Nowy numer!

Jak sprzedawać online za granicą? Przeczytaj nowy numer

Zobacz spis treści

Augmented Advertising & Sales – pierwsza w rejonie CEE konferencja o AR i VR w marketingu oraz sprzedaży odbędzie się w Polsce

Współczesny konsument, przemieszczający się pomiędzy światem digitalowym a rzeczywistym, wpływa na modele biznesowe firm. Szczególnie w obszarze komunikacji i sprzedaży. Jak połączyć go z marką w digitalu i realu naraz? Za pomocą wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Już 16 maja w Warszawie odbędzie się najpraktyczniejsza konferencja, która będzie w całości poświęcona wykorzystaniu tych technologii w marketingu, sprzedaży i reklamie – „Augmented Advertising & Sales CEE”.

Augmented Advertising & Sales – pierwsza w rejonie CEE konferencja o AR i VR w marketingu oraz sprzedaży odbędzie się w Polsce

Współczesny konsument, przemieszczający się pomiędzy światem digitalowym a rzeczywistym, wpływa na modele biznesowe firm. Szczególnie w obszarze komunikacji i sprzedaży. Jak połączyć go z marką w digitalu i realu naraz? Za pomocą wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Już 16 maja w Warszawie odbędzie się najpraktyczniejsza konferencja, która będzie w całości poświęcona wykorzystaniu tych technologii w marketingu, sprzedaży i reklamie – „Augmented Advertising & Sales CEE”.

Izba Gospodarki Elektronicznej, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB oraz agencja ContentHouse chcą rozpocząć poważną dyskusję na ten temat. Pierwszym krokiem jest organizacja konferencji Augmented Advertising & Sales CEE – pierwszego w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenia w całości poświęconego możliwościom, przykładom oraz przyszłości technologii rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości. – Konferencja Augmented Advertising & Sales CEE jest odpowiedzią na zapotrzebowanie biznesu w obszarze rozszerzonej sprzedaży i reklamy. W Nowym Jorku, na największym retailerowym wydarzeniu, technologie te były uznawane jako główny trend w komunikacji z wirtualnym konsumentem – mówi Patrycja Saas-Staniszewska, prezes e-Izby. – Wiele mówi się o łączeniu świata offline z online, budowaniu wyjątkowego doświadczenia konsumenta. Wciąż jednak brakuje nam miejsca, gdzie moglibyśmy podzielić się pomysłami, praktycznymi przykładami wdrożeń technologii VR i AR w reklamie oraz sprzedaży, a także obawami i ewentualnymi ograniczeniami.

Jako nowoczesne społeczeństwo zaczęliśmy przekształcać się z „Big Data society” w „algorithm society”, ponieważ człowiek XXI w. potrzebuje pomocy, w odnalezieniu się w gąszczu otaczających go informacji. Także tych handlowych. Skuteczne algorytmy, wsparte dobrą wizualizacją, mogą być doskonałym narzędziem do efektywnej komunikacji między marketerami i konsumentami. VR, AR i inne drogi rozszerzonej komunikacji pozwalają konsumentom wchodzić w atrakcyjne formy interakcji z dostępnymi informacjami i wybierać te najbardziej przydatne do podejmowania decyzji zakupowych. Czego chcieć więcej od marketingu? – komentuje Urszula Zarańska-Skarżyńska, Dyrektor Generalna, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.

Na konferencji uczestnicy poznają najnowsze wdrożenia z Augmented Reality, Virtual Reality oraz obszaru sztucznej inteligencji wspierającej technologie służące rozszerzonej sprzedaży. Organizatorzy zapewniają dostęp do unikalnej wiedzy, która dotychczas tkwiła w działach marketingu dużych marek. Zaproszeni eksperci podejmą tematy związane z trendami i badaniami w tej ciągle rozwijającej się dziedzinie, pokażą inspirujące case studies oraz podzielą się swoimi know-how. – Uczestnikom konferencji chcemy zapewnić możliwość spotkania wielu specjalistów – od badaczy, przez ekspertów z marketingu i sprzedaży, aż po praktyków, którzy technologie VR i AR tworzą i wdrażają na co dzień w różnych projektach marketingowych i sprzedażowych – mówi Grzegorz Miłkowski, CEO ContentHouse. – Wraz z tymi ekspertami opowiemy, jak budować spójną ścieżkę doświadczeń użytkownika na najważniejszych obecnie polach: digital, AR, VR, social media, content marketing, DOOH. Celem jest spójność oraz naturalne uzupełnianie się wszystkich obszarów na styku technologii i marketingu – dodaje Miłkowski.

Konferencja została objęta patronatem międzynarodowych organizacji: AR/VR Association oraz Ecommerce Europe.

Kierunek rozwoju oraz możliwości wykorzystania technologii wirtualnej, rozszerzonej lub zmiksowanej rzeczywistości w mediach to tematy, które często zaprzątają głowy najważniejszych osób ze świata reklamy i marketingu. Jeszcze większe zainteresowanie wzbudzają przykłady wykorzystania AR lub VR w kampaniach marketingowych oraz ich wyniki. O tym, o czym dyskutuje się już od dawna za granicą, w Polsce chce (i może) mówić niewiele osób. Jeszcze mniej boi się zainwestować w nową, nieznaną technologię.

Z konferencji Augmented Advertising & Sales CEE najwięcej praktycznej wiedzy będą mogły wynieść osoby, które chcą budować doświadczenie konsumentów w nieszablonowy sposób, pogłębiać interakcje z produktem w sklepie stacjonarnym oraz w e-commerce, tworzyć rozszerzone formaty w kampaniach reklamowych na Facebooku czy content marketingu. Nie zabraknie też tematów związanych z wykorzystanie VR i AR w reklamie zewnętrznej oraz druku. Branże, które szczególnie mogą skorzystać na tej technologii to fashion, beauty, motoryzacja, retail, nieruchomości oraz sklepy internetowe.

Konferencja Augmented Advertising & Sales CEE odbędzie się 16 maja 2019 roku w Warszawie. Przedsprzedaż biletów właśnie ruszyła.

O szczegółach wydarzenia można dowiedzieć się więcej serwisu internetowego: https://arconference.eu.

Zapraszamy także na stronę wydarzenia na Facebooku.

Spragniony wiedzy o e-commerce?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę premium lub elektroniczną by zyskać dostęp do magazynu w wersji elektronicznej PDF.

Zamów prenumeratę