Sprawdź najnowszy numer

CX i obsługa klienta w e-commerce

Zobacz numer

Jak monetyzować aplikację mobilną?

Wyobraź sobie: zajmujesz się biznesem związanym ze sprzedażą tradycyjnie wypiekanych pączków. Zależy Ci na tym, by firma generowała jak największy zysk i wyniki. Tymczasem trzech na czterech Twoich klientów wchodzi do lokalu, bierze słodką przekąskę i wychodzi nie zostawiając ani grosza. Właśnie w takiej sytuacji się znajdujesz, jeśli zarządzasz aplikacją mobilną i wykorzystujesz wyłącznie klasyczne formy monetyzacji. Co możesz z tym zrobić?

Jak monetyzować aplikację mobilną?

Wyobraź sobie: zajmujesz się biznesem związanym ze sprzedażą tradycyjnie wypiekanych pączków. Zależy Ci na tym, by firma generowała jak największy zysk i wyniki. Tymczasem trzech na czterech Twoich klientów wchodzi do lokalu, bierze słodką przekąskę i wychodzi nie zostawiając ani grosza. Właśnie w takiej sytuacji się znajdujesz, jeśli zarządzasz aplikacją mobilną i wykorzystujesz wyłącznie klasyczne formy monetyzacji. Co możesz z tym zrobić?

Rok 2020 był doskonałym czasem dla aplikacji mobilnych. Według badań przeprowadzonych przez SensorTower, w ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba pobrań aplikacji wzrosła aż o 33%. To wzrost o jedną czwartą względem roku 2019. Można pomyśleć, że to samo dotyczy zysków. Po części to prawda – według statystyk ZDNetu w minionym roku użytkownicy aplikacji mobilnych wydali 380 mld dolarów. Dlaczego ta kwota nie powinna napawać przesadnym optymizmem? Ponieważ większość zakupów to zakupy abonamentów wśród gigantów, takich jak Netflix lub Spotify. W dalszym ciągu z zakupów in-app korzysta jedynie niewielki procent użytkowników. Zgodnie z ostatnim raportem Mindshare z 2019 roku, 76% internautów z Polski przyznało się do celowego omijania reklam w Internecie. W 2018 roku było to 72%, więc poziom ten cały czas rośnie.

Przyjmijmy więc bardzo realny scenariusz – klient właśnie korzysta z Twojej aplikacji mobilnej. Nie zwraca uwagi na reklamy, które nauczył się omijać. Na dodatek nie jest zainteresowany jakąkolwiek formą płatnego abonamentu. Korzysta z Twojej usługi nie dając Ci żadnego zysku. Rozwiązaniem jest Mobile Rewards, czyli system monetyzacji aplikacji mobilnych dostępny w sieci afiliacyjnej MyLead.

Jak działa Mobile Rewards?

Mobile Rewards można wykorzystać we wszystkich branżach i w każdym rodzaju aplikacji, również w grach mobilnych. Schemat działania jest bardzo prosty. Swoim odbiorcom udostępniasz listę zadań do wykonania. Wykonanie przez użytkownika zadania z listy skutkuje zdobyciem punktów w wewnętrznym sklepie, a punkty można wymienić na nagrody. Każda taka akcja to również zysk dla Ciebie – reklamodawca płaci Ci za każdego klienta pozyskanego dzięki Tobie.

Nagradzaj = zarabiaj

Co może być nagrodą? Cokolwiek zechcesz – to Ty decydujesz. W przypadku Twojej aplikacji mobilnej może to być odblokowanie dostępu do danej zakładki, ale możliwości jest o wiele więcej:

Mobile Rewards działa na całym świecie i na wszystkich urządzeniach mobilnych. Dodatkowo narzędzie może łączyć się ze wszelkimi innymi formami reklamowymi, np. reklamami Google’a. Jest więc idealnym kompromisem pomiędzy chęcią monetyzacji a pozytywnym doświadczeniem użytkownika.

Jako sieć afiliacyjna MyLead możemy wykonać dla Ciebie darmową analizę Twojej aplikacji. Przedstawimy Ci gotowy raport i konkretne propozycje wykorzystania funkcjonalności dostępnych na MyLead. Decyzja o wykorzystaniu naszych sugestii będzie zależeć wyłącznie od Ciebie. Analizę możesz zamówić na stronie www.mylead.global

Warto zapamiętać

Cenne wskazówki przy monetyzacji aplikacji mobilnej:

  • Jeśli chcesz zyskać więcej – testuj. Sprawdź, co działa najlepiej dzięki wykorzystaniu możliwości analitycznych i przeprowadź szereg udoskonaleń. Chcąc zmaksymalizować zyski, wykorzystaj proponowany wcześniej audyt lub przeprowadź testy A/B. To prosta droga do sukcesu.
  • Wykorzystując Mobile Rewards w swoich działaniach pamiętaj, by korzystać z tego narzędzia z umiarem. Z założenia ma być ono alternatywą dla irytujących reklam, dlatego nie przesadzaj.
  • Zwróć uwagę na wygląd narzędzia. Mobile Rewards będzie przecież elementem Twojej aplikacji. Spraw, by był dobrze wkomponowane w jej design.
  • Potrzebujesz dobrej rady? Sukcesywnie podkręcaj emocje, czyli innymi słowy – dozuj “przyjemności”. Spraw, by oferowane przez Ciebie nagrody lub bonusy stawały się lepsze z upływem czasu. Dzięki temu zbudujesz zaangażowanie wśród swoich użytkowników.

Bartosz Magielski
Head of marketing
MyLead

NAPISZ DO AUTORA:
bartosz.magielski@mylead.pl


Materiał partnera

Spragniony wiedzy o e-commerce?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę premium lub elektroniczną by zyskać dostęp do magazynu w wersji elektronicznej PDF.

Zamów prenumeratę