Najnowszy magazyn już jest!

Popraw E-commerce B2B i stwórz politykę zwrotów i reklamacji e-sklepu!

Zobacz więcej

Jak zaplanować i prowadzić sprzedaż międzynarodową? Czwarty numer „E-commerce w Praktyce” już w sprzedaży!

Dane z najnowszego raportu „E-shopper barometer 2018”, opublikowanego przez DPDgroup, wskazują na dalszy wzrost liczby i wartości zakupów w zagranicznych sklepach online. W 2017 r. 58% e-nabywców z krajów Unii Europejskiej robiło już zakupy cross-border, co stanowi wzrost o 6 pkt proc. w porównaniu z 2016 r. Średnio 1 na 5 e-zakupów to zakup zagraniczny, najczęściej w serwisach z krajów ościennych lub z Chin. Klienci kupują w ten sposób produkty niedostępne na ich rodzimym rynku. Co interesujące, 1/3 internautów dopiero planuje pierwsze zakupy na zagranicznych stronach internetowych.

Jak zaplanować i prowadzić sprzedaż międzynarodową? Czwarty numer „E-commerce w Praktyce” już w sprzedaży!

Dane z najnowszego raportu „E-shopper barometer 2018”, opublikowanego przez DPDgroup, wskazują na dalszy wzrost liczby i wartości zakupów w zagranicznych sklepach online. W 2017 r. 58% e-nabywców z krajów Unii Europejskiej robiło już zakupy cross-border, co stanowi wzrost o 6 pkt proc. w porównaniu z 2016 r. Średnio 1 na 5 e-zakupów to zakup zagraniczny, najczęściej w serwisach z krajów ościennych lub z Chin. Klienci kupują w ten sposób produkty niedostępne na ich rodzimym rynku. Co interesujące, 1/3 internautów dopiero planuje pierwsze zakupy na zagranicznych stronach internetowych.

Prognozy dla rynku e-commerce – mimo przewidywanego przez analityków spowolnienia w gospodarce światowej w 2019 r. – napawają optymizmem. W dobie dynamicznego rozwoju handlu elektronicznego, korzyści wynikających z członkostwa w Unii Europejskiej, postępującej globalizacji i cyfryzacji oraz coraz szybszej i sprawniejszej logistyki międzynarodowej wejście na nowe rynki wydaje się łatwiejsze niż kiedykolwiek. Polscy e-sprzedawcy traktują to jako szansę i coraz śmielej myślą o handlu transgranicznym.

Choć uruchomienie dodatkowej wersji językowej sklepu z obsługą nowej waluty może się wydawać proste, temat jest złożony. Na co trzeba zwrócić uwagę, żeby dobrze zaplanować sprzedaż za granicą?

Eksperci zaproszeni do bieżącego wydania wskazują, że ekspansję należy rozpocząć od gruntownego zbadania rynku, oszacowania potencjału sprzedaży oferowanych produktów i analizy konkurencji. Wiedza na temat zachowań potencjalnych klientów pozwoli Ci też odpowiedzieć na pytanie, do jakiego stopnia chcesz udawać biznes lokalny, a do jakiego – musisz. Niezmiernie istotne jest, aby przed podjęciem decyzji o wyborze rynku docelowego zwrócić uwagę na uwarunkowania prawne i podatkowe panujące w danym kraju, a także zadbać o lokalizację sklepu internetowego. Z tym ostatnim wiąże się także zapewnienie klientowi obsługi w jego ojczystym języku. Wdrożenie odpowiedniej polityki cenowej w e-sklepie, zaoferowanie systemów i form płatności preferowanych na danym rynku, a także zagwarantowanie metod, cen i czasu dostawy oczekiwanych przez tamtejszych klientów – to elementy, które mogą mieć kluczowe znaczenie w walce o serca i pieniądze zagranicznych kupujących.

