Już jest nowy numer!

Zwiększ zyski z mobile e-commerce i podkręć sprzedaż w modelu subskrypcyjnym!

Zobacz więcej

10 błędów podczas pakowania zamówień w sklepie internetowym, których należy unikać

Nieodpowiednie pakowanie przesyłek zwiększa ryzyko uszkodzeń produktów kupowanych online. Aż 73% osób, które otrzymały niewystarczająco zabezpieczoną paczkę, niechętnie poleciłoby sklep internetowy, w którym dokonało zakupu. Zadbaj o pozytywne doświadczenia zakupowe Twoich klientów – sprawdź, czy nie popełniasz błędów podczas przygotowywania zamówionych towarów do wysyłki.

10 błędów podczas pakowania zamówień w sklepie internetowym, których należy unikać

Nieodpowiednie pakowanie przesyłek zwiększa ryzyko uszkodzeń produktów kupowanych online. Aż 73% osób, które otrzymały niewystarczająco zabezpieczoną paczkę, niechętnie poleciłoby sklep internetowy, w którym dokonało zakupu. Zadbaj o pozytywne doświadczenia zakupowe Twoich klientów – sprawdź, czy nie popełniasz błędów podczas przygotowywania zamówionych towarów do wysyłki.

Pakowanie zamówień może zadecydować o tym, czy klient będzie zadowolony i czy poleci Cię dalej. Poznaj 10 błędów, których należy unikać podczas pakowania zamówień w sklepie internetowym. Poniższa lista pomoże Ci odpowiednio zabezpieczyć sprzedane produkty. Wykorzystaj ją jako listę kontrolną przed wysyłką towaru.

1. Pakowanie zamówień w używany karton

Unikaj pakowania produktów w karton uszkodzony lub z drugiej ręki. Twoim klientom może się nie spodobać, że ich nowy zakup został włożony do opakowania używanego wcześniej.

2. Używanie zbyt dużego kartonu

Gdy pakujesz produkt, uwzględnij jego specyfikę – nie stosuj takiego samego kartonu do pakowania zamówień,
np. produktów spożywczych, elektronicznych, płynnych i stałych.

Opakowanie o nieprawidłowych wymiarach powoduje powstanie dwóch problemów:

  • po pierwsze zwiększa ryzyko uszkodzenia produktu, który może uderzać o ściany kartonu – a z tego wynika konieczność stosowania zbyt dużej ilości materiału wypełniającego (patrz: błąd numer 3),
  • po drugie karton, który zawiera za dużo wypełniaczy, więcej waży i ma większy rozmiar, dlatego jego transport i wysyłka są droższe.
Wskazówka

Wybieraj kartony o odpowiednich wymiarach, spersonalizowane i dostosowane do wysyłanego produktu. Być może będzie to trochę więcej kosztować, ale za to unikniesz przepłacania za transport i zmniejszysz liczbę produktów zwracanych z powodu uszkodzeń.

Ilustracja 1 – Narzędzie online, za którego pomocą dobierzesz optymalny rozmiar opakowania

Narzędzie online, za którego pomocą dobierzesz optymalny rozmiar opakowania
Źródło: www.bit.ly/2Y3o5vP

3. Stosowanie zbyt dużej ilości wypełniaczy do kartonów

Żeby dobrze zabezpieczyć przesyłkę i uniknąć uszkodzeń lub pogorszenia jakości towaru, stosuj wypełniacze dostosowane do specyfiki produktu. Nie używaj ich jednak zbyt dużo. Karton wyłożony bezużytecznym wypełnieniem będzie się kojarzył z marnotrawstwem i bałaganem.

Wskazówka

Dopasuj materiały wypełniające do specyfiki pakowanych i wysyłanych produktów. Będą one wymagały innej ochrony przed wstrząsami w zależności od tego, czy są kruche, niebezpieczne, czy elektroniczne, wysyłane pojedynczo albo partiami. Podczas wyboru wypełniacza pustych przestrzeni w paczce uwzględnij również sposób transportu przesyłki.

4. Nieprzemyślany sposób transportu

Rodzaj transportu jest także istotny w wyborze rodzaju opakowania zamówień i materiału wypełniającego. Jeśli go nie przemyślisz, istnieje ryzyko dostarczenia klientowi uszkodzonej przesyłki.

Sprawdź, w jaki sposób jest przewożona Twoja paczka – czy to przesyłka paletowa, czy serwis jest obsługiwany przez pocztę, czy firmę kurierską. W zależności od wybranego rodzaju przewoźnika paczka będzie traktowana w inny sposób – wywierany na nią nacisk oraz ryzyko uszkodzeń mogą się wtedy znacznie różnić.

