Chcesz zbudować markę e-sklepu, która przyciąga klientów i wzbudza ich zaufanie? Szukasz sposobów na kreowanie brandu w trudnych czasach? Zastanawiasz się, jak wprowadzać najnowsze rozwiązania w obszarze dostaw i zwrotów, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom kupujących? Praktyczne podpowiedzi znajdziesz w 20. numerze „E-commerce w Praktyce”.
Tematem przewodnim wydania jest budowanie marki w e-commerce. Specjaliści od e-handlu, brandingu i marketingu podpowiadają, jak za pomocą różnych metod i kanałów komunikacyjno-sprzedażowych kreować wizerunek sklepu internetowego.
Kat Gawryś przedstawia pięć etapów tworzenia strategii marki, która rezonuje. Roman Grygierek i Paweł Zasuń opisują rolę brand purpose i wskazują, jak budować markę e-sklepu opartą na wartościach. Paweł Adamiec wyjaśnia, jak dzięki narzędziom Google’a określać pozycję marki na rynku oraz radzić sobie z nieuczciwymi działaniami konkurencji i afiliantów. Poradami, jak nauczyć się mówić w języku marki, dzieli się Agnieszka Indebska, z kolei Anna Czyżewska podpowiada, jak przeprowadzić audyt komunikacji, aby sprawdzić jej skuteczność i spójność ze strategią.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
O tym, jak w praktyce budować brand sklepu internetowego, dowiesz się z ciekawych case studies marek Displate oraz KODANO. Przedstawiciele Morele oraz 24hugs pokazują swoje e-sklepy od kulis i dzielą się doświadczeniami dotyczącymi wykorzystywania treści wideo oraz stosowania zasady odwróconej lojalności.
Zamów „EwP” 20 o budowaniu marki w e-commerce oraz szybkich dostawach i zwrotach
Lekturę numeru warto rozpocząć od inspirującej rozmowy z Dominiką Żak. „Największym sukcesem DeeZee jest z pewnością znalezienie inwestora, bo właśnie to pozwoliło marce rozwinąć skrzydła. Teraz jednak skupiam się na tym, co sprawia mi najwięcej radości, czyli na rozwijaniu własnej marki osobistej przez media społecznościowe” – mówi założycielka i prezeska marki DeeZee.
W nowym wydaniu „EwP” znajdziesz także dodatek na temat szybkich dostaw i zwrotów. O logistycznych trendach i wyzwaniach w 2023 r. opowiadają eksperci: Arkadiusz Kawa, Damian Kołata i Krzysztof Wieczorek. Przeczytasz też, jak prowadzić prokliencką obsługę zwrotów, jakie jest znaczenie logistyki ostatniej mili w łańcuchu dostaw, a także w jaki sposób Unia Europejska promuje zrównoważone przesyłki i opakowania.
Zachęcamy również do lektury artykułu Agnieszki Grzesiek-Kasperczyk, która na przykładach analizuje dobre i złe praktyki związane z przestrzeganiem nowego prawa wynikającego z dyrektywy omnibus. Radca prawny wyjaśnia, jak prawidłowo oznaczać informację o najniższej cenie produktu w okresie 30 dni przed obniżką, również w niestandardowych sytuacjach. Jeśli chcesz wdrażać w swoim e-commerce najnowsze rozwiązania, zajrzyj do artykułu Szymona Słowika, który podpowiada, w jaki sposób wykorzystywać narzędzia oparte na AI do kategoryzacji produktów oraz tworzenia i optymalizacji treści, a tym samym poprawiać SEO.
Zamów „EwP” 20 o budowaniu marki w e-commerce oraz szybkich dostawach i zwrotach
Z „EwP” 20 dowiesz się m.in.:
- jak zbudować stabilną markę e-sklepu, która będzie rezonować z Twoim odbiorcą,
- jak krok po kroku zdefiniować tożsamość marki i grupę docelową,
- jak sprawić, aby konsumenci chcieli wracać do Twojego sklepu, zamiast odwiedzać stronę konkurencji,
- na jakich działaniach w Google Ads warto się skoncentrować na początku budowania marki i przy niskim budżecie,
- jak wykorzystać markę produktów, które sprzedajesz, do budowania wiarygodności sklepu,
- jak dzięki narzędziom Google’a określać pozycję marki na rynku i radzić sobie z nieuczciwymi działaniami konkurencji i afiliantów,
- jaka jest rola brand purpose w e-commerce i jak budować markę e-sklepu opartą na wartościach,
- za pomocą jakich działań marka Displate w rok zwiększyła świadomość brandu,
- czym jest język marki, jakie korzyści daje i jak krok po kroku go opracować,
- jak przeprowadzić audyt komunikacji sklepu online w siedmiu krokach,
- jak wykorzystać marketplace’y do kreowania marki e-sklepu i aktywacji sprzedaży,
- w jaki sposób można budować brand na platformach Amazon, eMAG, Empik i Allegro oraz ile to kosztuje,
- jak za pomocą działań prawnych zabezpieczyć i chronić markę Twojego e-sklepu.
W dodatku o szybkich dostawach i zwrotach przeczytasz m.in.:
- jakie są trendy i wyzwania w 2023 roku w obszarze szybkich dostaw i zwrotów w e-handlu,
- jakie rozwiązania w zakresie ostatniej mili i rozwoju logistyki miejskiej pojawiły się w ostatnich latach na polskim rynku,
- czego klienci e-sklepów oczekują od obsługi zwrotów,
- jak cyfryzacja procesu dostaw i zwrotów przyspiesza pracę magazynu,
- jakie rozwiązania dotyczące przesyłek i opakowań proponuje Unia Europejska,
- jak zmniejszyć liczbę zwrotów w e-commerce.
„EwP” 20 to aż 128 stron inspirującej lektury i wiele wskazówek ekspertów, które pomogą Ci kreować markę e-sklepu, która rezonuje, mądrze wykorzystać czas kryzysu na działania wizerunkowe, a zarazem skutecznie reagować na wyzwania związane ze zmieniającą się rzeczywistością rynku e-commerce w 2023 r.
W nowym wydaniu „EwP” swoją wiedzą podzielili się:
Paweł Adamiec, Paulina Czokajło, Anna Czyżewska, Paweł Fornalski, Kat Gawryś, Roman Grygierek, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, Agnieszka Indebska, Marta Jabłońska, Przemysław Kalinowski, Marcin Kalkhoff, Piotr Kantorowski, Arkadiusz Kawa, Damian Kołata, Edyta Kowal, Agnieszka Lipka, Paweł Mielczarek, Ewelina Mikołajczyk, Bartłomiej Nowosad, Agnieszka Oleszczuk-Kalkhoff, Nina Pankiewicz, Paweł Paszkowski, Mariusz Pniewski, Benedykt Protasiuk, Tomasz Serafin, Kamil Sirek, Szymon Słowik, Anna Socha, Paula Sołtysiak, Jarosław Uczkiewicz, Adam Wasilewski, Krzysztof Wieczorek, Edyta Winkel, Krzysztof Witek, Konrad Zach, Paweł Zasuń, Dominika Żak.
Zamów „EwP” 20 o budowaniu marki w e-commerce oraz szybkich dostawach i zwrotach
Zapraszamy do lektury. Niech silna marka Twojego e-sklepu w trudnych czasach pozwoli Ci osiągać wyznaczone cele!