Najnowszy numer!

Dowiedz się jak robić skuteczny marketing i promować e-sklep.

Zobacz numer

Premiera „E-commerce w Praktyce” 9. Jak robić skuteczny marketing dla sklepu internetowego i jak radzić sobie z kryzysem

Skuteczny marketing i promocja sklepu internetowego to temat przewodni 9. kwietniowo-czerwcowego wydania „E-commerce w Praktyce”. W dodatku „Jak radzić sobie z kryzysem” sprawdzamy, jak pandemia COVID-19 wpłynie na e-handel w Polsce i na świecie, jak pod jej wpływem zmienią się zachowania konsumenckie i jak z bieżącą sytuacją mogą sobie poradzić właściciele e-sklepów.

Premiera „E-commerce w Praktyce” 9. Jak robić skuteczny marketing dla sklepu internetowego i jak radzić sobie z kryzysem

Skuteczny marketing i promocja sklepu internetowego to temat przewodni 9. kwietniowo-czerwcowego wydania „E-commerce w Praktyce”. W dodatku „Jak radzić sobie z kryzysem” sprawdzamy, jak pandemia COVID-19 wpłynie na e-handel w Polsce i na świecie, jak pod jej wpływem zmienią się zachowania konsumenckie i jak z bieżącą sytuacją mogą sobie poradzić właściciele e-sklepów.

Marzec 2020 r. zapoczątkował nową erę w e-commerce. Zmusił ludzi, którzy nigdy do tej pory nie kupowali przez internet, do zmiany przyzwyczajeń. W związku z wybuchem pandemii koronawirusa firmy z większości branż stanęły w obliczu zapaści gospodarczej. W e-commerce w wybranych kategoriach nastąpiło wciśnięcie gazu, a w innych – zaciągnięcie hamulca ręcznego. Na platformie IdoSell padł rekord sprzedaży – wartość sprzedanych towarów wzrosła o 68% w stosunku do tego samego okresu 2019 r., a liczba zamówień zwiększyła się z 2,5 mln do 3,5 mln. Zdaniem Pawła Fornalskiego rok 2020 w e-commerce może być tzw. psim rokiem. „Jak wiemy, u psa jeden rok liczy się tak jak u człowieka siedem. W takich latach jak 2020 liderzy potrafią stracić całą przewagę, a nowicjusze – zdobyć pozycję, z której nie da się ich łatwo ruszyć” – tłumaczy w swoim felietonie współzałożyciel IAI, zwany ojcem polskiego e-commerce.

Nowy „E-commerce w Praktyce” #2(9) 2020: Skuteczny marketing i promocja sklepu internetowego
ZAMÓW TERAZ

Świetnymi przykładami e-sklepów, które pokazują, jak należy działać w czasach koronawirusa, są FCmarket.com.pl i sklep.efarutex.pl. Oba nie istniały w momencie, gdy w Polsce pojawił się pierwszy chory na COVID-19. Obroty tego drugiego już po pierwszym miesiącu zawstydziłyby niejeden typowy biznes e-grocery w 2019 r.

Co robić w bieżącej sytuacji? Michał Kreczmar – według którego z kryzysu wyjdziemy z większą ilością „witaminy e”, i to w każdej sferze życia – radzi optymalizować wydatki marketingowe w poszukiwaniu tanich źródeł klientów, budować bazę lojalnych kupujących oraz walczyć o rozpoznawalność i wiarygodność marki, a także dopasowywać portfolio do potrzeb i portfeli konsumentów. Skuteczny marketing i promocja sklepu internetowego to temat przewodni bieżącego wydania „E-commerce w Praktyce”. Jakub Biel z x-komu prezentuje, jak niskim kosztem docierać do potencjalnych klientów. Artur Jabłoński podpowiada, jak poprawić wyniki kampanii reklamowych na Facebooku. Na przykładzie Rudego z DrTusz.pl pokazujemy, jak bohater marki wspiera sklep internetowy. Przedstawiamy, jakie błędy w marketingu e-sklepów są popełniane najczęściej i jak im zaradzić oraz jak właściwie podejść do zbierania i analizowania danych. Pokazujemy też, jak wykorzystać w e-commerce działania z różnych obszarów marketingu – transmisje na Facebooku, opcje sprzedażowe na Instagramie, kampanie PLA, content marketing, SMS marketing czy współpracę z influencerami.
Jak radzi Marek Zakrzewski – właściciel sklepu AleDobre.pl, związany z rynkiem e-commerce od prawie 20 lat – należy pamiętać, aby być wiarygodnym, czyli starać się być ekspertem lub pasjonatem dziedziny, którą się zajmujesz. Taka postawa sprzedawcy bardzo podnosi jego profesjonalizm w oczach klientów i przekłada się na domykanie transakcji.

