Za nami kolejny rok ze wzrostem liczby osób kupujących w sieci – dziś to aż 84% internautów. Internet stwarza klientom nieograniczone możliwości wyboru, daje dostęp do zakupów siedem dni w tygodniu oraz bezpieczeństwo, które w czasie pandemii stało się niezwykle istotne. To ogromna szansa rozwoju i wyzwanie, przed którym staje niejedna firma. Jak wykorzystać tę okazję i rozwinąć sprzedaż internetową w 2022 r.?

Z tego artykułu dowiesz się:
- jakie narzędzia online marketingu wykorzystywać w e-commerce,
- dlaczego warto przeprowadzać e-mail-marketingowe kampanie edukacyjne,
- jak istotne są dla kupujących online opinie o produktach,
- co zrobić, żeby odzyskać porzucone koszyki i zwiększyć wartość realizowanych transakcji.
Jeśli decydujesz się na sprzedaż w internecie, również tam powinieneś przenieść komunikację. Do tego potrzebujesz odpowiednich narzędzi, które umożliwią Ci budowanie list kontaktowych, wysyłkę wiadomości, tworzenie stron docelowych i automatyzowanie wszystkich działań.
Przepisy na wzrost w małej firmie
Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, z których możesz skorzystać, żeby zwiększyć sprzedaż online.
1. Oferuj pomoc, której potrzebuje klient
Bądź tam, gdzie pojawiają się decyzje zakupowe. Informuj, wspieraj i rozwiewaj wątpliwości, zanim klient znajdzie pomoc gdzie indziej. Zadbaj o:
- Opisy produktów – postaraj się, żeby były jak najdokładniejsze i odpowiadały na potencjalne pytania. Pamiętaj też o dobrych zdjęciach, które pokażą produkt i jego interesujące detale z każdej strony.
- Artykuły na blogu – niektóre decyzje zakupowe poprzedzone są dokładną analizą. Spraw, aby klient poszukujący informacji trafił na Twoją stronę. Przygotuj odpowiednie poradniki (np. w sklepie z AGD o tym, na co zwrócić uwagę przy zakupie pralki, w sklepie z akcesoriami dla dzieci o wyprawce dla niemowlaka) – temat artykułu powinien odpowiadać potrzebom grupy docelowej.
- Czat – doskonale zastępuje ekspedienta, którego spotykamy w sklepie stacjonarnym. Możesz ustawić automatyczne wiadomości, które przywitają klienta od razu po wejściu na stronę e-sklepu. Dzięki temu będzie on mógł szybko uzyskać odpowiedzi i otrzymać wsparcie w trakcie podejmowania decyzji zakupowej.
- Webinar – jeśli oferujesz usługi, możesz przeprowadzić spotkanie online, na którym dokładnie opowiesz o ofercie i odpowiesz na pytania, jakie pojawią się w trakcie. Webinary to też doskonałe narzędzie do budowania pozycji eksperta w branży i do rozwoju e-commerce B2B.
2. Edukuj swoich klientów
Dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży będzie e-mailowa kampania edukacyjna realizowana według strategii: poznaj, polub, zaufaj, kup. Pozwoli ona podnieść świadomość produktu wśród odbiorców newslettera i skrócić czas podejmowania decyzji zakupowej.
3. Odzyskuj porzucone koszyki
Gdy poszukujesz nowych klientów, nie zapominaj o tych, którzy już zainteresowali się Twoim sklepem i jego ofertą. Wykorzystaj kilka skutecznych sposobów, które pomogą Ci doprowadzić do finalizacji transakcji. Identyfikuj klientów, którzy nie ukończyli zakupów, i odzywaj się do nich automatycznie w ramach kampanii dotyczącej porzuconych koszyków. Przypomnienia i szybkie oferty pozwolą odzyskać utracone przychody.
4. Zbieraj opinie o produktach
Opinie i rekomendacje od innych kupujących to wciąż bardzo ważny element każdej strategii. Proś o nie, angażuj klientów i dziękuj im za czas, który poświęcili na przesłanie swojej rekomendacji – w końcu to ich realny wkład w rozwój Twojego biznesu. Opinie znacząco zwiększyły efektywność e-mailingu w sklepie Selsey.