Wystartował Delio, nowy supermarket online spółki z Grupy Żabka, Doppelherz uruchamia własny sklep internetowy, klienci marki Sinsay mogą już robić zakupy za pomocą aplikacji mobilnej, Lisek.app oferuje również sklep w wersji online, cux.io najlepszym startupem analitycznym dla Smart Data Marketingu na świecie. Zapraszamy do lektury przeglądu informacji ze świata e-commerce.
Wystartował Delio – nowy supermarket online spółki z Grupy Żabka
Delio – supermarket online stworzony przez spółkę z Grupy Żabka dostępny pod adresem delio.com.pl – promuje się jako rozwiązanie dla zabieganych rodziców. Jego twórcy zapowiadają, że w ofercie sklepu znajdzie się ponad 5 tys. produktów.
Na chwilę obecną Delio działa w Warszawie, Piasecznie i Konstancinie przez siedem dni w tygodniu, w godzinach 7-23. Planowane jest rozszerzenie działalności o kolejne duże miasta.
Doppelherz uruchamia własny sklep internetowy
Marka Doppelherz uruchomiła własny sklep internetowy. Pod adresem sklep.doppelherz.pl klienci mogą zaopatrzyć się w preparaty lecznicze oraz suplementy z charakterystycznym logiem z dwoma sercami.
Sklep internetowy jest zaprojektowany zgodnie z najnowszymi trendami w e-commerce. Wersja mobile oferuje wszystkie funkcjonalności wersji desktopowej, a zaprojektowana została tak, by korzystanie ze sklepu na urządzeniach przenośnych było tak samo proste, szybkie i intuicyjne.
Klienci mają do dyspozycji bezpieczne i wygodne formy dostawy od sprawdzonych przewoźników: kurier DPD i Inpost oraz paczkomaty Inpost. Doppelherz zapowiada błyskawiczną wysyłkę i deklaruje, że w większości przypadków zamówienie złożone w godzinach porannych ma dużą szansę znaleźć się w drodze do klienta jeszcze tego samego dnia. Płatności realizowane są przez bramkę płatniczą firmy Blue Media. Klienci e-sklepu mogą skorzystać z przelewu ekspresowego, płatności kartą, blikiem, a także wybrać płatność za pobraniem.
Nowa aplikacja mobilna do przymierzania manicure marki NEONAIL
NEONAIL stworzył aplikację mobilną, która umożliwia przymierzanie produktów do stylizacji paznokci w telefonie. Aplikacja wykorzystuje potencjał rozszerzonej rzeczywistości oraz uczenia maszynowego. Pozwala w trybie rzeczywistym nanieść kolorowe produkty do manicure z oferty marki NEONAIL na paznokcie. Daje też możliwość wyszukania produktów nie tylko po kolorze, czy odcieniu, ale też skanując kod kreskowy. W przymierzalni Color Match NEONAIL wybrany produkt można też dodać do koszyka, natomiast zamówienie składane jest po automatycznym przekierowaniu na stronie internetowej marki. Pełna analityka podłączana do aplikacji pomaga badać zachowania konsumenckie i dostosować ofertę NEONAIL do potrzeb klientów.
„Śmiało mogę powiedzieć, że Color Match NEONAIL to rewolucja w świecie manicure. Zależało nam, aby nowe narzędzie stworzone przy wsparciu najnowszych technologii było atrakcyjne i wspierało decyzje zakupowe naszych klientów. Szczególnie ważne było dla nas jak najbardziej realne odwzorowanie kolorów, których odcień nie zmienia się w zależności od oświetlenia. Aby uzyskać najwyższą jakość obrazu i efektu przeniesienia kolorów, czy zdobień poszliśmy o krok dalej niż inne aplikacje tego typu – wdrożyliśmy machine learnig, który sprawił, że efekt jest dopracowany w tak wysokim stopniu. Przeanalizowaliśmy i dopasowaliśmy ponad 100 modeli efektu nanoszenia koloru, dzięki temu pokazujemy trójwymiarowość efektu manicure: wypukłość, cienie przy skórkach, błysk i dopasowujemy kształt nanoszonego koloru do naturalnego kształtu paznokci prezentowanych w przymierzalni w trybie rzeczywistym. To było jedno z największych wyzwań przy pracy przy tym projekcie” – mówi Magdalena Bednarkiewicz, Senior Project Manager Cosmo Group.
