Zamów nowy numer!

Zdrowa polityka cenowa i rabatowa w e-commerce

Zobacz numer

Multiintegrator – jak łatwo połączyć i zautomatyzować sprzedaż na wszystkich dostępnych platformach do e-handlu

Szukasz sposobu na zautomatyzowanie nadawania listów przewozowych? Zdarzyło Ci się, że w tym samym czasie sprzedałeś jeden produkt w sklepie stacjonarnym bądź internetowym i na Allegro lub Amazonie, a teraz musisz się tłumaczyć klientom? Sprawdź, jakie rozwiązania integrujące sprzedaż możesz wdrożyć, aby usprawnić swoją pracę.

Multiintegrator – jak łatwo połączyć i zautomatyzować sprzedaż na wszystkich dostępnych platformach do e-handlu

Szukasz sposobu na zautomatyzowanie nadawania listów przewozowych? Zdarzyło Ci się, że w tym samym czasie sprzedałeś jeden produkt w sklepie stacjonarnym bądź internetowym i na Allegro lub Amazonie, a teraz musisz się tłumaczyć klientom? Sprawdź, jakie rozwiązania integrujące sprzedaż możesz wdrożyć, aby usprawnić swoją pracę.

Czas czytania: ok. 4 minuty

Z artykułu dowiesz się:
  • czym jest multiintegracja i dlaczego warto z niej korzystać w sprzedaży,
  • jak połączyć dostępne rozwiązania wspierające sprzedaż w jeden, spójny system zarządzania i przetwarzania danych sprzedażowych,
  • jakie pułapki czyhają przy automatycznym przeliczaniu walut podczas sprzedaży na Amazonie i jak ich uniknąć,
  • ile kosztuje szybka integracja i na jakie kryteria zwrócić uwagę przy wyborze narzędzi

E-commerce jest szybko rozwijającym się rynkiem, na którym powstaje wiele wartościowych rozwiązań wspierających sprzedaż online – od platform SaaS do prowadzenia e-sklepów (Shoplo.com, Sky-Shop.pl itp.), przez platformy do zarządzania sprzedażą wielokanałową (BaseLinker.com, Plentymarkets), firmy kurierskie i brokerskie (Furgonetka.pl, GLS), po rozwiązania ułatwiające analitykę okołosprzedażową i automatyczne modyfikowanie ofert (śledzące zmiany kursów walut, zmiany cen u konkurencji, wzmianki o Twojej firmie w social mediach – LivePrice.pl, Brand24.pl). Do tego dochodzą liczne marketplace’y (np. Allegro, Amazon, eBay), które starają się oferować kupującym online jak najszerszy asortyment oraz jak najatrakcyjniejsze warunki zakupów.
Jednocześnie rygory podatkowe i prawne powodują, że bardzo szerokie zastosowanie mają popularne już od lat w sprzedaży systemy fakturujące oraz ewidencjonujące całą gospodarkę magazynową, nazywane systemami ERP (enterprise resource planning). Jednak ich struktura dostosowana do działalności offline sprawia, że nie lada wyzwaniem jest połączenie ich z szeroką bazą oprogramowania do sprzedaży online, a integracje oferowane przez producentów często nie wystarczają i bardzo ograniczają rozwój firmy oraz jej ekspansję.
Zdecydowaną większość czynności, które trzeba wykonać w trakcie procesu realizacji zamówienia online, najprawdopodobniej można bardzo prosto i szybko zautomatyzować dzięki multiintegratorowi.

A gdyby połączyć wszystko razem? Multiintegracja

Mnogość narzędzi, integracji, systemów ERP wymaga długo-falowego planowania działań i zbudowania przemyślanej infrastruktury.


Przykład
Multiintegrator to rozwiązanie, które pozwala połączyć systemy e-commerce z systemami fakturującymi oraz infrastrukturą po stronie magazynu (np. drukarki fiskalne lub czytniki kodów). Szablony integracji (przesyłanie zamówień do systemu fakturującego, przesyłanie produktów, cen i stanów do sklepu internetowego itp.) można uruchomić samodzielnie bez znajomości szczegółów technicznych.


Połączenie e-sklepu z systemem ERP

Wiele przedsiębiorstw na samym początku swojej działalności w sprzedaży internetowej bardzo często zapomina o przepustowości magazynu i na siłę szuka oszczędności. Efektem może być np. brak kontroli nad stanami magazynowymi, prowadzący do jednoczesnej sprzedaży tego samego produktu w sklepie stacjonarnym i na Allegro. Może to spowodować straty zarówno pieniędzy, jak i klientów, którzy odbiorą taką sytuację jako brak profesjonalizmu

Automatyzacja sprzedaży na Amazonie i eBayu – pułapki przy przeliczaniu waluty

Kiedy sprzedajesz produkty na platformach Amazon czy eBay, zagraniczni klienci płacą zazwyczaj w swojej walucie lub narzuconej przez marketplace. Program fakturujący pobiera należność w obcej walucie i w trakcie tworzenia zamówienia przelicza stawkę na podstawie kursu Narodowego Banku Polskiego na złotówki. W rezultacie w systemie ERP ląduje zamówienie z cenami przedstawionymi w obu walutach.


Wskazówka
Zgodnie z art. 31a., ust. 1 ustawy o VAT: „W przypadku gdy kwoty stosowane do określenia podstawy opodatkowania są określone w walucie obcej, przeliczenia na złote dokonuje się według kursu średniego danej waluty obcej ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski na ostatni dzień roboczy poprzedzający dzień powstania obowiązku podatkowego”. Więc jeśli weźmiesz przelicznik przedstawiany przez NBP w momencie transakcji, będzie to niezgodnie z ustawą o VAT. Zarazem taki niby prosty błąd może doprowadzić do nieprzyjemności skarbowych w przyszłości, ponieważ cena aktualna w chwili transakcji nie jest średnią z całego dnia, bo ten jeszcze się nie skończył.


Ustawa jest dość zrozumiała i wydawałoby się, że łatwo wprowadzić tak prostą zmianę. Niestety, wiele systemów automatyzujących pomija ten wymóg i naraża swoich klientów na problemy prawne. Warto pamiętać, że takie błędy się zdarzają i wdrożenie rozwiązania integrującego sprzedaż nie zawsze gwarantuje bezpieczeństwo.

Ile kosztuje integracja?

Łączenie różnych systemów i rozwiązań wymaga czasu i wiąże się z ryzykiem błędów. Z tego powodu stworzenie poprawnie działającej integracji od zera jest dość kosztowne. Sposobem na zmniejszenie wydatków jest wykorzystanie gotowych narzędzi, których ceny najczęściej oscylują w granicach 50–200 zł miesięcznie. W razie braku potrzebnej funkcji w takim narzędziu można się zgłosić do jego twórców z prośbą o jej wprowadzenie.

Podsumowanie

Integracje są sposobem na stabilne kontrolowanie procesów sprzedaży, magazynowania i logistyki w firmie. Pomagają eliminować ryzyko błędów popełnianych w procesie sprzedaży. Dzięki nim zaoszczędzisz dużo czasu, zautomatyzujesz działania i szybciej rozwiniesz swój e-commerce.

Spragniony wiedzy o e-commerce?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę premium lub elektroniczną by zyskać dostęp do magazynu w wersji elektronicznej PDF.

Zamów prenumeratę