Piki i spadki sprzedaży w e-commerce

Dowiedz się jak sobie radzić z sezonowością w e-handlu.

Zobacz numer

Technologia w e-commerce A.D. 2021, cz. 2

Rozwój narzędzi wspierających zarządzanie i dystrybucję produktów (PIM), headless commerce, rozwój marketplace`ów, AI – jakie technologie będą wspierały handel online w 2021 roku? Przeczytaj 2. część naszego podsumowania.

Technologia w e-commerce A.D. 2021, cz. 2

Rozwój narzędzi wspierających zarządzanie i dystrybucję produktów (PIM), headless commerce, rozwój marketplace`ów, AI – jakie technologie będą wspierały handel online w 2021 roku? Przeczytaj 2. część naszego podsumowania.

Które rozwiązania technologiczne przyspieszą i usprawnią rozwój e-commerce? Wskazówkami dzielą się: Michał Szklarski, head of innovation, board representative e-point SA, Marcin Piwowarczyk, vice president w Strix Polska, Zofia Komada, Shopify Expert | e-commerce manager Brand Active oraz Andrzej Szylar, CEO Global4Net.

Przeczytaj 1 cz. wpisu o efektywnych technologiach w e-commerce A.D. 2021.

Inne podsumowania 2020 roku:


Skorzystaj z promocji i uzupełnij swoją biblioteczkę wiedzy o e-commerce.

pakiet-specjalny-e-commerce-w-praktyce-768x229


Jakie rozwiązania IT/funkcje usprawniające e-commerce warto wdrożyć w 2021 r.?

 michal_szklarskiMichał Szklarski, head of innovation, board representative e-point SA

Według mnie takie rozwiązania, to:

  • PWA, czyli Progressive Web Apps – rozwiązanie, które w większości przypadków w m-commerce zastępuje potrzebę pisania, wdrażania i utrzymywania dedykowanych i natywnych aplikacji mobilnych. PWA bazuje na wersji www serwisu e-commerce (co upraszcza oraz przyspiesza wdrożenie i późniejsze utrzymanie),
  • asystent głosowy – jako pierwszy kanał kontaktu z klientem, odciążający tradycyjne call center,
  • agregator (lub centralny hub) zamówień – jak Baselinker. Pozwala on na połączenie tradycyjnego e-commerce/m-commerce z wieloma nowymi kanałami takimi jak marketplaces: Allegro, Empik, morele.net, Ceneo, G2A, operatorami logistycznymi, powiadomieniami e-mail/SMS, czy też systemami księgowymi/ERP.

Marcin-piwowarczykMarcin Piwowarczyk, vice president w Strix Polska

Wzrost wartości całego rynku sprzedaży online oznacza także rosnącą liczbę konkurujących ze sobą graczy w niemal wszystkich branżach. To powoduje, że każde narzędzia (technologie) automatyzujące i ułatwiające pracę z dużymi zbiorami danych pozwolą szybciej się rozwijać i reagować na zmiany rynkowe. Możesz więc obserwować coraz ciekawsze wykorzystanie algorytmów AI przy analizie sprzedaży i prezentacji produktów (np. systemy rekomendacji oparte o algorytmy analizy wizualnej obrazów prezentujące coraz bardziej wyrafinowane i personalizowane rekomendacje). 

W znacznie większej skali pojawi się także implementacja narzędzi wspierających zarządzanie i dystrybucję produktów (PIM), czy technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR), 3D i podobnych. Co więcej – rozwój smartfonów w kierunku AR jest bardzo dynamiczny i widać to przy każdej nowej premierze rynkowej. 

Będzie można też zaobserwować start rynkowy wielu nowych marketplace`ów. I ten trend technologiczny stanie się bardzo wyraźny. Oprócz już obecnych, powstaną nowe, niszowe i specjalistyczne. Według raportu „SearchNode E-commerce Trends 2021”, aż 34% respondentów zadeklarowało, że zamierza wprowadzić model biznesowy marketplace do działań sprzedażowych online w 2021 roku.


zofia-komadaZofia Komada, Shopify Expert | e-commerce manager Brand Active

Znaczącym trendem w 2021 roku może być social commerce. Czas, jaki spędzamy w mediach społecznościowych rośnie z roku na rok, podobnie jak liczba zakupów dokonywanych za pośrednictwem social media.

