Nowy numer już jest!

Dowiedz się jak sprzedawać więcej, lepiej i częściej w 2019 roku!

Zobacz spis treści

E-tydzień w E-commerce #3

16 godzin i 17 minut – tak długo potrwa dzisiejszy dzień. Jak go wykorzystasz? Na pewno nie zmarnujesz czasu, jeśli poznasz inne interesujące liczby. 602 miliardy euro – to wartość, jaką osiągnie europejski e-commerce w 2018 roku. 66% – tyle niemieckiego e-commerce zagarnęły łącznie e-Bay i Amazon. 441 milionów dolarów – taki zysk osiągnęła firma Eatsy, która kupiła serwis DaWanda. W tej prasówce jeszcze więcej ciekawych danych, a także przydatne usługi, które pozwolą zoptymalizować lub zautomatyzować sprzedaż w sklepach internetowych.

E-tydzień w E-commerce #3

16 godzin i 17 minut – tak długo potrwa dzisiejszy dzień. Jak go wykorzystasz? Na pewno nie zmarnujesz czasu, jeśli poznasz inne interesujące liczby. 602 miliardy euro – to wartość, jaką osiągnie europejski e-commerce w 2018 roku. 66% – tyle niemieckiego e-commerce zagarnęły łącznie e-Bay i Amazon. 441 milionów dolarów – taki zysk osiągnęła firma Eatsy, która kupiła serwis DaWanda. W tej prasówce jeszcze więcej ciekawych danych, a także przydatne usługi, które pozwolą zoptymalizować lub zautomatyzować sprzedaż w sklepach internetowych.

Automatyzacja procesów w e-commerce – drugi numer „E-commerce w Praktyce” już w sprzedaży!

Roboty nadeszły! Im szybciej nauczymy się współpracować ze sztuczną inteligencją i wykorzystywać najnowsze zdobycze techniki w e-sklepach, tym więcej zyskamy. Drugi numer „E-commerce w Praktyce” to kompendium wiedzy na temat tego, co i jak zautomatyzować w e-handlu, by procesy przebiegały sprawniej, klienci czuli się ważni i wyróżnieni, a sprzedawcy efektywniej wykorzystywali swój czas.

Automatyzacja procesów w e-commerce

Co roboty mogą zrobić dla Twojego e-sklepu? Dowiedz się więcej i pozwól sobie pomóc.

W tym roku europejski e-commerce osiągnie wartość 602 mld euro

Wartość europejskiego e-commerce - E-tydzien w e-commerce

W 2017 r. branża po raz kolejny wykazała dwucyfrowy wzrost obrotów – o 11%, co dało kwotę 534 mld euro. W tym roku przewiduje się wzrost 13-proc. Jeszcze pięć lat temu europejski e-commerce był wart nie więcej niż 307 mld euro.

Według raportu o europejskim e-commerce B2C, stworzonego przez Ecommerce Europe, prawie 70% europejskiego e-handlu generuje Europa Zachodnia. Wielka Brytania (178 mld euro), Francja (93,2 mld euro) i Niemcy (93 mld euro) to jego wielka trójca.

Pozostałe regiony osiągają znacznie niższe wyniki (Europa Południowa – 12%, Północna – 8%, Wschodnia – 6%). E-commerce rośnie tam jednak najszybciej, chociażby w Rumunii o 37%.

Ciekawe jest również to, że zakupy transgraniczne najbardziej lubią konsumenci z Macedonii i Portugalii – w tych krajach takie transakcje zawiera aż 85% klientów. Dalej uplasowali się Luksemburczycy (79%), Szwajcarzy (64%) i Islandczycy (63%).

Oczywiście Europejczycy najchętniej kupują na Amazonie i eBayu, ale popularność wśród nich zyskuje również Alibaba.


Raport „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”

Allegro i InPost wprowadziły w lipcu nowe usługi kurierskie

Dzięki usługom Allegro miniKurier24 InPost i Allegro Kurier24 InPost zarówno małe przesyłki (do 10 kg, o sumie trzech boków nie większej niż 160 cm), jak i cięższe paczki (do 30 kg, o sumie trzech boków nie większej niż 160 cm) mogą trafić wprost do drzwi odbiorcy już następnego dnia po zawarciu transakcji. Dodatkowo firmy wprowadziły gwarancję ubezpieczenia przesyłki w wysokości 5 tys. zł oraz darmowy zwrot w cenie usługi. Zapewniają także możliwość nadawania za pobraniem (w wypadku minipaczek od 1 sierpnia 2018 r.).

