Gdy przenosisz swój biznes online, musisz wiedzieć, że czeka Cię walka o tzw. oczo-godziny, czyli uwagę internautów. Jeśli jej nie zdobędziesz, nikt nie zainteresuje się Twoją marką, a tym samym Twoimi produktami lub usługami. Dzięki treściom wideo jesteś w stanie błyskawicznie i w bardzo przystępny sposób dostarczyć swoim klientom ciekawą wartość niezależnie od branży, w jakiej działasz.

Z tego artykułu dowiesz się:
- jak możesz wykorzystać internetowe treści wideo w swojej firmie,
- jaki program do prowadzenia transmisji wybrać,
- jak prowadzić transmisję w kilku miejscach jednocześnie.
Jak możesz wykorzystać internetowe treści wideo w swojej firmie?
Dobrze przygotowane treści wideo i strategiczne podejście do ich tworzenia pozwolą Ci osiągać cele marketingowe.
Przykłady
Wystarczy smartfon i praktycznie od ręki możesz nagrywać:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- transmisje (studio fitness, organizator wydarzeń, klub sportowy),
- live’y sprzedażowe (sklep internetowy, sklep odzieżowy, salon meblowy),
- porady eksperckie (gabinet dietetyczny, salon kosmetyczny, biuro podatkowe),
- wywiady i spotkania Q&A (wydawnictwo, kancelaria prawna, biuro rachunkowe),
- prezentacje nowych produktów i usług (producent, salon fryzjerski, hotel).
Jaki program do prowadzenia transmisji wybrać?
Livestream może dać Ci potężną przewagę nad konkurencją – jednak pod warunkiem, że będziesz w stanie wykorzystać moc jego możliwości. Rozwiązania oferowane przez YouTube’a i Facebooka to narzędzia podstawowe, bezpłatne i dostępne dla każdego, ale niewolne od wad. Mogą być wystarczające na potrzeby prywatnych użytkowników, którzy transmisje online prowadzą sporadycznie, najczęściej dla swoich znajomych i obserwatorów z mediów społecznościowych. Ale jeśli zależy Ci na profesjonalnym wizerunku, nie możesz pozwolić sobie na ryzyko jakiejkolwiek wpadki. Dlatego powinieneś rozważyć prowadzenie transmisji za pomocą programu instalowanego na komputerze – OBS Studio, Wirecast lub Ecamm Live.
Jak prowadzić transmisję w kilku miejscach jednocześnie?
Już wiesz, że działanie wielokanałowe się opłaca. Dlatego nawet transmisje warto prowadzić jednocześnie w paru miejscach (np. na Facebooku, YouTubie i LinkedInie), aby zwiększyć swoje zasięgi możliwie jak najbardziej. Jak to robić? Narzędzi jest kilka i trudno odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie – każde ma swoje wady i zalety:
- Jeżeli stawiasz na rozwiązanie do natychmiastowego wdrożenia, tanie i niezawodne – wybierz Restream.io lub Castr.io.
- Jeżeli posiadasz mocny komputer, szybki internet (upload) i chcesz mieć pełną kontrolę nad każdym strumieniem (przez odrębne ustawienia dla każdego z nich) – wybierz Wirecast.
- Jeżeli poza klasycznymi transmisjami w mediach społecznościowych chcesz prowadzić dobrze zabezpieczone i płatne szkolenia wideo na żywo – wybierz Vimeo.
Warto doczytać:
- „Najlepsze darmowe programy do montowania filmów – który wybrać?”, dostęp online: .
- „Jaki program do prowadzenia transmisji live wybrać?”, dostęp online: https://www.igorpodgorski.pl/blog/programy-do-transmisji-live.
- „Jak zrobić transmisję live na Facebooku i YouTube w tym samym czasie?”, dostęp online: https://www.igorpodgorski.pl/blog/live-w-kilku-miejscach.