Błędy przy pakowaniu zamówień

5. Dołączanie do kartonu dokumentów bez odpowiedniego zabezpieczenia

Pogniecione dokumenty nie sprzyjają pozytywnemu odbiorowi marki przez klientów. Zadbaj o najwyższą jakość swoich przesyłek i niezbędne dokumenty – takie jak faktury – wkładaj do specjalnej, foliowej koperty. Zadbasz w ten sposób o dobry wizerunek marki.

Wskazówka

Artykuły, które nie ulegną stłuczeniu, takie jak ubrania czy tekstylia, mogą być wysyłane w foliowych kopertach zwrotnych. Natomiast elektronika czy inne delikatne i kruche produkty najlepiej pakować w karton zwrotny, który zamortyzuje wstrząsy. Dzięki tym rozwiązaniom zminimalizujesz ryzyko uszkodzeń swoich produktów oraz straty finansowe.

6. Załączanie kopert zwrotnych do wszystkich przesyłek

Koperty zwrotne ułatwiają odsyłanie zamówień i są mile widziane przez klientów. Jednak nie zawsze są też dostosowane do specyfiki zwracanego produktu. Wyobraź sobie szklaną karafkę odesłaną w cienkiej kopercie…
Optymalnym rozwiązaniem jest wysyłka produktów w dostosowanym opakowaniu zwrotnym.

7. Chaotyczne pakowanie zamówień

Szybkie tempo realizacji dużej liczby zamówień w wypadku wielu zleceń prowadzi czasem do błędów w adresowaniu lub pominięć podczas kompletowania zawartości paczek.

Pamiętaj

Przed wysyłką paczki pamiętaj o:

  • sprawdzeniu zawartości przesyłki: numeru referencyjnego produktu, liczby artykułów,
  • odpowiednim oddzieleniu poszczególnych elementów produktu, aby uniknąć ich uszkodzeń,
  • zastosowaniu odpowiedniego materiału do wypełnień pustych przestrzeni, zwłaszcza gdy w kartonie znajduje się kilka produktów.

3 rzeczy, o których trzeba pamiętać przy pakowaniu produktów w sklepie internetowym

8. Stosowanie zbyt dużej ilości taśmy klejącej

Rodzaj taśmy klejącej dobierz do rodzaju kartonu. Zadbaj, aby Twój klient nie miał – mogących wywołać irytację – problemów z rozpakowaniem zamówienia. Pamiętaj, że zbyt duża ilość taśmy klejącej skomplikuje otwarcie paczki i zwiększy ryzyko uszkodzenia kartonu, co uniemożliwi jego ponowne wykorzystanie w celu ewentualnego odesłania przesyłki.

9. Oszczędzanie na etykietach informacyjnych

Produkty delikatne, niebezpieczne, elektroniczne oraz te wysyłane do innych krajów są bardziej narażone na uszkodzenia. W bezproblemowym przejściu przez różne etapy dostawy i w dotarciu do miejsca przeznaczenia w idealnym stanie pomoże zastosowanie odpowiednich etykiet.

10. Doprowadzanie do wyczerpania zapasów

Wyobraź sobie, co się stanie, gdy wyczerpie się zapas wypełniaczy do kartonów. Zostaną Ci tylko dwie opcje:

  • wysłanie produktu bez materiałów ochronnych, co wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia,
  • owinięcie produktu w gazetę i rozczarowanie klienta w momencie otwierania przesyłki.

Z kolei wyczerpanie zapasu odpowiednich kartonów spowoduje konieczność pakowania zamówień w większy karton i użycia większej ilości wypełniaczy. Żeby zawsze dysponować odpowiednimi opakowaniami, zadbaj o właściwe zarządzanie produktami w magazynie.

Podsumowanie

Odpowiednie pakowanie zamówień i profesjonalna dostawa produktów to kluczowe czynniki wpływające na pozytywne doświadczenie klienta. Jeżeli wyeliminujesz błędy opisane powyżej, wysyłane przez Ciebie paczki dotrą do Twoich klientów w nienaruszonym stanie, a ci – zadowoleni z ich jakości – chętniej polecą Twój sklep znajomym.

Ilustracja 2 – Czas składania zwykłego kartonu i kartonu z automatycznym dnem

Czas składania zwykłego kartonu i kartonu z automatycznym dnem
Źródło: opracowanie własne firmy RAJA

Potrzebujesz profesjonalnej porady na temat opakowań?

Skontaktuj się z firmą RAJA pod nr. tel.: 801 55 3000*, lub przez e-mail: poczta@rajapack.pl.

Skorzystaj również z 10% rabatu na zamówienie w sklepie internetowym rajapack.pl.
Wpisz kod** na stronie koszyka: ECOMMERCE10.
* Koszt według taryfy operatora.
** Kod obowiązuje do 30.09.2019 r.

Artykuł pochodzi z

wydania drukowanego 3/2019

Kup ten numer

Spragniony wiedzy o e-commerce?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę premium lub elektroniczną by zyskać dostęp do magazynu w wersji elektronicznej PDF.

Zamów prenumeratę