Obszarów wymagających dodatkowej pracy jest wiele, a w każdym z nich łatwo popełnić błąd. Czego unikać, a na co zwracać szczególną uwagę w planowaniu podboju rynków zagranicznych? Między innymi z tymi zagadnieniami mierzą się autorzy nowego wydania „E-commerce w Praktyce”.

Na koniec pamiętaj, że dla klienta zakup w Twoim sklepie nie może się znacznie różnić od zakupu na rynku lokalnym. Jeżeli nie jesteś w stanie tego zapewnić, możesz zacząć od obecności w marketplace’ach. Sprzedaż na takich platformach – przede wszystkim na Amazonie – możesz potraktować także jako pilotaż i badanie potencjału rynku. Wybór należy do Ciebie. Mam nadzieję, że wiedza zaprezentowana w tym numerze pozwoli Ci oszacować zasoby niezbędne do ekspansji i w znacznym stopniu Ci tę ekspansję ułatwi.

Powodzenia!

EwP4_rozkladowka

Zamów ten numer lub sprawdź ofertę prenumeraty

Z najnowszego numeru „E-commerce w Praktyce” dowiesz się m.in.:

  • jakie są obecnie największe przeszkody w sprzedaży cross-border,
  • od czego zacząć przygodę z e-handlem transgranicznym,
  • jak zaplanować i prowadzić sprzedaż międzynarodową online,
  • jakie są najważniejsze kwestie, o których należy pamiętać podczas planowania ekspansji zagranicznej,
  • jakie są najpopularniejsze kierunki sprzedaży transgranicznej,
  • jak ocenić atrakcyjność potencjalnych rynków zagranicznych dla e-sklepu,
  • jak zminimalizować ryzyko wiążące się z internacjonalizacją za pomocą pilotażu,
  • jakie formy pilotażu sprawdzą się najlepiej w e-commerce,
  • czy sprzedając poza Polską warto udawać biznes lokalny,
  • jakiego języka używać w sklepie i na jakim poziomie ustalić ceny,
  • jakie formy płatności i opcje dostawy zaoferować klientom,
  • jak radzić sobie z zagranicznym prawem i zagranicznymi podatkami,
  • jakie narzędzia marketingowe warto wykorzystać, planując ekspansję na zagraniczne rynki,
  • jak pokonać barierę językową i zyskać klientów za granicą,
  • jak stworzyć obcojęzyczną wersję oferty,
  • czym się różni tłumaczenie od lokalizacji,
  • co to jest transkreacja i kto powinien z niej skorzystać,
  • jakie elementy uwzględnić w procesie lokalizacji,
  • jak wybrać firmę spedycyjną, która dostarczy produkty z Twojego e-sklepu za granicę,
  • jakie są najczęściej spotykane typy wysyłek w handlu zagranicznym,
  • co należy uwzględnić w kalkulacji kosztów wysyłki zagranicznej,
  • jak obliczyć wagę wymiarową przesyłki,
  • na jakie kierunki warto uważać podczas planowania wysyłek zagranicznych i dlaczego,
  • jakie korzyści wynikają z obrania kierunku wschodniego w ekspansji zagranicznej,
  • jak wygląda ukraiński rynek e-commerce,
  • co jest istotne dla ukraińskich klientów, którzy kupują w internecie,
  • w jakim języku powinien być prowadzony sklep dla klientów z Ukrainy,
  • jak się przebić z ofertą na tym już zatłoczonym rynku,
  • jak zacząć sprzedaż na eBayu, Amazonie, AliExpress, Alibabie, Zalando czy Allegro,
  • ile kosztuje prowadzenie sklepów na popularnych platformach sprzedażowych,
  • o czym pamiętać przy wyborze zagranicznych kierunków rozwoju e-commerce,
  • jak jednocześnie prowadzić e-sklep w Polsce i konkurować ofertą na Amazonie,
  • jak z pomocą platformy Amazon zaistnieć na niemieckim rynku,
  • jak skrócić czas wysyłki towaru z Polski do Niemiec,
  • jakich sytuacji obawiają się przedsiębiorcy w związku z wejściem na Amazona i jak radzić sobie w każdej z nich,
  • co zrobić, żeby obniżyć ryzyko związane z ekspansją e-sklepu na nowe rynki,
  • jakich błędów się wystrzegać sprzedając poza Polską,
  • jakie rozwiązania się sprawdzają w sprzedaży cross-border.