Klienci marki Sinsay mogą już robić zakupy za pomocą aplikacji mobilnej
Po okresie badań i testów z użytkownikami, aplikacja Sinsay jest już dostępna dla wszystkich osób zainteresowanych ofertą marki. Od podstaw zbudowano silnik, szatę graficzną oraz doświadczenie użytkownika.
Aplikacja zapewni klientom wygodny sposób robienia zakupów oraz dostęp do informacji. Dzięki niej użytkownicy mogą filtrować produkty, tworzyć wygodne listy, skanować metki i sprawdzać dostępność produktów w innych sklepach oraz zarządzać profilem klienta.
Marka dla klientów przygotowała specjalne zniżki, a Future Mind szybki i łatwy sposób ich odbioru. Z poziomu aplikacji użytkownicy mogą bezpośrednio udostępnić produkty swoim znajomym lub w mediach społecznościowych. Koszyk dostępny jest z każdego urządzenia – telefonu, tabletu i komputera. Polską wersję aplikacji można pobrać w sklepach iOS i Android.
Aplikacja powstała jako odpowiedź na wzrost zainteresowania klientów zakupami za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Jak podaje LPP w podsumowaniu finansowym za rok 2021/22, w 4Q2021/22 stanowiły one ponad 73 proc. zakupów online. To skłoniło spółkę do przyspieszenia prac nad jej uruchomieniem.
Chcesz poszerzyć wiedzę o m-commerce? Sięgnij po EwP nr 7.
Lisek.app uruchomił sklep w wersji online
Lisek.app, jako pierwszy podmiot z kategorii q-commerce, uruchomił sklep online. Przez wersję desktopową strony Liska można wygodniej robić duże zakupy z błyskawiczną dostawą.
Sklep Liska w wersji desktopowej jest rozwiązaniem dla osób, które zakupy wolą robić online niż w aplikacji mobilnej. Sama usługa niezależnie od wybranej formy składania zamówienia pozostaje bez zmian. Zakupy zrobione za pośrednictwem strony będą dostarczane w kilkanaście minut, podobnie jak zamówienia składane w aplikacji. Lisek jest pierwszym sklepem z branży zakupów błyskawicznych w Polsce, który uruchomił sklep online w wersji na desktop.
cux.io najlepszym startupem analitycznym dla Smart Data Marketingu na świecie
cux.io to polskie narzędzie do automatyzacji analityki i UX, które pomaga produktom cyfrowym, w szczególności e-commerce, eliminować problemy blokujące sprzedaż. Dzięki połączeniu danych jakościowych i ilościowych, wykorzystaniu neuromarketingu i analizy behawioralnej umożliwia niemal natychmiastowe odnajdywanie źródeł problemów i frustracji użytkowników oraz dopasowywanie do nich odpowiednich rozwiązań nawet w kilka minut.
Startup, który działa obecnie z klientami ze 102 krajów, zwyciężył właśnie 10. edycję międzynarodowego konkursu I-COM Data Startup Challenge, który wyłania najlepsze na świecie start-upy z kategorii Smart Data Marketing. Jako jedyny reprezentant Polski zmierzył się z czterema finalistami z Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i Hiszpanii.
Warto dodać, że to nie pierwsze wyróżnienie dla cux.io. Startup znalazł się również w Top10 jednego z największych europejskich wydarzeń branży technologicznej – Podim 2022. Został wybrany także do grona najlepszych 10 startupów w kategorii „Connectivity & Data” na South Summit.
Chcesz wiedzieć, jak projektować komunikaty, strony WWW i oferty, które angażują i sprzedają? Sięgnij po M+ nr 53 o UX w praktyce.
Shopee wyprzedza AliExpress pod względem liczby odwiedzających [raport]
Gemius opublikował dane dotyczące liczby użytkowników serwisów e-commerce w maju 2022 r. Wynika z nich, że Shopee – który w kwietniu pozyskał najwięcej odwiedzających względem marca –tym razem wyprzedził swojego największego rywala, czyli AliExpres.
