Rynek e-commerce szybko rośnie, a Ty chcesz być liderem w tej dynamicznie rozwijającej się dziedzinie? Jednym z kluczowych narzędzi, które pozwolą Ci osiągnąć sukces, jest odpowiednio dobrana bramka płatnicza. Dowiedz się, dlaczego warto zwrócić uwagę na ten aspekt i jak może on wpłynąć na Twoje wyniki sprzedażowe oraz konwersję.
Ponowienie płatności, czyli technologia obsługi transakcji
Robisz zakupy w sklepie internetowym, kompletujesz koszyk składający się z wielu pozycji, wypełniasz formularz kontaktowy, dane do wysyłki, następnie punkt odbioru. Długo, prawda? Na ostatniej prostej wybierasz metodę płatności i… coś poszło nie tak. To duże utrudnienie dla klienta lub nawet stracona szansa na sprzedaż dla e-sklepu.
Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele – np. odrzucenie transakcji z powodu braku środków, blokad, limitów lub niepoprawnej autoryzacji 3DS. Jak więc pozbyć się porzuconych koszyków, a tym samym zwiększyć konwersję?
Słuchaj „Marketer+” Podcast
W imoje umożliwiamy płatnikowi wybór innej metody po nieudanej próbie realizacji płatności. Szczegóły zamówienia się nie zmieniają – wystarczy, że kupujący skorzysta z funkcji „inna metoda płatności”, a ponownie zostanie przeniesiony na paywall z wyborem opcji.
Wskazówka
Transakcje ze statusem „odrzucona” potrafią stanowić połowę wszystkich nieudanych transakcji. Dzięki wybraniu bramki płatniczej, która zapewnia ponowienie płatności, można liczyć na wzrost konwersji o kilka punktów procentowych.
Rekomendacje produktów w widżecie
To świetny sposób na zwiększenie wartości zamówienia. Połączenie marketing automation z łatwymi i szybkimi płatnościami w widżecie to odpowiedź na potrzeby rynku e-commerce i jego klientów.
Dzięki udostępnieniu w imoje funkcji QuitSnap można już po opłaceniu zakupów dodać do niego rekomendowany produkt, zapłacić w widżecie, a system uzupełni zamówienie bez doliczania dodatkowych kosztów przesyłki – wszystko w ramach jednego zakupu.
Wskazówka
Zadbaj o to, aby rekomendowane towary były komplementarne wobec produktów, które znajdują się w koszyku, i mieściły się w podobnym przedziale cenowym.
Płatności odroczone, czyli must have
Buy now, pay later (BNPL) to już nie opcja – to must have w Twoim e-sklepie. Międzynarodowa firma doradcza Kearney opublikowała raport „European Retail Banking Radar”, który dotyczy m.in. popularności różnych usług finansowych wśród konsumentów. W dokumencie stwierdza się, że aż 61% Polaków skorzystało w ubiegłym roku z usług BNPL.
Zapamiętaj
Płatności odroczone to nie tylko formuła pozwalająca na upolowanie promocji czy sfinansowanie zakupów w momencie chwilowego niedoboru gotówki. To przede wszystkim usługa zaprojektowana tak, aby nabywca mógł jak najwygodniej zapłacić, co jest szczególnie ważne w kontekście zakupów mobilnych. Z punktu widzenia sklepu sposób rozliczenia się nie zmienia – otrzymujesz pieniądze tak jak w przypadku innych form płatności. Udogodnienie leży głównie po stronie klienta, ponieważ pozwalasz mu zapłacić, kiedy będzie mu wygodnie.
Elastyczność w obsłudze płatności w B2B i B2C
Klienci mają odmienne preferencje pod względem sposobów płatności. Dlatego warto wybrać bramkę płatniczą, która obsługuje różnorodne metody. Na przykład w imoje dostępne są opcje dla klientów zarówno indywidualnych, jak i biznesowych:
- B2C – BLIK, szybkie przelewy, karty, płatności odroczone dla klientów indywidualnych: Twisto, PayPo,
- B2B – karty biznesowe, przelew tradycyjny, buy now, pay later od PragmaGO.
Zapamiętaj
Zapewnienie elastyczności w płatnościach pozwoli Ci przyciągnąć klientów i zwiększyć konwersję w Twoim e-sklepie.
Płatności odroczone dla klientów B2B
W ciągu ostatniego roku globalny rynek B2B wzrósł o 18%. Aż 83% firm w krajach rozwiniętych sprzedaje klientom B2B kanałem online.
Przyzwyczajania z rynku B2C klienci coraz częściej przenoszą na relacje firmowe. Tu również oczekują wygody, prostoty i spersonalizowanej obsługi 24/7. Krokiem w tym kierunku jest udostępnienie przez imoje – jako pierwszą bramkę płatniczą – metody pozwalającej na odroczenie płatności klientom firmowym.
W przypadku wyboru płatności od PragmaGO za pośrednictwem imoje klient ma możliwość odroczenia płatności w różnych terminach: 14, 21, 30, 45 lub maksymalnie 60 dni. Sklep z kolei otrzymuje zapłatę od razu po złożeniu zamówienia. Minimalna kwota transakcji to 500 zł, a maksymalna może wynosić nawet do 100 tys. zł.
Proces zakupowy składa się z trzech kroków:
- klient składa zamówienie, wybiera opcję BNPL od ParagmaGO i przechodzi do wniosku,
- następnie uzupełnia brakujące dane i weryfikuje numer firmowego rachunku bankowego,
- PragmaGO płaci za zakupy, a klient odracza płatność i dodatkowo otrzymuje od razu odnawialny limit na kolejne transakcje.
Jeśli klient nie zapłaci za zobowiązanie we wskazanym terminie, zostanie ono rozłożone na sześć równych rat.
Zapamiętaj
Najczęściej wymienianym trendem w e-commerce B2B jest automatyzacja, np. w obszarze składania zamówień czy kontroli stanów magazynowych. Dynamiczny rozwój e-handlu sprawia, że płatności online coraz częściej wykorzystywane są również w relacjach rozliczeniowych B2B. Firmy z doświadczeniem w e-commerce mają świadomość, że dostarczenie nowych rozwiązań w postaci nowych kanałów płatności – również tych dla B2B – wiąże się z dotarciem do nowych klientów, co z kolei realnie przekłada się na obroty.
Rynek się digitalizuje i podmioty sprzedające w segmencie hurtowym chcą mieć narzędzia do przyjmowania zamówień online (do czego służą platformy B2B czy specjalne strony internetowe). Oczekują także nowoczesnych metod płatności, pozwalających takie transakcje obsłużyć. Aby sprostać oczekiwaniom rynkowym, obszar płatności online w tej dziedzinie z pewnością nadal będzie się rozwijał.
Podsumowanie
Wybór optymalnych rozwiązań płatniczych to ciągły proces polegający na śledzeniu trendów i innowacji. Odpowiednio dobrana i zaimplementowana bramka płatnicza, która zapewnia metody płatności dostosowane do potrzeb Twoich klientów, to kluczowy czynnik sukcesu e-sklepu.
Dopasowanie płatności online do oczekiwań klientów nie tylko pozwala zwiększyć przepływ gotówki i poprawić doświadczenie zakupowe. Przede wszystkim pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną na wymagającym rynku.
Materiał reklamowy partnera
Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2023”