Najnowszy numer!

Dowiedz się jak robić skuteczny marketing i promować e-sklep.

Zobacz numer

Czy wszystkie sklepy internetowe są gotowe na rozwój?

Nie będzie odkrywczym stwierdzenie, że handel internetowy wciąż się rozwija, a zakupy w sieci stają się z każdym rokiem coraz bardziej przystępne dla klientów. Nowe technologie rewolucjonizują funkcjonowanie świata e-commerce i nie ma od tego odwrotu. Ale czy wszystkie sklepy działające w świecie wirtualnym są gotowe na rozwój i wiedzą z jakich możliwości mogą skorzystać?

Czy wszystkie sklepy internetowe są gotowe na rozwój?

Nie będzie odkrywczym stwierdzenie, że handel internetowy wciąż się rozwija, a zakupy w sieci stają się z każdym rokiem coraz bardziej przystępne dla klientów. Nowe technologie rewolucjonizują funkcjonowanie świata e-commerce i nie ma od tego odwrotu. Ale czy wszystkie sklepy działające w świecie wirtualnym są gotowe na rozwój i wiedzą z jakich możliwości mogą skorzystać?

Właściciele małych i średnich e-sklepów po pewnym okresie prowadzenia biznesu nierzadko stają przed takim dylematem: „czy jest mi dobrze z tym co mam (poziom sprzedaży, przychody), czy jednak powinienem szukać możliwości dalszego rozwoju swojego sklepu?” Stara biznesowa prawda mówi, że każdy kto stoi w miejscu tak naprawdę się cofa – rynek nie znosi próżni i zawsze znajdzie się ktoś, kto obsłuży klienta, szybciej, lepiej oferując mu przy tym lepszy asortyment. Dlatego warto mieć na uwadze obecne możliwości logistycznego wsparcia e-biznesu jakie oferuje rynek. A daje ich bardzo dużo.

Rozwiązania takie jak fulfillment, one-day delivery, rozwój punktów PUDO (PickUp, Drop Off) czy te związane z logistyką „ostatniej mili” umożliwiają skorzystanie z wielu narzędzi wzmacniających logistykę e-sklepu na każdym jej etapie. A przy tym można je wdrożyć niewielkimi nakładami. Sęk w tym jak z nich efektywnie korzystać w obecnym otoczeniu biznesowym? Przedsiębiorcy rozwijający małe sklepy internetowe mają – w odróżnieniu do ich większych, sieciowych konkurentów – minimalny margines błędu jeśli chodzi o ryzyka inwestycyjne związane z nietrafionymi rozwiązaniami. Bardzo ważna jest w tym momencie weryfikacja tych ryzyk i tzw. „wąskich gardeł” w procesach logistycznych i dobranie takich rozwiązan, które sprostają sytuacjom zwiększonego wolumenu zamówień. Jak wiadomo, w przypadku posiadania podobnego asortymentu w tym samym przedziale cenowym, to często właśnie sposób i szybkość dostawy są czynnikami mocno wpływającymi na decyzje zakupowe klientów.

Ci, z drobnych e-przedsiębiorców, którzy nie spojrzą krytycznym okiem na swoje modele działalności i procesy realizacji zamówień, narażeni są nie tylko na odpływ klientów do konkurencji, ale również negatywne opinie pojawiające się w sieci. Dlatego czasami warto wyjść ze swojej strefy „biznesowego” komfortu i zastanowić się jak usprawnić pewne aspekty działania własnego e-sklepu.

Więcej o tym jakie możliwości dają nowe rozwiązania w zakresie logistyki e-commerce można będze dowiedzieć się na konferencji, która odbędzie się już 16 kwietnia w Warszawie. Udział w wydarzeniu jest całkowicie bezpłatny dla przedstawicieli sklepów internetowych. Szczegóły i rejestracja pod następującym linkiem: PROGRAM

Spragniony wiedzy o e-commerce?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę premium lub elektroniczną by zyskać dostęp do magazynu w wersji elektronicznej PDF.

Zamów prenumeratę