Wskaźnik „użytkownicy” (real users) oznacza liczbę osób odwiedzających daną stronę lub aplikację, nie zaś liczbę aktywnych użytkowników platform / serwisów czy też zarejestrowanych na nich kont.
E-Commerce pęka w szwach, a magazyny razem z nim [raport]
Zespół ds. e-commerce w dziale powierzchni magazynowych i logistycznych międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield po raz drugi przeprowadził kompleksowe badanie rynku powierzchni logistycznych wykorzystywanych do obsługi e-commerce.
Poniżej prezentujemy kluczowe wnioski z raportu:
- Wartość polskiego rynku e-commerce w 2020 r. przekroczyła 100 mld zł, a zakupy w sieci robiło aż 77% internautów – to aż 15 p.p. więcej niż jeszcze w 2019 roku.
- Według oficjalnych danych Głównego Urzędu Statystycznego, średni udział e-commerce w sprzedaży detalicznej wyniósł w 2021 r. o ponad 100% więcej niż w 2019 r. i osiągnął poziom 9%.
- 25 mln mkw to całkowite zasoby powierzchni magazynowej w Polsce w pierwszym kwartale 2022 r. Stanowi to wzrost o 21 % w stosunku do 2020 r.
- W ciągu pięciu ostatnich lat na polski rynek dostarczono 12,5 mln mkw. nowej powierzchni magazynowej (jest to ponad 50% całego rynku).
- 7,35 mln mkw powierzchni magazynowej w Polsce, czyli 30,7% całkowitej podaży, przeznaczone jest do obsługi e-commerce. Jest to 84% wzrost powierzchni przeznaczonej pod obsługę e-commerce w stosunku do 2019 r.
- Za co najmniej 50% wszystkich kosztów poniesionych w ramach łańcucha dostaw odpowiada ostania mila.
- 81% Polaków kupujących w Internecie mówi, że dostawa do aparatu paczkowego jest czynnikiem motywującym do złożenia zamówienia. Polski rynek aparatów paczkowych jest największy w Europie. Jest ich w naszym kraju już prawie 20 000.
Cały raport można pobrać pod tym linkiem.
Warto posłuchać
Merytorycznie o e-commerce: O potrzebie change managementu w sieciach retail – Michał Przybysz, dyrektor e-commerce w Super-Pharm
Dziennik Budowy Firmy: 8 sposobów na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie internetowym
Warto wziąć udział:
- 14 czerwca, szkolenie online: Branding w praktyce. 6 technik, dzięki którym stworzysz solidne podstawy marki. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: dlaczego branding nie jest częścią marketingu i jak budować wartość marki, co robić, żeby wyróżnić swoje produkty i usługi na rynku i dlaczego największą konkurencją wcale nie są firmy, które mają podobną ofertę, dlaczego ludzie wcale nie myślą o markach i jak sprawić, żeby klienci utożsamiali się z Twoim brandem, jak odpowiednio komunikować markę i jak nadać jej odpowiednie cechy, tożsamość oraz osobowość.
- 29 czerwca, szkolenie online: Zarządzanie magazynem w e-commerce. Jak dobrze planować zakupy oraz zapasy produktów w sklepie internetowym. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: jak właściwie planować sprzedaż oraz strukturę produktową i udział poszczególnych kategorii w całości zysku generowanego przez firmę, jak sprawdzać popularność produktów na rynku oraz ich potencjał sprzedażowy, jak dzięki analizie ABC wytypować produkty i kategorie, które mają duży wpływ na całkowity koszt zapasów, jakie wskaźniki mierzyć w e-commerce, aby mieć kontrolę nad zapasami oraz jak dostosowywać raporty i analizy do specyfiki branży.
- 20 września, szkolenie online: Skąd i jak mądrze pozyskać ruch w e-commerce. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: jak dobrać odpowiednie kanały komunikacji do rozmiaru biznesu i budżetu, jak mądrze budować zasięg i czerpać ruch w zależności od tego, czy rozwijasz mały sklep online, średni sklep producenta, czy pracujesz dla dużego resellera, jak radzić sobie z rosnącymi kosztami reklamy – gdzie szukać niestandardowych źródeł pozyskiwania klientów, także offline.
Szczegóły znajdziesz w kalendarzu marketera.