W dynamicznym świecie zakupów online temat zwrotów konsumenckich nabiera coraz większego znaczenia. Klienci oczekują wygody i pewności, że w razie potrzeby będą mogli bezproblemowo odesłać zakupione produkty. Sprzedawcy natomiast stoją przed wyzwaniem zapewnienia skutecznego procesu obsługi zwrotów przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów i dbaniu o satysfakcję klientów. Usprawnienie obsługi zwrotów nie musi być jednak kosztowne ani czasochłonne.
Zwroty w e-commerce
Zwroty są nieodłączną częścią handlu internetowego. Choć niektórzy sprzedawcy mogą podchodzić niechętnie do tego tematu, bezproblemowa obsługa zwrotów jest kluczowa dla budowania dobrych relacji z klientami i motywowania ich do kolejnych zakupów.
Zapamiętaj
Klienci są coraz bardziej świadomi swoich praw i częściej sprawdzają politykę zwrotów przed zakupem. Oczekują szybkiego i bezproblemowego procesu, jednak niektóre sklepy wciąż mają problemy z zapewnieniem takiej obsługi. To z kolei wpływa na relacje z klientami i może prowadzić do utraty ich zaufania i straty obecnych oraz potencjalnych kupujących. Jeśli sklep poświęci jednak zwrotom uwagę, udostępni swoje dane kontaktowe i zapewni czytelne warunki, zostanie odebrany jako uczciwy i godny zaufania.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wygodne Zwroty, czyli odpowiedź na potrzeby sprzedawców i klientów
Obsługa zwrotów ma takie samo znaczenie jak realizacja bieżących zamówień i może stać się przewagą konkurencyjną firmy. Usługa Wygodne Zwroty została stworzona właśnie z myślą o usprawnieniu tego procesu w e-commerce. Jest to bezpłatne i łatwe do wdrożenia narzędzie, które pozwala uzyskać większą kontrolę nad przesyłkami zwrotnymi i zapewnia klientom dostęp do informacji dotyczących warunków zwrotu.
Narzędzie przybiera postać banera umieszczonego na stronie sklepu i dostosowanego do szaty graficznej witryny. Baner po kliknięciu przekierowuje klienta do formularza zwrotów, gdzie wystarczy jedynie wybrać przewoźnika i podać swoje dane osobowe. Adres jest już uwzględniony w formularzu, co eliminuje problem błędnie zaadresowanych przesyłek.
Zapamiętaj
Usługa Wygodne Zwroty jest całkowicie darmowa, a jedynym kosztem są opłaty związane z nadaniem przesyłki zwrotnej. Sprzedawca może wybrać model płatności, który mu odpowiada, np. płatność po stronie klienta lub płatność hybrydową, przy której koszty zwrotu są rozłożone między sprzedawcę a klienta.
Wdrożenie narzędzia zajmuje kilka minut i nie wymaga integracji systemowych czy specjalistycznej wiedzy. Ponadto sprzedawca, który decyduje się na uruchomienie usługi, nie musi deklarować minimalnej liczby przesyłek zwrotnych ani podpisywać umów.
Podsumowanie
Bezproblemowe, szybkie i wygodne zwroty mają duże znaczenie dla klientów i mogą się przyczynić do wyboru konkretnego e-sklepu. Dlatego warto się zatroszczyć o ten etap procesu zakupowego i skorzystać z usługi Wygodne Zwroty.
Materiał partnera