Piki i spadki sprzedaży w e-commerce

Dowiedz się jak sobie radzić z sezonowością w e-handlu.

Zobacz numer

Taśma z nadrukiem, czyli niezbędne narzędzie w sektorze e-commerce

Filarami sukcesu każdej firmy działającej w branży e-commerce są: konkurencyjna cena, łatwy zakup online, szybka dostawa i bezpiecznie zapakowana przesyłka. Ta ostatnia kwestia często sprawia przedsiębiorcom najwięcej problemów. Jeśli klient otrzyma uszkodzony produkt lub paczka będzie nosić ślady otwarcia, to natychmiast negatywnie odbije się to na wizerunku np. sklepu internetowego. W solidnym zabezpieczaniu paczek bardzo pomagają taśmy z nadrukiem, które dziś stanowią już wręcz podstawowe narzędzie pracy w każdej firmie z sektora e-handlu. Wybór takiej taśmy nie powinien być natomiast przypadkowy.

Taśma z nadrukiem, czyli niezbędne narzędzie w sektorze e-commerce

Filarami sukcesu każdej firmy działającej w branży e-commerce są: konkurencyjna cena, łatwy zakup online, szybka dostawa i bezpiecznie zapakowana przesyłka. Ta ostatnia kwestia często sprawia przedsiębiorcom najwięcej problemów. Jeśli klient otrzyma uszkodzony produkt lub paczka będzie nosić ślady otwarcia, to natychmiast negatywnie odbije się to na wizerunku np. sklepu internetowego. W solidnym zabezpieczaniu paczek bardzo pomagają taśmy z nadrukiem, które dziś stanowią już wręcz podstawowe narzędzie pracy w każdej firmie z sektora e-handlu. Wybór takiej taśmy nie powinien być natomiast przypadkowy.

Taśma z nadrukiem, a może jednak zwykła?

To dość częsty dylemat, który mają przede wszystkim przedsiębiorcy szukający sposobów na ograniczenie kosztów swojej działalności. Zwykła taśma również całkiem nieźle sprawdzi się do przygotowywania paczek do wysyłki, ale ma jedną zasadniczą wadę: jest anonimowa.

Sektor e-commerce bardzo się zmienił na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat. Z danych wywiadowni Bisnode Polska wynika, że na koniec czerwca 2019 roku liczba aktywnych sklepów internetowych w naszym kraju wynosiła blisko 32 tysiące.

Tylko w pierwszym półroczu ubiegłego roku uruchomiono 2,8 tysiąca nowych e-sklepów. Pandemia i wymuszone przez nią zmiany postaw konsumenckich z pewnością przyspieszą dalszy rozwój całej branży – a już teraz więcej niż połowa Polaków regularnie kupuje w internecie.

Co z tego wynika dla przedsiębiorców działających w sektorze e-commerce? Silną konkurencję. Dziś nie wystarczy już tylko mieć fajny, funkcjonalny sklep z porządnym asortymentem, zaproponować dobre ceny i różne metody płatności. Jeszcze nigdy tak wielkiego wpływu na sukces w tej branży nie miał wizerunek e-biznesu. Budowanie i dbanie o markę sklepu to w zasadzie punkt wyjścia do skutecznego zawalczenia o klientów, a taśmy pakowe z nadrukiem idealnie się w ten trend wpisują.

Korzyści z wdrożenia taśm pakowych z nadrukiem

Jak sama nazwa wskazuje, na takiej taśmie umieszcza się nadruk zgodny z wcześniej przygotowanym projektem graficznym. Najczęściej jest to oczywiście logotyp marki, jej slogan, ewentualnie jakiś atrakcyjny dla odbiorcy tekst (np. „Rozpakuj mnie szybko!”).

Dzięki temu rozwiązaniu taśma przestaje pełnić wyłącznie funkcję użytkową, ale staje się również podstawowym nośnikiem elementów identyfikacji wizualnej marki. Uatrakcyjnia ją w oczach klienta, ułatwia mu zapamiętanie brandu, wpływa na jego pozytywne doświadczenia z kontaktu z marką. W naturalny sposób podnosi też prestiż sklepu – klient widzi, że sprzedawca dba o swój wizerunek, co jest ważnym elementem profesjonalizacji biznesu.

Nie bez znaczenia jest również to, że taśma z efektownym nadrukiem poprawia wygląd samej paczki, której estetyka podkreśla przywiązanie marki do jakości. Stosując ją dodatkowo zabezpieczamy zawartość przed nieuprawnionym dostępem – po odklejeniu taśmy nie ma możliwości jej ponownego przyklejenia w taki sposób, aby paczka wyglądała na oryginalnie zapakowaną.

Jaką taśmę pakową z nadrukiem wybrać do swojego e-sklepu?

Wbrew pozorom taśmy pakowe potrafią się znacznie od siebie różnić. Wszystko zależy od konkretnego rodzaju. Zacznijmy może od nośnika.Tutaj do wyboru mamy trzy opcje:

  1. Folia – czyli polipropylen. Jest to najczęściej wybierany nośnik, który sprawdza się zarówno przy kleju typu HOT-MELT, jak i SOLVENT (do tematu klejów za chwilę wrócimy).
  2. PCV – nośnik stosowany wraz z klejem SOLVENT. Takie połączenie stanowi idealne rozwiązanie dla firm, które oczekują przede wszystkim najwyższej jakości i solidności klejenia. Dodatkowo warto zauważyć, ze taśma na tym nośniku jest cicho odwijalna, czyli nie trzeszczy podczas klejenia kartonów, co stanowi dużą zaletę w przypadku przygotowywania paczek np. w przestrzeni biurowej.
  3. Papier – ekologiczny nośnik papierowy, tzw. EKO-KRAFT, jest stosowany w połączeniu z klejem SOLVENT. To propozycja głównie dla e-sklepów, które w swojej strategii marketingowej odwołują się do kwestii związanych z ekologią (np. sklep z bio kosmetykami).

Wróćmy jeszcze do tematu kleju. Zdecydowanie najpopularniejszym rodzajem jest HOT-MELT, czyli kauczuk syntetyczny. Charakteryzuje się bardzo dobrym stosunkiem ceny do siły klejenia.

Bardziej wymagający właściciele e-sklepów zamawiają taśmy z klejem SOLVENT (kauczuk naturalny), który jest niezwykle mocny, odporny na niekorzystne warunki atmosferyczne, stąd chętnie stosowany na przykład do pakowania mrożonych produktów czy do zabezpieczania ciężkich paczek. Taśma z nadrukiem z klejem SOLVENT świetnie sprawdza się również do klejenia kartonów z odzysku, pozwalając tym samym realnie obniżyć koszty działalności sklepu.

Wybierając taśmy pakowe do swojego e-sklepu należy się kierować przede wszystkim jakością ich wykonania. Nie może być tak, że taśma się rwie, nierówno rozwija, a znajdujący się na niej nadruk szybko blednie. Chcąc uniknąć takich wpadek warto postawić na sprawdzonego producenta.

Wysokiej jakości taśmy z nadrukiem w każdym z dostępnych wariantów można zamówić w tasma-z-nadrukiem24.pl. Producent realizuje zamówienia już od 72 sztuk. Dużą korzyścią jest bezpłatne przygotowanie projektu graficznego, który zostanie naniesiony na taśmę. Produkcja taśm na indywidualne zamówienie trwa do 14 dni, a wysyłka jest gratis od 108 sztuk.

 


Materiał partnera

Spragniony wiedzy o e-commerce?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę premium lub elektroniczną by zyskać dostęp do magazynu w wersji elektronicznej PDF.

Zamów prenumeratę