Najnowszy numer!

Dowiedz się jak robić skuteczny marketing i promować e-sklep.

Zobacz numer

Niezbędnik wirtualnej obsługi klienta – dwie istotne rzeczy, które muszą się znaleźć w Twojej strategii

Przeniesienie obsługi klienta do świata wirtualnego dla wielu firm może być wyzwaniem – zwłaszcza wtedy, kiedy nie mają one doświadczenia ze zdalnym modelem pracy. O czym pamiętać podczas przenoszenia customer service do sieci?

Niezbędnik wirtualnej obsługi klienta – dwie istotne rzeczy, które muszą się znaleźć w Twojej strategii

Przeniesienie obsługi klienta do świata wirtualnego dla wielu firm może być wyzwaniem – zwłaszcza wtedy, kiedy nie mają one doświadczenia ze zdalnym modelem pracy. O czym pamiętać podczas przenoszenia customer service do sieci?

Organizacja wewnętrzna

Im lepiej zorganizujesz komunikację wewnętrzną, tym efektywniej będzie działał Twój zespół. Podstawa zapewnienia najlepszego środowiska do sprawnej obsługi klienta to dobór odpowiednich narzędzi i właściwe ułożenie procesów w zespole.


Wskazówka
Zadbaj o płynny przepływ informacji na czacie wewnętrznym, dzięki czemu każda osoba w zespole zyska możliwość szybkiej reakcji. Wspólna skrzynka odbiorcza pozwala podejrzeć, kto właśnie pracuje nad konkretną sprawą. Wyeliminowanie dublowania wiadomości i skrócenie czasu obsługi zgłoszenia poskutkuje wzrostem zadowolenia zarówno działu customer service, jak i klientów.


Podczas wyboru narzędzia zwróć uwagę nie tylko na jego funkcje natywne, lecz także na integracje. Dzięki nim rozwiązanie, które wybierzesz, będzie swobodnie działać z zewnętrznymi aplikacjami, dostarczy lepsze dane i pomoże zautomatyzować więcej procesów.

Customer experience first

Wirtualna obsługa klienta jest obarczona wyzwaniami. Brak interakcji z klientem w świecie rzeczywistym może powodować problemy z odczytywaniem jego intencji czy nastawienia do usługi. Dlatego dbałość o jego doświadczenie z Twoją marką to konieczność.


Wskazówka
Zawsze warto dążyć do maksymalnego skrócenia ścieżki obsługi klientów. Dostęp do stale aktualizowanej i dostępnej z dowolnej lokalizacji historii kontaktu klienta może oszczędzić wiele czasu i… nerwów. Klienci woleliby uniknąć ponownego podawania swoich danych, a powtarzające się pytania podczas obsługi mogą negatywnie wpłynąć na ich doświadczenia.


Wirtualna obsługa klienta z Thulium

Z Thulium przeniesiesz obsługę klienta z offline’u do online’u.Dzięki wdrożeniu jednego, zintegrowanego rozwiązania do usprawnienia komunikacji obsługa klienta stanie się zdecydowanie prostsza, a klienci szybciej otrzymają odpowiedź na nurtujące ich pytania.

Twoi klienci chcą mieć wybór – z Thulium możesz go zaoferować

  • Większości Twoich klientów rozmowa telefoniczna lub e-mail w zupełności wystarczą do rozwiązania problemów. W Thulium możesz zarządzać tymi kanałami.
  • Prosty widżet Click2Contact pozwoli Ci na zaproszenie klientów do kontaktu w wybranej przez nich formie – czatu, e-maila lub przez zamówienie oddzwonienia. Wszystkie te opcje dostępne są z poziomu jednego widżetu, co daje klientowi swobodę doboru metody kontaktu, która w danej chwili odpowiada mu najbardziej.
  • Integracje zarówno z Facebook Messengerem, jak i z popularnymi platformami e-commerce (IAI, Shoper, Magento) pozwalają na uruchomienie dodatkowych kanałów obsługi klienta tam, gdzie ich potrzebujesz.
    Kiedy korzystasz z wielu narzędzi do obsługi klienta, łatwo dopuścić do chaosu w komunikacji. Wdrożenie nowoczesnego rozwiązania, które integruje kanały komunikacji z platformami i aplikacjami zewnętrznymi, pozwoli Ci zdobyć pewność, że wszystko masz pod kontrolą.

Sprawdź i przetestuj na thulium.pl.


Artykuł powstał przy współpracy z Thulium.

Spragniony wiedzy o e-commerce?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę premium lub elektroniczną by zyskać dostęp do magazynu w wersji elektronicznej PDF.

Zamów prenumeratę