Oczywiście flagowy produkt – Allegro Paczkomaty 24/7 InPost – pozostaje. Według raportu Gemiusa ponad połowa klientów e-commerce deklaruje, że możliwość zamówienia do paczkomatu pomaga jej w wyborze e-sklepu. Te przesyłki również są doręczane kolejnego dnia roboczego (w największej i stale rozwijającej się sieci 3500 paczkomatów w Polsce), mają gwarancję ubezpieczenia i oferują możliwość nadawania za pobraniem.


Problemy klientów sklepów onternetowych - E-tydzień w e-commerce

Pełna automatyzacja sprzedaży w systemie BaseLinker

Baselinkier - E-tydzień w E-commerceDotychczas pełna automatyzacja sprzedaży była zarezerwowana dla drogich i skomplikowanych systemów lub rozwiązań szytych na miarę. BaseLinker – system dla każdego sprzedawcy – wprowadził niedawno nowy moduł automatycznych akcji, pozwalający zautomatyzować praktycznie każdy etap obsługi zamówienia. Bez względu na to, czy sprzedajesz przez sklep internetowy, czy na platformach, takich jak Allegro, Amazon i eBay, zautomatyzujesz procesy od wysyłki e-maila lub SMS-a przez wystawianie paragonów po automatyczne drukowanie etykiet.

Twórcy chwalą się, że dzięki ich aplikacji zaoszczędzisz sporo czasu i nigdy więcej w natłoku pracy nie zapomnisz odebrać dziecka z przedszkola.

www.baselinker.com

Platforma DaWanda znika z rynku. Przejmuje ją Etsy

30 sierpnia to ostatni dzień, w którym wielbiciele biżuterii i mody tworzonej przez niezależnych twórców będą mogli kupić coś za pośrednictwem platformy DaWanda. Później zostaną przekierowani do konkurencji – firmy Etsy, która kupiła serwis.

Szefowie DaWandy tłumaczą, że sprzedają platformę dla dobra sprzedawców, projektantów i całej społeczności. Etsy, z ponad 35 mln aktywnych kupujących, ma im zapewnić lepsze możliwości rozwoju. Decyzja była też zapewne związana z 1 mln euro straty, którą firma zanotowała w zeszłym roku.

DaWanda powstała w 2006 r. w Niemczech. Współpracowała z 380 tys. twórców, miała 7,3 mln użytkowników i wystawiała 15 tys.
produktów każdego dnia. W zeszłym roku zanotowała wzrost przychodów o 21,4%, do 16,5 mln euro. Etsy założono rok wcześniej w Stanach Zjednoczonych. Firma od kwietnia 2015 r. jest notowana na NASDAQ, z kapitalizacją 5 mld dol. przy cenie akcji 42,4 dol. W 2017 r. miała 441 mln dol. przychodu i 80 mln euro zysku operacyjnego.

Amazon i eBay zagarnęły łącznie 66% niemieckiego rynku e-commerce

Amazon, E-bay - E-tydzień w E-commerceAmazon osiągnął wynik 28,7%, eBay – 22,9%, a eBay Classifieds – 14,8% udziału w rynku, czym pobiły konkurencję na głowę. Inni gracze e-commerce pozostali daleko w tyle. Wish, AliExpress i Otto mają po 2% udziału w rynku, a inni z pierwszej dziesiątki najlepszych (Zalando, Lidl, H&M i Rossmann) mieszczą się w granicach 1–2%.

Digital Shopping Index, opublikowany przez EY-Parthenon, pokazuje również, że Amazon jest najpopularniejszy wśród osób korzystających z komputerów i urządzeń mobilnych, a eBay Classifieds to pierwszy wybór użytkowników aplikacji.

Spragniony wiedzy o e-commerce?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę premium lub elektroniczną by zyskać dostęp do magazynu w wersji elektronicznej PDF.

Zamów prenumeratę