Skąd pozyskiwać ruch w e-commerce? Co robić w 2022 r. zwiększyć sprzedaż? Jak radzić sobie z wyzwaniami logistyki ostatniej mili? W pierwszym w 2022 r. wydaniu „E-commerce w Praktyce” praktycznymi wskazówkami dzielą się m.in. przedstawiciele sklepów Modivo.pl, x-kom.pl, Kubota, Chocolissimo, DrTusz.pl i Coffeedesk.
„Co jest najważniejsze w mojej pracy? Myślę, że połączenie umiejętności analizy danych z inteligencją emocjonalną oraz kreatywnością. Odwaga – kierowanie się tam, gdzie inni jeszcze nie mieli śmiałości. Wyznaczanie trendów, sięganie po więcej, wychodzenie poza reguły i sprawdzone schematy” – mówi w wywiadzie Aleksandra Szol, dyrektor marketingu i e-commerce w Modivo, która odpowiada za rozwój i ekspansję marki na 13 rynkach europejskich.
„Zgodnie z moją filozofią pracy organicznie można co najwyżej się rozłożyć, ale na wzrost trzeba mieć plan długo- i krótkoterminowy oraz odpowiednie zasoby (finansowe i ludzkie – nie wiadomo, o które trudniej w dzisiejszych czasach), więc jeśli zakładamy sprzedaż, to nie odrywajmy jej ani od kontekstu biznesowego, ani od uwarunkowań firmy. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy nowa konkurencja powstaje jak grzyby po deszczu, nie ma czasu na myślenie o naturalnym wzroście” – radzi Adam Jankowiak. E-commerce manager w Chocolissimo przedstawia swoje top 10 obszarów, które warto uwzględnić w strategii rozwoju e-commerce na 2022 i kolejne lata.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
„Każdy szanujący się e-commerce powinien prowadzić odpowiednio dobrane działania analogowe. Dla klientów przyzwyczajonych do internetowego kontaktu z marką takie wyjście e-sklepu do »realu« może się okazać niezwykle zaskakujące. Dla biznesu natomiast to pomysł z potencjałem na niezły wiral i efektywną sprzedaż” – tłumaczy Jacek Gardzielik. Współzałożyciel i członek zarządu Coffeedesk wyjaśnia, jak ważna jest integracja działań online z offline.
Piotr Kaleta i Michał Barczyk z x-komu w case study pokazują, jak wykorzystać synergię trendu, sentymentu oraz działań prowadzonych w ramach real-time marketingu (RTM). W ciągu 60 dni udało się im organicznie wygenerować prawie 28 tys. wizyt, 194 transakcje i ponad 113 tys. zł przychodu.
W dodatku o wyzwaniach logistyki ostatniej mili refleksjami o trudnej miłości sprzedawców i kurierów dzieli się Joanna Kwiatkowska z Kuboty.
Zamów „EwP” 16 o zwiększaniu ruchu i sprzedaży w e-commerce oraz logistyce ostatniej mili
O czym przeczytasz w „EwP” 16?
Z „EwP” 16 dowiesz się m.in.:
- skąd i jak mądrze pozyskiwać ruch w e-commerce w zależności od rozmiaru biznesu i budżetu,
- jakie działania podjąć w zależności od typu e-commerce, aby w 2022 r. poprawić widoczność w wyszukiwarce Google,
- z jakich narzędzi korzystać przy optymalizacji i pozycjonowaniu sklepu internetowego,
- jaki budżet zaplanować na pozyskiwanie linków w Polsce i za granicą,
- jakie działania umożliwią odzyskanie uszkodzonych linków,
- w jaki sposób połączyć działania SEO z UX w sklepie,
- jak x-kom napędza ruch (i sprzedaż) wydarzeniami (case study),
- jak zadbać o skuteczność transakcji – zwiększyć sprzedaż bez zwiększania budżetu i ruchu,
- jakie czynniki przeanalizować, żeby zwiększyć kaloryczność ruchu,
- jak analizować zachowanie użytkowników w sklepie internetowym i na podstawie danych liczbowych znaleźć słabe punkty procesu zakupowego,
- po ilu kliknięciach na stronie kategorii lub produktu i po jakim czasie spędzonym w sklepie użytkownik powinien zobaczyć pop-up,
- jak płatności odroczone zwiększają sprzedaż.
W dodatku o logistyce ostatniej mili przeczytasz m.in.:
- jak za pomocą dobrej komunikacji budować pozytywny wizerunek marki na ostatnim etapie transakcji,
- jak wyróżnić swój sklep dopracowanymi wiadomościami transakcyjnymi,
- co robić, kiedy na ostatniej mili coś pójdzie nie tak,
- jak bezpiecznie pakować zamówienia, żeby ograniczyć ryzyko uszkodzeń,
- jak radzić sobie z rosnącymi kosztami kartonów i tektury,
- przy jakiej wartości zamówienia zasadne jest odbieranie uszkodzonego produktu od klienta.
„EwP” 16 to 100 stron praktycznych wskazówek i inspiracji, dzięki którym zwiększysz sprzedaż w swoim e-commerce.
Zamów „EwP” 16 o zwiększaniu ruchu i sprzedaży w e-commerce oraz logistyce ostatniej mili
Swoją wiedzą podzielili się: Paulina Appelt, Michał Barczyk, Andrzej Bodziony, Anna Czyżewska, Ewa Dudek, Łukasz Dwulit, Shaban Dżelili, Paweł Fornalski, Jacek Gardzielik, Marta Grądzik, Łukasz Hardek, Adam Jankowiak, Piotr Kaleta, Klaudia Kranc, Magdalena Krasoń-Wałęsiak, Joanna Kugler, Joanna Kwiatkowska, Karolina Obszyńska, Marta Olejnik, Przemysław Pasek, Paweł Paszkowski, Karol Rutkowski, Marta Siekacz, Łukasz Suchy, Aleksandra Szol, Krzysztof Wieczorek, Paweł Zasuń, Michał Ziach, Piotr Znamirowski.
Zachęcamy do lektury. Niech współczynnik konwersji w Twoim e-commerce tylko rośnie!
Chcesz „oswoić” Google Analytics, Excela i Arkusze Google? Sprawdź nasze praktyczne kursy online. Dzięki znajomości tych narzędzi szybko obliczysz wielkość obrotu i kosztów oraz przeanalizujesz rentowność ze względu na źródła ruchu lub kanały sprzedaży. Zrozumiesz statystyki. Zaczniesz na bieżąco wyciągać wnioski z działań prowadzonych samemu i przez firmy zewnętrzne. Lepiej zainwestujesz w reklamę, zwiększysz obroty i osiągniesz wyższe zyski.