Prowadzenie e-sklepu wymaga korzystania z nowoczesnych rozwiązań, które wspierają codzienne działania. W tym artykule poznasz zbiór narzędzi, które pomogą Ci zarządzać sklepem internetowym, analizować konkurencję, automatyzować procesy i w efekcie – zwiększyć sprzedaż.
imoje
Narzędzie imoje to bramka płatności dostarczana przez ING Bank Śląski. Oferuje ona szeroki wachlarz metod płatności online. Dzięki intuicyjnemu panelowi administracyjnemu łatwo skonfigurujesz i obsłużysz płatności i zwroty oraz sprawdzisz raporty.
Zalety imoje:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- Róźnorodne metody płatności – imoje oferuje wiele metod płatności, w tym szybkie przelewy, płatności kartą, BLIK, Google Pay i Apple Pay oraz Visa Mobile, co zwiększa wygodę klientów. System obsługuje także płatności w walutach obcych.
- Raty i płatności odroczone – poza tradycyjnymi opcjami płatności imoje udostępnia właścicielom e-sklepów rozwiązania „imoje raty”, pozwalające kupującemu rozłożyć spłatę na wiele rat, a także „imoje płacę później”, umożliwiające płatności odroczone.
- Bezpieczeństwo transakcji – narzędzie ma m.in. certyfikaty PCI-DSS, dzięki czemu zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa transakcji.
Źródło: www.imoje.pl
BaseLinker
Jeśli szukasz narzędzia umożliwiającego obsługę zamówień z różnych sklepów internetowych i marketplace’ów w jednym miejscu, wypróbuj BaseLinkera. Dzięki niemu możesz m.in. łatwo zarządzać wszystkimi ofertami, wystawiać i edytować aukcje, automatycznie synchronizować stany magazynowe i ceny, a także zautomatyzować wiele codziennych procesów związanych z e-sprzedażą i logistyką.
Zalety BaseLinkera:
- Kompleksowa obsługa zamówień – narzędzie umożliwia zarządzanie wszystkimi zamówieniami z różnych sklepów internetowych i platform marketplace w jednym miejscu.
- Automatyzacja procesów – BaseLinker automatyzuje wiele procesów związanych z prowadzeniem sprzedaży w e-commerce, np. wysyłkę e-maili czy wystawianie faktur.
- Integracje z wieloma platformami – aplikację można połączyć dodatkowo z systemami ERP, programami księgowymi czy firmami kurierskimi.
LiveChat
LiveChat to rozwiązanie, dzięki któremu wdrożysz w swoim e-sklepie czat dostępny dla klientów. W ten sposób będą oni mogli w dowolnym momencie zadawać pytania i uzyskiwać odpowiedzi od Twojego przedstawiciela. Znacząco przyczynia się to do polepszenia obsługi klienta, a także zwiększenia sprzedaży.
Zalety LiveChata:
- System tworzenia i zarządzania ticketami – narzędzie ma wbudowaną funkcję, która pozwala w prosty sposób i w trakcie rozmowy z klientem utworzyć ticket dotyczący jego sprawy, a następnie zarządzać nim i jego rozwiązaniem.
- Chatbot AI – LiveChat umożliwia wdrożenie czatu wspartego sztuczną inteligencją, który na podstawie predefiniowanej bazy informacji i danych może automatycznie generować odpowiedzi na zapytania klientów.
Źródło: www.livechat.pl
SEMSTORM
Aby zoptymalizować widoczność strony internetowej i e-sklepu w wyszukiwarkach, wykorzystaj SEMSTORM. Umożliwia on monitorowanie pozycji fraz, analizę słów kluczowych, optymalizację tworzonego contentu, a także szczegółowe porównanie z konkurencją.
Zalety SEMSTORMU:
- Monitorowanie pozycji – program codziennie monitoruje pozycje fraz kluczowych, co pozwala na bieżąco kontrolować skuteczność działań SEO. Dodatkowo można łatwo w nim znaleźć setki powiązanych ze sobą słów kluczowych, które pomogą w optymalizacji kampanii SEO i PPC oraz content marketingu.
- Raporty i statystyki – SEMSTORM oferuje zaawansowane raporty i statystyki, a także umożliwia generowanie audytów porównawczych z konkurentami.
