ją na tle konkurencji.
Firma zaczęła wchodzić na nowe rynki w całej Unii Europejskiej i szukała nowych sposobów nawiązania kontaktu z klientami oraz optymalizacji kosztów marketingu. Chciała też bardziej bezpośredniego podejścia do klienta niż za pomocą e-mail marketingu, dlatego postanowiła przetestować wiadomości tekstowe.
Często marki obawiają się, że kontaktowanie się z klientami za pomocą wiadomości tekstowych będzie zbyt bezpośrednie, dlatego tak długo pozostają przy samych e-mailach. Nie chcą stracić swoich odbiorców i „dobrej reputacji”, więc wykazują ostrożność w testowaniu nowych kanałów marketingowych. Tymczasem pisanie niestandardowych wiadomości tekstowych stwarza firmom możliwość komunikowania się z klientami w duchu ich marki, czyniąc komunikację bardziej osobistą i zdecydowanie nieinwazyjną, zwłaszcza jeśli marka ma oddanych zwolenników.
– Przetestowaliśmy rozwiązanie CartBoss w dniu, w którym prowadziliśmy dużą promocję i mieliśmy ponad 60 tys. odwiedzających na godzinę. W ten sposób szybko sprawdziliśmy, czy obserwatorzy lubią otrzymywać nasze wiadomości. Nie otrzymaliśmy ani jednej skargi! A zawsze dostajemy od nich informację, jeśli coś jest nie tak – mówi Petra Parovel, CEO firmy SWY.
Spersonalizowana komunikacja
Niestandardowe wiadomości tekstowe mogą być również dynamiczne, co oznacza, że w części wprowadzanej treści mogą zawierać symbole, które są następnie zastępowane informacjami o adresacie. Niektóre z nich obejmują imię lub nazwisko odbiorcy, produkty w koszyku, ich liczbę itp. Dzięki temu wiadomości są jeszcze bardziej spersonalizowane, dając odbiorcy poczucie, że wiadomość została wysłana specjalnie do niego.
SMS-y są bardzo popularne wśród klientów i pomimo tego, że właściciele e-commerce uważają, że są zbyt osobiste, ludzie naprawdę lubią je otrzymywać. Ponad 70% klientów lubi otrzymywać wiadomości tekstowe od sklepów i marek, które im się podobają. Uważają, że otrzymywanie SMS-ów to świetny sposób na zdobywanie informacji o nowych promocjach i ofertach specjalnych.
Wiadomości tekstowe po zakupie
Z CartBoss możesz również wysyłać SMS-y po zakupie. Ta funkcja jest niezwykle przydatna dla marek, ponieważ oprócz zdobywania nowych zamówień, dodatkowo pozwala promować firmę.
Po zrealizowaniu zamówienia przez klienta możesz ustawić opóźnienie czasowe i ofertę, która do niego trafi. Najlepszą opcją jest wysłanie wiadomości tydzień lub dwa po złożeniu zamówienia, a także udzielenie procentowej zniżki (oczywiście w formie oferty ograniczonej czasowo).
– Nie rozpoczęliśmy jeszcze testowania SMS-ów po zakupie. Ale wkrótce je aktywujemy, ponieważ widzimy, że nasi klienci lubią otrzymywać od nas wiadomości mówi – mówi Petra Parovel, CEO firmy SWY.
Podobnie jak wiadomości tekstowe o porzuconym koszyku, wiadomości po zakupie są proste w obsłudze. Wystarczy, że wybierzesz, jakie wiadomości chcesz wysłać i z jakim opóźnieniem – to wszystko.
CartBoss to najprostsze i najpotężniejsze rozwiązanie służące do odzyskiwania porzuconych koszyków za pomocą SMS-ów. A przy ROI na poziomie ponad 6000% marka SWY jest dowodem sukcesu tej strategii.
Materiał partnera