Roboty nadeszły. Dzięki algorytmom AI i rozwiązaniom uczenia maszynowego coraz więcej procesów w e-commerce można automatyzować, czytaj: ułatwiać sobie pracę i pomnażać zyski.
Im szybciej nauczymy się współpracować ze sztuczną inteligencją i wykorzystywać najnowsze zdobycze techniki w sklepach internetowych, tym więcej zyskamy. Drugi numer E-commerce w Praktyce pt. Automatyzacja procesów w e-commerce to kompendium wiedzy na temat tego, co i jak zautomatyzować w e-handlu, by sklepy działały sprawniej, klienci czuli się ważni i wyróżnieni, a sprzedawcy efektywniej wykorzystywali swój czas.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Automatyzacja w logistyce oznacza realizowaną na najwyższym poziomie obsługę zamówień i w pełni wykorzystany potencjał pracowników, zwolnionych z uciążliwych, rutynowych obowiązków. Sztuczna inteligencja „za ladą” nie tylko sprzedaje, ale też doradza i dogadza kupującym. System marketing automation pozwala poznać klienta tak dobrze jak nigdy wcześniej i spersonalizować ofertę, by zaspokoić jego potrzeby, a co za tym idzie: zwiększyć konwersję. Narzędzia stworzone do optymalizacji kampanii Google AdWords oszczędzają czas, który można zainwestować np. w handel na platformach marketplace, gdzie roboty również doskonale się sprawdzają.
Z bieżącego wydania dowiesz się m.in.:
- jak przygotować się na kryzys w e-commerce i przetrwać pęknięcie cyfrowej bańki,
- co zyskasz, automatyzując procesy w e-commerce,
- jak przygotować się do automatyzacji,
- jakie narzędzia pomogą w automatyzacji procesów w e-sklepie,
- jakie procesy logistyczne możesz zautomatyzować oraz dlaczego warto to zrobić,
- jak automatyzować obsługę zamówień i reklamacji w e-commerce,
- jak w zautomatyzowany sposób zarządzać informacją o produkcie,
- jakie procesy sprzedażowe możesz zautomatyzować z wykorzystaniem czatbotów,
- jakie zadania warto powierzyć systemowi marketing automation,
- jak automatyzować kampanie Google AdWords w e-commerce,
- jakie zadania na portalach typu marketplace (eBay, Amazon, Allegro) możesz powierzyć automatom,
- jaka platforma e-commerce pomoże wypozycjonować Twój sklep,
- jak stworzyć skuteczną strategię cenową,
- jak policzyć, które kanały pozyskania klienta są najbardziej opłacalne,
- czy RODO rzeczywiście nakłada na Ciebie nowe obowiązki.
Przydatne będą zestawienia i dodatkowe materiały:
- wykaz standardów pracy nad treściami produktowymi w e-sklepie,
- przykład ścieżki automatyzacji obiegu zamówienia,
- wskazówki, jak skutecznie wykorzystywać IVR,
- lista narzędzi, które mogą poprawiać konwersję w sklepie internetowym,
- wykaz zasad wdrażania mechanizmu osobistego asystenta zakupowego,
- katalog procesów, które możesz zautomatyzować w e-sklepie z wykorzystaniem czatbota,
- spis najważniejszych funkcji marketing automation,
- przykłady reguł automatycznych, które możesz wykorzystać w kampanii adwords w e-commerce,
- zestawienie procesów, które można częściowo lub całkowicie zautomatyzować na platformach marketplace,
- katalog zalet i wad platform sklepowych z punktu widzenia pozycjonowania,
- wykaz skutecznych strategii cenowych w zależności od rodzaju e-sklepu i przyjętego celu,
- rejestr elementów, które warto eksponować w sklepie B2B,
- tabela zawierająca porównanie zapisów RODO zapisami Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami podzielili się przedstawiciele firm takich jak:
- RGB Elektronika,
- Pixers,
- DrTusz.pl,
- SIG.pl,
- Wojas.pl.
W gronie autorów praktyków znaleźli się:
Michał Borzyszkowski, Grzegorz Brajewski, Agata Chmielewska, Przemysław Durczak, Mateusz Grzywnowicz, Tomasz Gutkowski, Aleksander Heba, Marcin Janczewski, Marek Kich, Artur Klinger, Damian Kołata, Karol Kulig, Marta Ogórkiewicz, Przemysław Pasek, Bartosz Pilch, Wojciech Próchnicki, Mateusz Prus, Aleksandra Szol-Tułecka, Grzegorz Tukaj, Michał Wojas, Marcin Wsół, Wojciech Zarzeka
Czekamy na Twoje uwagi oraz przemyślenia.
Napisz do nas: redakcja@ewp.pl.