NapoleonCat
NapoleonCat to system do zarządzania social mediami. Za jego pomocą zaplanujesz i opublikujesz treści, prześledzisz aktywność odbiorców oraz przeanalizujesz reklamy i kampanie prowadzone na różnych platformach społecznościowych.
Zalety NapoleonCat:
- Kompleksowa obsługa wielu mediów społecznościowych – program usprawnia zawiłe procesy zarządzania social mediami. Integruje w jednym miejscu wszystkie niezbędne funkcje.
- Automatyzacja komunikacji – dzięki aplikacji można automatycznie moderować np. wiadomości i komentarze pod postami na Facebooki i Instagramie czy też ukrywać spam i hejt.
SentiOne
Monitoring internetu i social mediów przeprowadzisz również za pomocą SentiOne. Dzięki niemu szybko dowiesz się, co, kiedy i jak mówią konsumenci o Twoim e-sklepie, a także jakimi opiniami o nim się dzielą.
Zalety SentiOne:
- Analiza sentymentu – program umożliwia analizowanie wydźwięku emocjonalnego komentarzy i wypowiedzi dotyczących marki w czasie rzeczywistym.
- Dokładne wyszukiwanie – platforma przeszukuje ponad 5 mln źródeł, w tym social media, portale informacyjne, blogi czy strony z recenzjami, dzięki czemu zyskuje się pewność, że zostanie znaleziona praktycznie każda wzmianka o danej marce.
GetResponse
GetResponse to zaawansowane narzędzie przeznaczone przede wszystkim do automatyzacji e-mail marketingu. Dzięki niemu nie tylko zautomatyzujesz wysyłanie wiadomości do klientów w zależności od podjętych przez nich akcji, lecz także stworzysz formularze zapisu, pop-upy, powiadomienia web push czy landing page’e produktowe.
Zalety GetResponse:
- Automatyzacja komunikacji e-mailowej – narzędzie umożliwia tworzenie i konfigurację różnych cykli automation, dzięki czemu wiadomości trafiają do odbiorców we właściwym momencie. Dodatkowo narzędzie pozwala segmentować bazę odbiorców i wysyłać spersonalizowane treści.
- Kampanie SMS – GetResponse udostępnia także możliwość prowadzenia komunikacji wykorzystującej kampanie SMS oraz wysyłanie automatycznych powiadomień SMS.
Dealavo
Do monitoringu cen może posłużyć Ci Dealavo. Pozwala ono na śledzenie cen produktów w sklepach internetowych i na platformach sprzedażowych. Umożliwia analizę rynku, automatyczną optymalizację cen oraz raportowanie dotyczące konkurencji.
Zalety Dealavo:
- Automatyczna zmiana cen – funkcja dynamicznych cen pozwala na ich automatyczne dostosowywanie do sytuacji rynkowej.
- Dokładna analiza rynku – Dealavo umożliwia monitorowanie cen oraz asortymentu konkurencji nie tylko w Polsce, lecz także na rynkach zagranicznych.
eDrone
Program eDrone to CRM stworzony specjalnie dla e-commerce. Dzięki niemu możesz dokładniej analizować dane dotyczące swoich klientów, automatyzować procesy marketingowe, a także usprawnić obsługę klienta.
Zalety eDrone:
- Łatwa integracja – eDrone zapewnia szybką i prostą integrację z e-sklepem oraz możliwość konfiguracji bez potrzeby znajomości kodowania.
- Gotowe automatyzacje – narzędzie oferuje ponad 20 gotowych i edytowalnych scenariuszy marketing automation, które pomagają m.in. odzyskać porzucone koszyki, zwiększyć wartość zamówień czy też wzmocnić retencję klientów.
Taxology
Taxology to narzędzie skierowane do e-sklepów prowadzących sprzedaż na rynkach zagranicznych. Dzięki niemu łatwo zautomatyzujesz proces kalkulacji i rozliczania VAT lub VAT-OSS.
Zalety Taxology:
- Automatyzacja rozliczeń – program oferuje zautomatyzowany i bezpieczny proces składania deklaracji VAT. System importuje dane z kanałów sprzedaży, przygotowuje deklaracje i umożliwia ich zgłoszenie, co znacznie przyspiesza cały proces.
- Szybkie kalkulacje – w ramach narzędzia można w ciągu kilku minut wykonać różne kalkulacje VAT.
Źródło: taxology.co/pl/