Zamów ten numer lub sprawdź ofertę prenumeraty

Co jeszcze w nowym numerze „E-commerce w Praktyce”?

  • czym jest re-commerce,
  • jakie są prognozy wzrostu re-commerce na najbliższe lata,
  • jakie są najpopularniejsze platformy re-commerce na świecie i w Polsce,
  • jak przy prowadzeniu platformy re-commerce radzić sobie z logistyką,
  • czym jest wyszukiwanie semantyczne,
  • jak wyszukiwarka rozumie, co użytkownik ma na myśli,
  • jak tworzyć content pod wyszukiwanie semantyczne,
  • jak optymalizować treści pod wyszukiwanie semantyczne w sklepie internetowym,
  • jak budować bazę fraz kluczowych e-sklepu opartą na zainteresowaniach użytkowników,
  • jak tworzyć treści dopasowane do konkretnego serwisu społecznościowego,
  • dlaczego w postach warto stosować emotikony,
  • jak angażować użytkowników sklepu internetowego w social mediach,
  • w jaki sposób efektywnie wykorzystywać CTA,
  • jakie nagłówki w reklamie najlepiej konwertują,
  • na które elementy procesu sprzedaży e-commerce B2B zwrócić szczególną uwagę,
  • jak skrócić czas odpowiedzi na zapytania klienta,
  • dlaczego dane z systemów analitycznych pomagają zwiększyć sprzedaż,
  • co zrobić, żeby z komunikacją marketingową trafiać do właściwych osób,
  • jak się przygotować do wdrożenia strategii omnichannel w B2B.

Zamów ten numer lub sprawdź ofertę prenumeraty

Z bieżących cykli dowiesz się m.in.:

  • jakie zmiany przyniesie nowa dyrektywa UE związana z powództwami grupowymi,
  • jakie korzyści dla właścicieli sklepów internetowych przyniosą nowe regulacje prawne,
  • kto będzie mógł składać konsumenckie pozwy zbiorowe i kto będzie je rozpatrywał,
  • czego będą mogły one dotyczyć pozwy grupowe,
  • co się zmieni w polskich przepisach po wejściu w życie dyrektywy UE związanej z powództwami grupowymi,
  • czym różnią się pomysły nowej dyrektywy od obecnego stanu przepisów w Polsce,
  • jak obliczyć rentowność kanałów sprzedaży e-sklepu,
  • jak obliczyć wskaźniki ROS i ROI w e-commerce,
  • w jaki sposób wyznaczyć BEP dla kanałów sprzedaży,
  • jakie wskaźniki niefinansowe, dobrane odpowiednio do kanału, należy analizować w kalkulacji rentowności w takim ujęciu.

Felieton dodatkowo podpowie:

  • jakie są najważniejsze e-trendy, które będą rządzić branżą e-commerce w 2019 r.

Autorzy tego wydania:

Ania Ledwoń-Blacha, Konrad Caban, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, Adam Jankowiak, Filip Jaraczewski, Marek Kich, Ewa Klinger, Damian Kołata, Margo Ovsiienko, Przemysław Pasek, Piotr Polak, Wojciech Próchnicki, Jakub Alizade Sani, Mariusz Serafin, Marta Siekacz, Martin Soboń, Sascha Stockem, Aleksandra Szol-Tułecka, Małgorzata Szulc, Wojciech Zarzeka

Spragniony wiedzy o e-commerce?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę premium lub elektroniczną by zyskać dostęp do magazynu w wersji elektronicznej PDF.

Zamów prenumeratę