Z tematu numeru „Skuteczny marketing i promocja sklepu internetowego” dowiesz się m. in.:

  • na jakie działania marketingowe i promocyjne postawić w e-commerce,
  • jakie błędy są popełniane w marketingu e-sklepów najczęściej i jak im zaradzić,
  • jak właściwie podejść do zbierania i analizowania danych,
  • jak mierzyć skuteczność działań marketingowych i promocyjnych w sklepie internetowym,
  • jakie narzędzia wykorzystać w promocji sklepu,
  • jakie są skuteczne sposoby na pozyskiwanie dobrze konwertującego ruchu,
  • jak odzyskiwać porzucone koszyki,
  • jak zwiększać wartość koszyka zakupowego,
  • CPS, CPA, CPC – jaki model rozliczeń kampanii wybrać i kiedy,
  • jak poprawić wyniki kampanii reklamowych e-sklepu na Facebooku,
  • jak tworzyć angażujące posty i treści sprzedażowe na Instagramie,
  • na czym polegają inteligentne kampanie produktowe w Google Ads,
  • w jaki sposób wykorzystać wiadomości SMS-owe w e-commerce,
  • jak uczynić content marketing i edukację mocnym punktem e-commerce (case study Nadwyraz.com),
  • jak brand hero wspiera sklep internetowy DrTusz.pl (e-commerce od kulis),
  • jak za pomocą transmisji dotrzeć do kupujących offline (case study marki odzieżowej Quiosque).

Z dodatku „Jak radzić sobie z kryzysem” dowiesz się m. in.:

  • jak pandemia koronawirusa wpłynie na rynek e-commerce w Polsce i na świecie,
  • jak dostosować się do nowego zachowania klientów i ich rosnących oczekiwań,
  • czy i jaki wpływ będzie miało spowolnienie na przyszłe wybory klientów,
  • jak z bieżącą sytuacją właściciele e-sklepów mogą sobie poradzić na poziomie strategicznym,
  • jak szybko przeorganizować firmę, żeby dostosować się do sytuacji na rynku,
  • jak wprowadzić w firmie plan naprawczy składający się z czterech krótkich zasad,
  • jak rozsądnie ciąć koszty i nie odciąć zbyt wiele,
  • jak z offline’u przejść szybko do online’u (case study e-sklepu Jean Louis David),

W tym wydaniu „E-commerce w Praktyce” przeczytasz także:

  • jak postępować w momencie odstąpienia przez klienta od umowy, złożenia reklamacji lub rezygnacji z subskrypcji,
  • jakie są najczęstsze błędy w regulaminach sklepów sprzedających w modelu subskrypcyjnym.
  • czym jest psychologia kolorów i jak kolory wpływają na kupujących,
  • jak w e-commerce wykorzystać badania nad znaczeniem barw,
  • jak sklepy internetowe mogą wykorzystać trendy eko, zero waste i minimalizm,
  • kim są e-konsumenci świadomi ekologicznie i jak spełnić ich oczekiwania,

W felietonach tego numeru odkryjesz:

  • czy oparcie strategii globalnej e-sprzedaży na platformie Amazon to jedyna słuszna droga w e-commerce,
  • jaki potencjał sprzedażowy mają globalne marketplace’y – azjatyckie (AliExpress.com, Tmall czy Lazada) i afrykańskie (Mall for Africa),

 

Nowy „E-commerce w Praktyce” #2(9) 2020: Skuteczny marketing i promocja sklepu internetowego
ZAMÓW TERAZ

Autorzy:

Kamil Adamski, Krzysztof Bartnik, Jakub Biel, Łukasz Bojar, Przemysław Borkowski, Dawid Dąbrowski, Marcin Drabek, Paweł Fornalski, Agata Goździk, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk,Antonina Grzelak, Artur Jabłoński, Marcin Janczewski, Adam Jankowiak, Cezary Kożon, Michał Kreczmar, Michał Kuliś, Gabriela Lisowska, Judyta Mojżesz-Zimonczyk, Karolina Obszyńska, Douglas Patfield, Bartosz Pilch, Marcin Piwowarczyk, Łukasz Różalski, Tomek Serafin, Weronika Tumaszyk, Paulina Wardęga, Rafał Wasyluk, Krzysztof Wieczorek, Maja Wiśniewska, Konrad Zach, Marek Zakrzewski, Aneta Zagórska

Obecna sytuacja to sprawdzian dla nas wszystkich. W najbliższym czasie będziemy się mierzyć z wieloma wyzwaniami i trudnymi decyzjami. Mam nadzieję, że dostarczymy Ci przydatnej wiedzy, która pozwoli im sprostać.

Spragniony wiedzy o e-commerce?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę premium lub elektroniczną by zyskać dostęp do magazynu w wersji elektronicznej PDF.

Zamów prenumeratę