Do standardowych kanałów pozyskania klienta takich jak Facebook czy Instagram, coraz szybciej dołącza również Tik Tok. Za tym trendem podąża już platforma Shopify, która umożliwia oznaczanie produktów w popularnej aplikacji społecznościowej.

Zwiększy się również znaczenie koncepcji headless e-commerce. Opiera się ona na rozdzieleniu wizualnych i UX-owych aspektów frond-endu od zaplecza technologicznego back-endu. Warto wyróżnić także Vue Storefront, który stanowi nową, udoskonaloną wersję PWA – z powodzeniem odpowiadającą na rozbudowane potrzeby właścicieli e-sklepów.


Andrzej-szylar-ceo-global4netAndrzej Szylar, CEO Global4Net

Zdecydowanie PWA to „game changer” w branży e-commerce. Sprzedaż mobile wzrasta już w każdym sektorze gospodarki, a Progressive Web App jest odpowiedzią na zmianę zwyczajów zakupowych użytkowników. W 2020 roku technologia ta została nominowana wśród rozwiązań „Best technology for e-commerce” w ramach e-Commerce Polska Awards.

Jeżeli chodzi o mniejsze narzędzia, warto rozważyć VUEL (optymalizacja konwersji), które wygrało nagrodę na e-Commerce Polska Awards jako „Best tool for e-commerce”. Ciekawym rozwiązaniem, które pojawiło się stosunkowo niedawno, jest również TrafficWatchdog (odfiltrowanie sztucznego ruchu z afiliacji i reklamy).

Jakie są Wasze plany na 2021 r.? 

Michał Szklarski: Stać się firmą top-of-mind awareness w kategorii m-commerce w kraju i za granicą. Eksplorować nowe tematy, nurty, wątki i rozwijać kompetencje, między innymi w obszarze mobile. A przede wszystkim niezmiennie dostarczać naszym klientom usługi i innowacje najlepszej jakości. 


Marcin Piwowarczyk: W Strixie w dalszym ciągu poszerzamy ofertę dotyczącą  rozwiązań cyfrowej transformacji oferowanych przez Adobe (m.in. Magento i Adobe Experience Manager). Oprócz tego, planujemy aktywnie promować na rynku nasz własny system PIM open-source software Ergonode, który idealnie sprawdza się przy zarządzaniu dziesiątkami tysięcy produktów i ich szerokiej dystrybucji do wielu kanałów sprzedaży (np. Allegro, Empik, aplikacje mobilne, Ceneo czy własne sklepy online). 


Zofia Komada: Planujemy realizację projektów w oparciu o najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne dostępne w branży, jak choćby wspomniany wcześniej headless commerce.  Kolejny z naszych głównych planów, to rozwój technologii opartej o silnik sklepowy Shopify. Oprócz tego, będziemy wdrażali kolejne punkty długofalowych strategii rozwojowych naszych klientów.  


Andrzej Szylar: Bardzo mocno przygotowujemy się do dalszego wzrostu, poszerzając zespół i zakres kompetencji, którymi wspieramy naszych klientów. Wprowadziliśmy między innymi obsługę w zakresie implementacji PIM takich jak Pimcore czy Akeneo. Planujemy również ekspansję na większą liczbę rynków zagranicznych. 

Wzmocniliśmy działy marketingu oraz HR. Dla firmy, która rozwija się tak dynamicznie jak nasza, pandemia to tylko kolejny bodziec do szukania lepszych i nowszych rozwiązań. Klienci pokładają w nas swoje zaufanie, na którym bardzo nam zależy.


Skorzystaj z promocji i uzupełnij swoją biblioteczkę wiedzy o e-commerce.

pakiet-specjalny-e-commerce-w-praktyce-768x229


Warto doczytać:

 

Spragniony wiedzy o e-commerce?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę premium lub elektroniczną by zyskać dostęp do magazynu w wersji elektronicznej PDF.

Zamów prenumeratę