Prenumerata drukowana i elektroniczna

Magazyn E-commerce w Praktyce to pierwsze źródło rzetelnej wiedzy o e-handlu.

Zobacz więcej

Audyt finansowy e-commerce. Część 2. Badanie rentowności klientów ze względu na kanał ich pozyskania

W poprzednim numerze opisałem, jak krok po kroku przeprowadzić audyt finansowy sklepu internetowego. Objaśniłem główne wskaźniki pomiaru rentowności e-sklepu. Wreszcie wskazałem, że aby sprawdzić kondycję firmy, należy szczegółowo podzielić kanały pozyskiwania klientów i kanały sprzedaży. Dziś pochylę się nad badaniem korzyści pieniężnych, które dają klienci. By je obliczyć, należy zidentyfikować przychody i koszty związane z poszczególnymi źródłami ruchu w sklepie. Na podstawie takiej analizy można stwierdzić, które sposoby zdobywania klientów są najbardziej opłacalne, a z których lepiej nie korzystać.

Audyt finansowy e-commerce. Część 2. Badanie rentowności klientów ze względu na kanał ich pozyskania

W poprzednim numerze opisałem, jak krok po kroku przeprowadzić audyt finansowy sklepu internetowego. Objaśniłem główne wskaźniki pomiaru rentowności e-sklepu. Wreszcie wskazałem, że aby sprawdzić kondycję firmy, należy szczegółowo podzielić kanały pozyskiwania klientów i kanały sprzedaży. Dziś pochylę się nad badaniem korzyści pieniężnych, które dają klienci. By je obliczyć, należy zidentyfikować przychody i koszty związane z poszczególnymi źródłami ruchu w sklepie. Na podstawie takiej analizy można stwierdzić, które sposoby zdobywania klientów są najbardziej opłacalne, a z których lepiej nie korzystać.
W poprzednim numerze opisałem, jak krok po kroku przeprowadzić audyt finansowy sklepu internetowego. Objaśniłem główne wskaźniki pomiaru rentowności e-sklepu. Wreszcie wskazałem, że aby sprawdzić kondycję firmy, należy szczegółowo podzielić kanały pozyskiwania klientów i kanały sprzedaży. Dziś pochylę się nad badaniem korzyści pieniężnych, które dają klienci. By je obliczyć, należy zidentyfikować przychody i koszty związane z poszczególnymi źródłami ruchu w sklepie. Na podstawie takiej analizy można stwierdzić, które sposoby zdobywania klientów są najbardziej opłacalne, a z których lepiej nie korzystać.

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę premium lub elektroniczną by zyskać dostęp do magazynu w wersji elektronicznej PDF.

Zamów prenumeratę