Nowy numer!

Jak sprzedawać online za granicą? Przeczytaj nowy numer

Zobacz spis treści

Uber Eats od kuchni, czyli logistyka „jedzenia z aplikacji”

Uber Eats to aplikacja mobilna pozwalająca na wygodne zamawianie jedzenia z lokalnych restauracji prosto pod drzwi użytkownika. W swoim działaniu przypomina poniekąd… klasyczny sklep internetowy. Zamiast półek z produktami znajdziemy tu jednak bogate i różnorodne menu z tysięcy lokalnych restauracji. Wystarczy tylko kliknąć wybrane danie, by dodać je do koszyka zakupowego.

Uber Eats od kuchni, czyli logistyka „jedzenia z aplikacji”

Uber Eats to aplikacja mobilna pozwalająca na wygodne zamawianie jedzenia z lokalnych restauracji prosto pod drzwi użytkownika. W swoim działaniu przypomina poniekąd… klasyczny sklep internetowy. Zamiast półek z produktami znajdziemy tu jednak bogate i różnorodne menu z tysięcy lokalnych restauracji. Wystarczy tylko kliknąć wybrane danie, by dodać je do koszyka zakupowego.

W Polsce Uber Eats działa już od 2 lat. To kolejna usługa w portfolio firmy Uber, wykorzystująca elementy ekonomii współdzielenia i łącząca ze sobą trzy grupy użytkowników: zamawiającego jedzenie, restaurację przygotowującą danie oraz dostawcę, który dowozi posiłek pod wskazany adres. Jak jednak wygląda cały ten proces, nomen omen od kuchni?

Patelnie, garnki i… tablet: nowoczesne podejście do kuchennej klasyki

Wszystko zaczyna się od tzw. starter packu, który restauracje rozpoczynające współpracę z Uber Eats otrzymują od centrum logistycznego EUROCOMMERCE. Tak jak Z- restauracji dostępnej na platformie wyjeżdża posiłek w papierowej torbie Uber Eats, który trafia do plecaka dostawcy, a docelowo – do klienta – tak DO- restauracji trafia specjalnie skonfigurowany zestaw startowy z tabletem i materiałami marketingowymi od Uber Eats, przygotowany, spakowany i dostarczony właśnie przez EUROCOMMERCE. Restauracja można więc zapomnieć o drukowanych checkach, czyli papierowych zamówieniach spływających do kuchni: wszystko widzi na tablecie, w aplikacji klienckiej. To właśnie dzięki współpracy z EUROCOMMERCE Uber Eats może tak szybko skalować swój biznes w Polsce. I nie tylko w Polsce, ponieważ obydwie firmy współpracują ze sobą również na dwóch innych, zagranicznych rynkach.

Jak to się dzieje, że danie z aplikacji materializuje się na stole użytkownika? Od momentu „wyklikania” zamówienia w aplikacji Uber Eats, restauracja otrzymuje zamówienie w swojej aplikacji klienckiej, zainstalowanej na specjalnie w tym celu skonfigurowanym tablecie, konfigurowanym i dostarczanym w ramach starter-packu przez EUROCOMMERCE – logistyczne centrum dla sklepów internetowych, zlokalizowane w Zielonej Górze. Kucharze restauracji zabierają się za przygotowanie posiłku – i czekają na dostawcę Uber Eats. Restauracja zna orientacyjny czas przyjazdu dostawcy, a także może śledzić jego trasę oraz odległość od restauracji na bieżąco na tablecie, na mapie w aplikacji.

Zamów pizzę tak, jak zamawiasz zakupy w Sieci

Cały proces zamawiania posiłków w aplikacji Uber Eats przypomina zresztą klasyczną ścieżkę zakupową w obszarze e-commerce. Z jednej: strony platforma pozwala na zamawianie dań w restauracjach dokładnie tak, jak ma to miejsce w sklepie internetowym, a posiłek dostarczany jest przez lokalnego kuriera, doskonale znającego swoje miasto. Z drugiej strony: restauracja powierza logistykę dostaw wyspecjalizowanemu w tym centrum logistycznemu, dzięki czemu nie musi inwestować w rozwój tej części swojej działalności.

Połączenie doświadczeń w obszarze logistyki (EUROCOMMERCE) z intuicyjnym i prostym mechanizmem zamawiania posiłków do domu przez aplikację mobilną (Uber Eats), sprawiają, że użytkownicy mogą cieszyć się zamówionymi posiłkami w czasie nieprzekraczającym zazwyczaj 32 minut.

Więcej szczegółów dotyczących współpracy między Uber Eats i EUROCOMMERCE w Polsce i na innych rynkach znajdziesz na blogu logistycznym EURCOMMERCE.

 


Artykuł powstał przy współpracy z firmą EUROCOMMERCE.

 

Spragniony wiedzy o e-commerce?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę premium lub elektroniczną by zyskać dostęp do magazynu w wersji elektronicznej PDF.

Zamów prenumeratę